Unilever NV

Unilever Nederland opent nieuw consumer care centre 10 januari 2001

Unilever Nederland heeft vandaag in Rotterdam een nieuw Consumer Care Centre geopend. In dit centrum zijn de consumentenafdelingen van drie werkmaat-schappijen in Nederland, Unilever Bestfoods Nederland, Lever Fabergé Nederland en IgloMora Groep, samengebracht.

Door deze bundeling is Unilever Nederland in staat flexibeler en efficiënter in te spelen op de grote hoeveelheden consumentencontacten die de werkmaatschappijen dagelijks hebben. Pieken die af en toe optreden, kunnen beter worden opgevangen. Daarnaast opent de samenwerking de mogelijkheid investeringen in nieuwe technieken als e-mail, internettoepassingen en SMS-berichten gezamenlijk te doen.

In het nieuwe centrum zijn de volgende consumentendiensten ondergebracht:

* Becel Voedings Informatie centrum (0800 0439)
* Blue Band, Lipton Ice Tea, Calvé, Unox en andere merken (0800 0223266)

* Bertolli lijn (0800-BERTOLLI)

* OMO Servicelijn (0800 0085)

* Glorix Hygiëne Lijn (0800 0232383)

* Sun, Robijn, Sunil, Andy, Jif en andere Home Care merken (0800 0175)

* Dove, Axe, Rexona, Impulse en andere Personal Care merken (0800 0991197)

* IgloMora Consumentenzaken (0800-BELIGLO
De consumentenservice van de Bestfoodsmerken Knorr en Conimex zullen op termijn worden geïncorporeerd.

Bij het Consumer Care Centrum werken 22 medewerkers die zich bezighouden met adviezen over gezond en gebalanceerd eten, over verzorging en het wassen van kleding en over huidverzorging en styling van haar. Diëtisten, schoonheidsspecialisten en wasspecialisten maken deel uit van het team. Unilever Nederland verwerkte vorig jaar ruim 250.000 contacten met consumenten over uiteenlopende zaken als producttoepassingen, ingrediënten, spaaracties, promoties en dergelijke. Minder dan tien procent van de contacten had betrekking op productklachten.

Persdienst Unilever Rotterdam

Tel: +31 10 217 4844
Fax: +31 10 217 4843
Email: press-office.rotterdam@unilever.com