Ahold dochter Etos opent op één dag negen nieuwe winkels
Beverwijk, 10 januari 2001 -Op donderdag 11 januari a.s. wordt in een
aantal Nederlandse steden gelijktijdig negen nieuwe Etos-winkels
geopend. De officiële opening hiervan wordt van 09.30 tot 10.30 uur
rechtstreeks uitgezonden op de website van Ahold via Etos Live
broadcasting. Vanuit de winkel op de Amsterdamse Kalverstraat zal
directeur John van der Ent om 10.15 uur het startsein geven alle
winkels gelijktijdig te openen. De overige 8 winkels hebben een live
verbinding met Amsterdam en zijn allen betrokken bij het interactieve
openingsprogramma.
De nieuwe Etos-winkels (voorheen Boots-vestigingen), allen op
A-locaties, zijn te vinden in: Amersfoort, Amsterdam Kalverstraat,
Amsterdam-Noord, Breda, Den Haag, Groningen, Haarlem, Maastricht en
Zwolle. Drogisterijketen Etos start het jaar 2001 dus veelbelovend.
Het totaal aantal winkels komt hiermee op 430. Afgelopen jaar steeg
ook Etos' marktaandeel met een vol procent naar 15,5%.
Reactie John van der Ent, directeur Etos
Etos-directeur John van der Ent, die zelf de Amsterdamse winkel op de
Kalverstraat opent, toont zich zeer tevreden: "Zoveel winkels op één
dag gelijktijdig openen is ècht uniek in onze branche. Met deze negen
nieuwe winkels is overigens het aantal vier-wereldenwinkels van Etos
gegroeid naar 63. Dit jaar zullen er nog zo'n 55 winkels volgen in
ditzelfde format. De opening van deze ex-Boots-winkels is een
rechtstreeks resultaat van onze samenwerking met Boots, die we in
augustus 2000 hebben aangekondigd. Op 30 december waren al deze
winkels nog operationeel onder de Boots-vlag. Met man en macht zijn de
afgelopen negen dagen al deze winkels omgebouwd tot prachtige, nieuwe
Etos winkels."
Vierwerelden-winkels
De negen nieuwe Etos-winkels zijn allemaal ingericht naar de
succesvolle vier-wereldenformule van Etos. Hierbij is het
winkelinterieur ingedeeld in vier ruime en overzichtelijke
assortimentsonderdelen -allemaal met een eigen kleur- die de vier
natuurelementen (aarde, water, lucht en vuur) symboliseren. De begin
dit jaar geïntroduceerde vierwereldenformule en de energiefilosofie
van Etos slaan goed aan. Dat bleek ook uit het voorjaarsrapport 2000
van onderzoeksbureau Gfk Nederland, die de waardering van Nederlandse
drogisterijformules onderzoekt. Etos steeg in 2000 van de vijfde naar
de tweede positie. De ambitie van Etos is om op Nederlandse markt hèt
kenniscentrum voor Health & Beauty te worden.