Amazon.com creëert partnernetwerk met eXcelon's oplossingen voor B2B-infrastructuur en gegevensbeheer

HOOFDDORP / BURLINGTON, 3 januari 2001 - eXcelon Corporation (Nasdaq: EXLN) heeft onlangs aan Amazon.com (Nasdaq: AMZN) haar op XML gebaseerde oplossingen voor business-to-business (B2B) en gegevensbeheer geleverd. Hierdoor kan Amazon.com sterkere en efficiëntere banden met haar partners aangaan en haar website sneller updaten.

Met eXcelon's B2B Dynamic Integration Server en B2B Portal Server creëert Amazon.com een op partners gebaseerd handelsnetwerk dat interacties tussen het bedrijf en de vele on line-partners automatiseert. Met dit handelsnetwerk kan Amazon.com haar zakelijke interacties met partners stroomlijnen en een betere klantenservice verlenen.

Om de prestaties van de website te vergroten, maakt Amazon.com gebruik van ObjectStore, eXcelon's snelle object database-oplossing. Dankzij de prestaties en schaalbaarheid van ObjectStore kan Amazon.com haar activiteiten uitbreiden en bovendien het hoge prestatieniveau blijven bieden dat klanten verlangen.

"Als vooraanstaand on line-detaillist proberen wij altijd wegen te vinden om de ervaring van klanten te verbeteren", aldus Rick Dalzell, hoofd IT bij Amazon.com. "Met eXcelon's technologie voor B2B en gegevensbeheer verbeteren we niet alleen de on line-ervaring van onze klanten, maar creëren we ook sterkere banden met onze partners."

Alan Gold, VP Marketing bij eXcelon: "Nu het zaken doen via internet explosief blijft groeien, moeten organisaties hun activiteiten stroomlijnen om hun leidende positie te handhaven. Door eXcelon's technologie voor B2B en gegevensbeheer toe te voegen aan haar infrastructuur verschaft Amazon.com haar veilingklanten een snellere site en haarzelf meer bedrijfsefficiency."

De B2B-oplossingen van eXcelon onderscheiden zich van andere leveranciers, omdat ze beschikken over een dynamisch mechanisme om bedrijfsproces-integratie en -interactie te realiseren - zowel binnen afdelingen van organisaties als tussen organisaties onderling. Interactie, van eenvoudig tot complex, is mogelijk met iedereen, op iedere locatie en op ieder tijdstip. Bedrijfsprocessen kunnen samen met een partner worden toegepast in de extranetgemeenschap, ongeacht de technische infrastructuur of de B2B-normen die ze ondersteunen. Door geautomatiseerde bedrijfsprocessen via internet te delen, maakt eXcelon bedrijven niet langer afhankelijk van inefficiënte transacties via de telefoon, fax of post. Het resultaat is een sneller reagerend, efficiënter en winstgevender bedrijf.

Over eXcelon Corporation
eXcelon Corporation (Nasdaq: EXLN) levert softwareproducten en diensten die samenwerking tussen partners, leveranciers en klanten via internet mogelijk maakt. Door belangrijke partners of zelfs een hele bedrijfsgemeenschap te integreren, kunnen bedrijven met behulp van eXcelon B2B producten, partners opnemen in geautomatiseerde bedrijfsprocessen. Verder kunnen zij alle relevante bedrijfsinformatie delen en gezamenlijk actie ondernemen naar aanleiding van deze informatie. Organisaties die gebruik maken van eXcelon- B2B oplossingen bouwen hechtere relaties, realiseren meer efficiëncy en worden sterkere concurrenten in de nieuwe economie.

Alle producten van eXcelon bieden volledige ondersteuning voor XML, de taal van de B2B-handel. Het bedrijf participeert in talrijke B2B standaardisatie-instanties, waaronder OAG, RosettaNet en Accord. eXcelon Corporation is gevestigd in Burlington, Massachusetts, en werd in 1988 opgericht. De onderneming verkoopt en ondersteunt haar producten via vestigingen in de Verenigde Staten en via internationale dochterbedrijven in Groot-Brittannië, Duitsland, Japan, Australië en, sinds enkele maanden, Nederland. Daarnaast maakt eXcelon gebruik van een wereldwijd netwerk van distributeurs, value-added resellers, systeemintegrators en andere indirecte verkooppartners.

Meer informatie: www.exceloncorp.com

Over Amazon.com
Amazon.com (Amazon.com, Inc. en haar dochterbedrijven) is de grootste internetwinkel voor muziek, DVD, video en boeken. Amazon.com (Nasdaq: AMZN) opende in juli 1995 haar virtuele deuren op het world wide web en biedt tegenwoordig de grootste keuze ter wereld, samen met on line-veilingen en gratis elektronische wenskaarten. Amazon.com streeft ernaar 's werelds meest klantgerichte bedrijf te zijn, waar klanten alles kunnen vinden wat ze on-line willen kopen. Amazon.com heeft een assortiment van meer dan 18 miljoen unieke artikelen in categorieën als boeken, cd's, speelgoed, elektronica, video's, DVD's, gereedschap en apparatuur, artikelen voor gazon en terras, keukenproducten, software en videospelletjes.

Meer informatie: www.amazon.com

###

OPMERKING: ObjectStore is een gedeponeerd handelsmerk van eXcelon Corporation; eXcelon, eXcelon B2B Portal Server, eXcelon B2B Integration Server, eXcelon eSolutions, Stylus, Cache-Forward en Javlin zijn handelsmerken van eXcelon Corporation. Alle overige handelsmerken zijn eigendom van de respectievelijke eigenaars.

###

Meer informatie:
eXcelon Nederland b.v., Ron Booij (Regional Director) Tel. (023) 568 91 30, mailto:rbooij@exceloncorp.com of
Sterk Werk Communicatie BV, Aad Jan Roos
Tel. (010) 456 78 49, mailto:aadjan.roos@sterkwerk.nl