Unilever Nederland opent nieuw consumer care centre
10 januari 2001
Unilever Nederland heeft vandaag in Rotterdam een nieuw Consumer Care
Centre geopend. In dit centrum zijn de consumentenafdelingen van drie
werkmaat-schappijen in Nederland, Unilever Bestfoods Nederland, Lever
Fabergé Nederland en IgloMora Groep, samengebracht.
Door deze bundeling is Unilever Nederland in staat flexibeler en efficiënter in te spelen op de grote hoeveelheden consumentencontacten die de werkmaatschappijen dagelijks hebben. Pieken die af en toe optreden, kunnen beter worden opgevangen. Daarnaast opent de samenwerking de mogelijkheid investeringen in nieuwe technieken als e-mail, internettoepassingen en SMS-berichten gezamenlijk te doen.
In het nieuwe centrum zijn de volgende consumentendiensten
ondergebracht:
* Becel Voedings Informatie centrum (0800 0439)
* Blue Band, Lipton Ice Tea, Calvé, Unox en andere merken (0800
0223266)
* Bertolli lijn (0800-BERTOLLI)
* OMO Servicelijn (0800 0085)
* Glorix Hygiëne Lijn (0800 0232383)
* Sun, Robijn, Sunil, Andy, Jif en andere Home Care merken (0800
0175)
* Dove, Axe, Rexona, Impulse en andere Personal Care merken (0800
0991197)
* IgloMora Consumentenzaken (0800-BELIGLO
De consumentenservice van de Bestfoodsmerken Knorr en Conimex zullen
op termijn worden geïncorporeerd.
Bij het Consumer Care Centrum werken 22 medewerkers die zich
bezighouden met adviezen over gezond en gebalanceerd eten, over
verzorging en het wassen van kleding en over huidverzorging en styling
van haar. Diëtisten, schoonheidsspecialisten en wasspecialisten maken
deel uit van het team. Unilever Nederland verwerkte vorig jaar ruim
250.000 contacten met consumenten over uiteenlopende zaken als
producttoepassingen, ingrediënten, spaaracties, promoties en
dergelijke. Minder dan tien procent van de contacten had betrekking op
productklachten.
Persdienst Unilever Rotterdam
Tel: +31 10 217 4844
Fax: +31 10 217 4843
Email: press-office.rotterdam@unilever.com