Autodesk lanceert nieuwe online support-website
2000-02-01
Rotterdam, januari 01 -- Autodesk (Nasdaq: ADSK) maakt verbeteringen bekend aan het programma voor technische ondersteuning en legt meteen de capaciteit om snel veel voorkomende problemen op te lossen in handen van de klant. Het bedrijf heeft ook, in overeenstemming met de strategie om klantenservice te verbeteren, een nieuwe website ontworpen met een geautomatiseerde technische ondersteuning. Deze is toegankelijk via de Point A-portalsite van Autodesk http://pointa.autodesk.com en biedt een proactief en op Internet gebaseerd systeem voor technische ondersteuning ten dienste van Autodesk-gebruikers. Deze site zal discussiegroepen en productupdate-centra blijven herbergen voor Autodesk gebruikers, maar zal ook met de nieuwe technologie van BigFix http://www.bigfix.com, (een door Selby Venture Partners gefinancierd bedrijf) worden geïnjecteerd. Dit is een toepassing die zorgt voor een drastische beperking van bugs, configuratieconflicten en beveiligingshiaten in pc-omgeving.
Autodesk Point A is een portalsite die door architecten, ingenieurs en ontwerpprojectteams wordt gebruikt en zich onderscheidt door de unieke integratie van AutoCAD 2000i-producten en de combinatie van de desktop software van Autodesk met het Internet in netwerkomgeving. Point A is met meer dan 50.000 leden de belangrijkste portalsite ter wereld in de sectoren architectuur, weg- en waterbouw, productie, GIS en algemeen ontwerp.
Autodesk Point A is een collaboratieve gemeenschap en een centraal punt voor wie op zoek is naar personeel in deze sector. De leden van Point A willen via deze site in contact blijven met hun professionele collegas en de site is een startpunt op het Internet voor:
· Zoekdatabases voor onderdelen, materiaal en symbolen
· Het hosten van projectdiensten waarmee ontwerpteams op een
efficiëntere manier kunnen samenwerken
· Het hosten van software-toepassingen
· Ondersteuningsdocumenten, producttips, discussiegroepen,
online-opleiding, boeken en andere middelen om de klant te helpen het
beste te halen uit Autodesk-software
· Nieuws uit de sector, links en resources.
Middelen voor de klant om zelf oplossingen te vinden Autodesk wil
graag snellere en betrouwbaardere ondersteuning bieden geconcretiseerd
met de technologie van BigFix die geautomatiseerde technische
ondersteuning ter beschikking stelt via het web. BigFix draait
geruisloos op de achtergrond en werd zo ontworpen dat het een minimum
aan capaciteit verbruikt. Het spoort de meeste types computerproblemen
op - configuratieconflicten, verouderde software, OS-bugs, inbreuken
op privacy en beveiligingshiaten en levert de klanten advies
daaromtrent. BigFix gebruikt speciale boodschappen, Fixlets , om
klanten op de hoogte te stellen van problemen die hun pc kunnen
treffen. Elke Fixlet beschrijft een probleem en bevat een eenvoudige
fix voor dit probleem. Fixlets verschijnen zodra zich een probleem
voordoet op de pc en verdwijnen op het moment dat het probleem is
opgelost.
Klanten die de support-website van Autodesk gebruiken, verhogen de
beschikbaarheid van hun pc, zijn zeker dat hun pc de optimale
configuratie heeft en blijven op de hoogte van de laatste software- en
hardware-versies. BigFix kan de gebruiker ook advies verlenen over
virusaanvallen en beveiligingsinbreuken zodat deze met een gerust hart
op zijn computer kan werken. Autodesk stelt bij de technische
ondersteuning alles in het werk om de online support-technologie op
een hoger niveau te brengen, blijft ondersteuningsinformatie bieden en
tracht zijn klanten een gebruiksvriendelijke tool voor te leggen.
Over Autodesk Autodesk is ''''''''''''''''s werelds belangrijkste
leverancier van software voor technisch ontwerpen. Het gebruik van het
Internet speelt een centrale rol in de software van Autodesk en
verbindt de ontwerp-omgeving met het web. Autodesk biedt software en
Internet-portaaldiensten aan, waarmee gebruikers dankzij de kracht van
de digitale ontwerp-omgeving, hun productiviteit kunnen verhogen.
Autodesk is een van de grootste softwarebedrijven ter wereld; vier
miljoen gebruikers wereldwijd gebruiken oplossingen van Autodesk om
hun ontwerpen te kunnen realiseren. Voor meer informatie en voor de
gegevens van de Authorized Autodesk Resellers, kunt u terecht op
www.autodesk.nl of www.autodesk.be. Informatie over de producten van
Discreet, een divisie van Autodesk die software ontwikkelt voor onder
andere film- en videoproductie en het maken van computergames, is te
vinden op www.discreet.com. Het Autodesk-aandeel is genoteerd op de
NASDAQ-beurs onder het symbool ADSK
© Copyright 1998 Autodesk, Inc. All rights reserved. Reproduction or copying of images is prohibited.