Newconomy

Pro Active International introduceert DataViewTM; de eerste 'online' 'interface' die 'real-time' toegang biedt tot de Internet MonitorTM database (10-01-2001)

Pro Active International introduceert een unieke online methode om onderzoeksgegevens 'real time' te analyseren. DataView is een web-based 'interface' die directe toegang verschaft naar de Internet Monitor database. DataView stelt de gebruiker in staat om zijn eigen real-time queries te maken, gebaseerd op specifieke informatie behoeften, die resulteren in kant-en-klare tabellen en grafieken.

De 'real time' queries, die via de DataView Interface kunnen worden gemaakt, resulteren in overzichtelijke grafieken en tabellen. De grafieken en tabellen verschaffen alle informatie over gebruik, verwachtingen en houdingen van Internet gebruikers in 22 verschillende landen wereldwijd.

De Internet Monitor is gebaseerd op een grootschalig online onderzoek, dat twee keer per jaar wordt uitgevoerd. Het onderzoek is gebaseerd op meer dan 400.000 Internet gebruikers die willekeurig zijn benaderd via meer dan 2.000 frequent bezochte websites in Europa, Noord Amerika, Latijn Amerika, Australië en Azië.

Liesbeth Hop: CEO Pro Active International: 'Wij zijn zeer verheugd onze klanten 'real time' toegang te verlenen naar onze databases, zodat zij zelf queries kunnen maken op onze data of op de data van hun eigen - door ons uitgevoerde - individuele onderzoeksprojecten.'

Pro Active International ontwikkelde de Internet Monitor in samenwerking met diverse toonaangevende Internet bedrijven, waaronder AltaVista, RealMedia, Yahoo!, MicroSoft Network, 24/7, Excite, Ad Pepper, DoubleClick, Active Advertising, France Telecom, CNN Europe, The Disney Digital Network, Initiative Media, Beenz and IDG Communications.

Voor het verkrijgen van gratis toegang naar een gedeelte van de Internet Monitor resultaten (Juni 2000), middels de DataView web-based interface, kan contact worden opgenomen met Nicola van Loon, tel. 0031 20 5040300, email n.vanloon@proactiveinternational.com