PERSBERICHT
10 januari 2001
E-commerce oplossing Shop-in-a-Box® geeft winkeliers èn klanten nu inzicht in status van orders.
E-commerce oplossing Shop-in-a-Box®, ontwikkeld door Magnashop, is nu uitgebreid met een extra 'order historie' functionaliteit. Winkeliers die gebruik maken van
Shop-in-a-Box® voor hun e-commerce site, hebben met deze functionaliteit een beter inzicht in de verkopen van hun winkel op het Internet en kunnen tevens het serviceniveau aan hun klanten aanmerkelijk vergroten.
De nieuwe functionaliteit biedt grote voordelen voor zowel winkelier als klant. De Internetwinkelier heeft direct toegang tot informatie over geboekte verkopen en bestellingen. De bestellingen kunnen geselecteerd en gesorteerd worden op klant, datum, betaalmethode en zelfs op de site waar de klant vandaan komt zodat het effect van advertenties gemeten kan worden.
Indien de winkelier dat wenst dan kan hij in de nieuwe module aangeven wat
de status van een bestelling is. Ook is hij in staat om zijn klanten de
mogelijkheid te bieden om deze status via het Internet te raadplegen. Zo
hebben klanten er op eenvoudige manier zicht op of de bestelling nog loopt
of al (gedeeltelijk) is uitgevoerd. De winkelier blijft op deze wijze werk
en tijd bespaard doordat hij individuele klanten niet langer van informatie
hoeft te voorzien.
De 'order historie' functie is 'off line' beschikbaar. De winkelier haalt
nieuwe orders via het Internet op maar hoeft bij het controleren van de
ordergegevens geen connectie met het Internet te hebben. De orders worden in
een aparte database opgenomen die desgewenst door de ondernemers zelf
gekoppeld kan worden aan boekhoudpakketten.
Ook bestaande klanten kunnen gebruik maken van de 'order historie' functie.
Magnashop stelt de module gratis ter beschikking aan gebruikers van deze
vernieuwde release van Shop-in-a-Box®.
Met de 'order historie' functionaliteit van Shop-in-a-Box® onderscheidt
Magnashop zich van concurrerende aanbieders van e-commerce pakketten in het
MKB segment. Pakketten met een dergelijke functionaliteit vindt men in de
regel vaker bij (veel) duurdere e-commerce oplossingen voor het hogere
marktsegment.