Gemeente Eindhoven

Eindhoven, 3 januari 2001
Burgemeester en wethouders van Eindhoven maken bekend dat met ingang van heden, gedurende zes weken, ter inzage ligt bij de informatiebalie van het Stadskantoor het besluit van de gemeenteraad van Eindhoven d.d. 13 november 2000, tot vaststelling van het programma en overzicht 2001 voorzieningen huisvesting onderwijs.
Inspraak Verordening Huurgewenningsbijdragen
In de burgerleeskamer van de gemeentelijke dienst DSOB, Frederik van Eedenplein 1 te Eindhoven ligt vanaf donderdag 4 januari 2001 tot donderdag 1 februari 2001 het ontwerp van de Verordening Huurgewenningsbijdragen in herstructureringsgebieden in Eindhoven 2001 ter visie. Insprekers die willen reageren, kunnen dit schriftelijk doen tijdens de periode van de ter visie legging. Zij kunnen hun schrijven richten aan de directeur DSOB, postbus 998, 5600 AZ Eindhoven, onder vermelding van 'Inspraak Verordening Huurgewenningsbijdragen'.
Commissievergaderingen

De commissie voor maatschappelijke ontwikkeling vergadert op dinsdag 9 januari a.s. om 20.00 uur in de commissiekamer van het Stadskantoor. De agenda vermeldt onder meer:

* voorstel over de beleidssystematiek sector Kunst en Cultuur;
* voorstel over de eindverantwoording Flying Pins;
* voorstel over de subsidieverordening gemeentelijke monumenten;
* bestuurlijke reactie op strategisch advies: de toekomst van de indicatiestelling;

* subsidieverzoek Vluchtelingenwerk Eindhoven in verband met asielzoekers in het Zelf Zorg Arrangement.

Secretaris: de heer M. Honing, tel (040) 238 24 88.

De commissie voor stadsontwikkeling en beheer vergadert op woensdag 10 januari a.s. om 14.00 uur in de commissiekamer van het Stadskantoor, Stadhuisplein 10. De agenda vermeldt onder meer:
* begrotingswijziging voor de aanvullende financiering van de herinrichting Tramstraat;

* voorstel tot het aanpassen van de bouwverordening gemeente Eindhoven;

* aanvullende ontwikkelingskaders parkeerterrein westzijde stadion;
* begrotingswijziging voor het bestedingsvoorstel stelpost extra beheermiddelen;

* begrotingswijziging herziening globale bestemmingsplannen (mengkraanplannen);

* 3e kwartaalbericht 2000.

Secretaris: de heer M. Honing, tel (040) 238 24 88.

De commissie voor sociale en economische zaken vergadert op woensdag 10 januari a.s. om 20.00 uur in de commissiekamer van het Stadskantoor, Stadhuisplein 10. De agenda vermeldt onder meer:
* voorstel over de technische aanpassing Wvg-verordening (Wet voorzieningen gehandicapten);

* verordening subsidiëring evenementen;

* bespreking concernverslag 1999;

* 3e kwartaalbericht 2000.

Secretaris: de heer M. Honing, tel. (040) 238 24 88. De commissie voor grote stedenbeleid, volkshuisvesting en verkeer vergadert op donderdag 11 januari a.s. om 20.00 uur in de commissiekamer van het Stadskantoor. De agenda vermeldt onder meer:
* opdrachtverlening voorbereidende werkzaamheden kabels en leidingen CVA Beukenlaan / Cederlaan;

* voorstel tot het verlenen van een krediet voor de ongelijkvloerse kruising Beukenlaan (CVA 3e tranche);

* 13e kwartaalbericht 2000.

Secretaris: de heer M. Honing, tel. (040) 238 24 88. De commissie voor milieu en sport vergadert op maandag 15 januari a.s. om 14.00 uur in de commissiekamer van het Stadskantoor, Stadhuisplein 10. De agenda vermeldt onder meer:

* voorstel tot eenmalige financiële ondersteuning stichting Betaald Voetbal Eindhoven (EVV);

* begrotingswijziging voor subsidie Trefpunt Groen Eindhoven en organisatie milieu-overleg;

* voorstel tot het verlenen van aanvullende garantie voor de Golf- en Countryclub de Tongelreep;

* 13e kwartaalbericht 2000.

Secretaris: de heer M. Honing, tel. (040) 238 24 88.

