Autodesk

Autodesk lanceert nieuwe online support-website



2000-02-01
Rotterdam, januari 01 -- Autodesk (Nasdaq: ADSK) maakt verbeteringen bekend aan het programma voor technische ondersteuning en legt meteen de capaciteit om snel veel voorkomende problemen op te lossen in handen van de klant. Het bedrijf heeft ook, in overeenstemming met de strategie om klantenservice te verbeteren, een nieuwe website ontworpen met een geautomatiseerde technische ondersteuning. Deze is toegankelijk via de Point A-portalsite van Autodesk http://pointa.autodesk.com en biedt een proactief en op Internet gebaseerd systeem voor technische ondersteuning ten dienste van Autodesk-gebruikers. Deze site zal discussiegroepen en productupdate-centra blijven herbergen voor Autodesk gebruikers, maar zal ook met de nieuwe technologie van BigFix http://www.bigfix.com, (een door Selby Venture Partners gefinancierd bedrijf) worden geïnjecteerd. Dit is een toepassing die zorgt voor een drastische beperking van bugs, configuratieconflicten en beveiligingshiaten in pc-omgeving.

Autodesk Point A is een portalsite die door architecten, ingenieurs en ontwerpprojectteams wordt gebruikt en zich onderscheidt door de unieke integratie van AutoCAD 2000i-producten en de combinatie van de desktop software van Autodesk met het Internet in netwerkomgeving. Point A is met meer dan 50.000 leden de belangrijkste portalsite ter wereld in de sectoren architectuur, weg- en waterbouw, productie, GIS en algemeen ontwerp.

Autodesk Point A is een collaboratieve gemeenschap en een centraal punt voor wie op zoek is naar personeel in deze sector. De leden van Point A willen via deze site in contact blijven met hun professionele collegas en de site is een startpunt op het Internet voor:


· Zoekdatabases voor onderdelen, materiaal en symbolen

· Het hosten van projectdiensten waarmee ontwerpteams op een efficiëntere manier kunnen samenwerken


· Het hosten van software-toepassingen


· Ondersteuningsdocumenten, producttips, discussiegroepen, online-opleiding, boeken en andere middelen om de klant te helpen het beste te halen uit Autodesk-software


· Nieuws uit de sector, links en resources.
Middelen voor de klant om zelf oplossingen te vinden Autodesk wil graag snellere en betrouwbaardere ondersteuning bieden geconcretiseerd met de technologie van BigFix die geautomatiseerde technische ondersteuning ter beschikking stelt via het web. BigFix draait geruisloos op de achtergrond en werd zo ontworpen dat het een minimum aan capaciteit verbruikt. Het spoort de meeste types computerproblemen op - configuratieconflicten, verouderde software, OS-bugs, inbreuken op privacy en beveiligingshiaten en levert de klanten advies daaromtrent. BigFix gebruikt speciale boodschappen, Fixlets , om klanten op de hoogte te stellen van problemen die hun pc kunnen treffen. Elke Fixlet beschrijft een probleem en bevat een eenvoudige fix voor dit probleem. Fixlets verschijnen zodra zich een probleem voordoet op de pc en verdwijnen op het moment dat het probleem is opgelost.

Klanten die de support-website van Autodesk gebruiken, verhogen de beschikbaarheid van hun pc, zijn zeker dat hun pc de optimale configuratie heeft en blijven op de hoogte van de laatste software- en hardware-versies. BigFix kan de gebruiker ook advies verlenen over virusaanvallen en beveiligingsinbreuken zodat deze met een gerust hart op zijn computer kan werken. Autodesk stelt bij de technische ondersteuning alles in het werk om de online support-technologie op een hoger niveau te brengen, blijft ondersteuningsinformatie bieden en tracht zijn klanten een gebruiksvriendelijke tool voor te leggen.

Over Autodesk Autodesk is ''''''''''''''''s werelds belangrijkste leverancier van software voor technisch ontwerpen. Het gebruik van het Internet speelt een centrale rol in de software van Autodesk en verbindt de ontwerp-omgeving met het web. Autodesk biedt software en Internet-portaaldiensten aan, waarmee gebruikers dankzij de kracht van de digitale ontwerp-omgeving, hun productiviteit kunnen verhogen. Autodesk is een van de grootste softwarebedrijven ter wereld; vier miljoen gebruikers wereldwijd gebruiken oplossingen van Autodesk om hun ontwerpen te kunnen realiseren. Voor meer informatie en voor de gegevens van de Authorized Autodesk Resellers, kunt u terecht op www.autodesk.nl of www.autodesk.be. Informatie over de producten van Discreet, een divisie van Autodesk die software ontwikkelt voor onder andere film- en videoproductie en het maken van computergames, is te vinden op www.discreet.com. Het Autodesk-aandeel is genoteerd op de NASDAQ-beurs onder het symbool ADSK

© Copyright 1998 Autodesk, Inc. All rights reserved. Reproduction or copying of images is prohibited.