Foto materiaal op aanvraag te verkrijgen via douwejan@lvtpr.nl
AVAYA steunt ontwikkeling Nederlandse autosport
Sponsoring drie teams en intensieve begeleiding jong talent
TER PUBLICATIE: 4 JANUARI 2001
NIEUWEGEIN - Avaya, de spin-off van Lucent Technologies, heeft na positieve
ervaringen vorig jaar, de ondersteuning van de autosport in Nederland verder
uitgebreid. Naast de deelname met twee auto's aan de Alfa 156 Challenge,
neemt Avaya dit seizoen ook deel aan aan DTTC, de hoogste tourwagenklasse
in Nederland. Hiervoor worden twee Lexus IS200 auto's door Cavallino
Engineering geprepareerd voor deze veeleisende klassen.
Naast de Alfa Challenge en DTTC heeft Avaya een speciaal
begeleidingsprogramma voor jonge talentvolle coureurs samengesteld. Na een
uitvoerig selectie-weekend zijn twee jonge coureurs gekozen voor deelname
aan de Avaya Yaris 2001 Challenge. Paul Meijer en Christiaan Frankenhout
hebben beiden verdienstelijk gekart en race-ervaring opgedaan in de Citroën
Saxo Challenge. Naast deelname aan de Avaya Yaris Challenge volgen Meijer en
Frankenhout een volledig opleidingsprogramma, waarbij ze onder andere de
twee ervaren coureurs in de DTTC-klasse op de voet volgen om zo hun
ontwikkeling te versnellen. Met dit initiatief wil Avaya een structurele
bijdrage leveren aan de ontwikkeling en professionalisering van de autosport
in Nederland.
Alfred den Besten, Marketing Director Western Europe: "De autosport is mede
door de populariteit van de Formule 1 en alle media-aandacht daar omheen een
perfect instrument geworden om de naamsbekendheid van Avaya te vergroten en
de branding-strategie te ondersteunen. Wij identificeren ons met deze sport
omdat deze de ultieme balans vertegenwoordigt tussen techniek, snelheid en
innovatie. Alleen met een optimale afstemming van al deze aspecten kan het
maximale bereikt worden. Bovendien biedt de autosport uitstekende
mogelijkheden voor channel- en partneractiviteiten, relatiemarketing en het
Europees incentive-programma."
Avaya neemt deel aan drie klassen en heeft daarvoor concrete doelstellingen
bepaald. Het streven is aan het einde van het seizoen 2001 minimaal één
eerste plaats, een tweede plaats en een derde plaats te vieren.
De auto's van Avaya zijn uitgerust met Avaya-apparatuur voor de
pits-to-car-communicatie. Bovendien zijn deze wagens voorzien van
on-board-camera's, waardoor de races via televisie en het Internet direct
zijn te volgen. Voor DTTC werkt Avaya nauw samen met het bekende autoblad
Autovisie. Naast de uitgebreide aandacht in dit blad is bijvoorbeeld ook de
samenstelling, bouw en afstemming van de twee Lexus-auto's stap voor stap te
volgen via het Internet op www.autovisie.nl
Avaya
Avaya, de voormalige Enterprise Networks Group van Lucent Technologies,
levert communicatiesystemen voor bedrijven, overheden en andere
organisaties.
Avaya biedt oplossingen voor spraak, geconvergeerde spraak en data, Customer
Relationship Management, messaging en multiservice-netwerken en
netwerkbekabeling. Avaya is wereldwijd marktleider in messaging en
netwerkbekabeling en marktleider in de Verenigde Staten op het gebied van
bedrijfscommunicatiesystemen en call center-systemen. Dankzij een breed
portfolio aan diensten en producten en strategische allianties met
technologie- en consultingbedrijven is Avaya totaalleverancier van complete
eBusiness-oplossingen. Het hoofdkantoor van Avaya staat in Basking Ridge,
N.J. (Verenigde Staten). Avaya Nederland heeft vestigingen in Nieuwegein en
Rijswijk. Meer informatie is te vinden op www.avaya.nl