De commissie Middelen en de commissie Sociale en Economische Zaken komen voor een gezamenlijke vergadering bijeen op 15 januari a.s. om 16.00 uur in de commissiekamer van het Stadskantoor, Stadhuisplein 10. De agenda vermeldt onder meer:

* voorstel over de projecten gemeente Eindhoven voor het Businessplan Kenniswijk;

* voorstel over de besteding van diverse ICT-gerelateerde budgetten in 2001.

Secretaris: de heer M. Honing, tel. (040) 238 24 88.

De commissie Middelen vergadert op maandag 15 januari a.s. om 16.00 uur (na afloop gezamelijke vergadering met de commissie Sociale en Economische Zaken) in de commissiekamer van het Stadskantoor, Stadhuisplein 10. De agenda vermeldt onder meer:
* begrotingswijziging voor aanstelling van personen met een verstandelijke handicap;

* voorstel over de methodiek van hanteren VNG-advies over de loonontwikkeling van de gesubsidieerde instellingen;
* 3e kwartaalbericht 2000.

Secretaris: de heer M. Honing, tel. (040) 238 24 88. De commissie voor bestuurlijke aangelegenheden, openbare orde en veiligheid vergadert op maandag 22 januari om 20.00 uur in de commissiekamer van het Stadskantoor, Stadhuisplein 10. De agenda vermeldt onder meer:

* begrotingswijziging voor de gemeentelijke herindeling: begeleiding bestuurlijke besluitvorming en beschikbaar stellen van een eenmalig budget voor het inhuren van externe expertise;
* evaluatie Euro 2000;

* bespreking concernverslag 1999;

* 3e kwartaalbericht 2000.

Secretaris: de heer M. Honing, tel. (040) 238 24 88. De commissie sociale en economische zaken komt voor een extra vergadering bijeen op woensdag 24 januari a.s. om 10.30 uur in de commissiekamer van het Stadskantoor, Stadhuisplein 10. De agenda vermeldt onder meer:

* inleiding door de heer F. Kentin van de VNG over Fonds Werk en Inkomen;

* rapportage 'Voortgang invoering Fonds Werk en Inkomen'.
Secretaris: de heer M. Honing, tel. (040) 238 24 88. Welkom
Bent u geïnteresseerd in de behandeling van een agendapunt bij een openbare commissievergadering, dan bent u van harte welkom. De raadscommissies vergaderen tijdens de verbouwing van het Stadhuis (tot begin 2002), in het Stadskantoor, vijfde etage, Stadhuisplein 10. Indien u gebruik wenst te maken van het spreekrecht, meldt dan uw aanvraag twee dagen vóór het begin van de vergadering bij de secretaris van de commissie.
De commissie-agenda's en nota's liggen tijdens kantooruren, maandag van 9.00 tot 19.00 uur en dinsdag t/m vrijdag van 9.00 tot 16.00 uur, ter inzage in het Informatiecentrum in het Stadskantoor, Stadhuisplein 10.

* 1 kersenboom op het perceel Petrus Dondersstraat 47 i.v.m. veroorzaken van schade en lichtreductie (verzenddatum vergunning 21 december 2000);

* 1 Italiaanse populier op het perceel Elzentlaan 29 i.v.m. stormgevaar en slechte vitaliteit (verzenddatum vergunning 21 december 2000);

* 1 spar op het perceel Tuinstraat 28 i.v.m. nagenoeg dode boom (verzenddatum vergunning 8 december 2000);

* 1 berk op het perceel Heksenkruidlaan 5 i.v.m. stormgevaar en slechte vitaliteit (verzenddatum vergunning 8 december 2000);
* 8 bomen op het TUE-terrein (de Rondom) i.v.m. schade aan bebouwing en lichtreductie (verzenddatum vergunning 21 december 2000);
* verplantvergunning voor 18 bomen op het TUE-terrein (de Rondom) i.v.m. te realiseren bebouwing (verzenddatum vergunning 21 december 2000).

De vergunningen liggen vanaf heden, gedurende zes weken, ter inzage in het Informatiecentrum van het Stadskantoor. Belanghebbenden kunnen, binnen zes weken na de dag volgend op de verzenddatum van de betreffende vergunning, gemotiveerd bezwaar indienen bij burgemeester en wethouders, postbus 90150, 5600 RB te Eindhoven. Dit bezwaar schorst niet het gebruik van de vergunning. Daarvoor moet de indiener van een bezwaarschrift tevens een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij de President van de Arrondissementsrechtbank, Postbus 90125, 5200 MA 's-Hertogenbosch.
Eindhoven, 3 januari 2001