Foto materiaal op aanvraag te verkrijgen via douwejan@lvtpr.nl

AVAYA steunt ontwikkeling Nederlandse autosport

Sponsoring drie teams en intensieve begeleiding jong talent

TER PUBLICATIE: 4 JANUARI 2001

NIEUWEGEIN - Avaya, de spin-off van Lucent Technologies, heeft na positieve ervaringen vorig jaar, de ondersteuning van de autosport in Nederland verder uitgebreid. Naast de deelname met twee auto's aan de Alfa 156 Challenge, neemt Avaya dit seizoen ook deel aan aan DTTC, de hoogste tourwagenklasse in Nederland. Hiervoor worden twee Lexus IS200 auto's door Cavallino Engineering geprepareerd voor deze veeleisende klassen.

Naast de Alfa Challenge en DTTC heeft Avaya een speciaal begeleidingsprogramma voor jonge talentvolle coureurs samengesteld. Na een uitvoerig selectie-weekend zijn twee jonge coureurs gekozen voor deelname aan de Avaya Yaris 2001 Challenge. Paul Meijer en Christiaan Frankenhout hebben beiden verdienstelijk gekart en race-ervaring opgedaan in de Citroën Saxo Challenge. Naast deelname aan de Avaya Yaris Challenge volgen Meijer en Frankenhout een volledig opleidingsprogramma, waarbij ze onder andere de twee ervaren coureurs in de DTTC-klasse op de voet volgen om zo hun ontwikkeling te versnellen. Met dit initiatief wil Avaya een structurele bijdrage leveren aan de ontwikkeling en professionalisering van de autosport in Nederland.

Alfred den Besten, Marketing Director Western Europe: "De autosport is mede door de populariteit van de Formule 1 en alle media-aandacht daar omheen een perfect instrument geworden om de naamsbekendheid van Avaya te vergroten en de branding-strategie te ondersteunen. Wij identificeren ons met deze sport omdat deze de ultieme balans vertegenwoordigt tussen techniek, snelheid en innovatie. Alleen met een optimale afstemming van al deze aspecten kan het maximale bereikt worden. Bovendien biedt de autosport uitstekende mogelijkheden voor channel- en partneractiviteiten, relatiemarketing en het Europees incentive-programma."

Avaya neemt deel aan drie klassen en heeft daarvoor concrete doelstellingen bepaald. Het streven is aan het einde van het seizoen 2001 minimaal één eerste plaats, een tweede plaats en een derde plaats te vieren. De auto's van Avaya zijn uitgerust met Avaya-apparatuur voor de pits-to-car-communicatie. Bovendien zijn deze wagens voorzien van on-board-camera's, waardoor de races via televisie en het Internet direct zijn te volgen. Voor DTTC werkt Avaya nauw samen met het bekende autoblad Autovisie. Naast de uitgebreide aandacht in dit blad is bijvoorbeeld ook de samenstelling, bouw en afstemming van de twee Lexus-auto's stap voor stap te volgen via het Internet op www.autovisie.nl

Avaya
Avaya, de voormalige Enterprise Networks Group van Lucent Technologies, levert communicatiesystemen voor bedrijven, overheden en andere organisaties.
Avaya biedt oplossingen voor spraak, geconvergeerde spraak en data, Customer Relationship Management, messaging en multiservice-netwerken en netwerkbekabeling. Avaya is wereldwijd marktleider in messaging en netwerkbekabeling en marktleider in de Verenigde Staten op het gebied van bedrijfscommunicatiesystemen en call center-systemen. Dankzij een breed portfolio aan diensten en producten en strategische allianties met technologie- en consultingbedrijven is Avaya totaalleverancier van complete eBusiness-oplossingen. Het hoofdkantoor van Avaya staat in Basking Ridge, N.J. (Verenigde Staten). Avaya Nederland heeft vestigingen in Nieuwegein en Rijswijk. Meer informatie is te vinden op www.avaya.nl