Concord kondigt nieuwe strategie aan voor service providers

Benutten van ervaring bij de twintig grootste telco's om een nieuwe generatie service providers snel van start te laten gaan

Delft, 12 januari 2001 - Concord Communications kondigt een nieuwe strategie aan, die erop is gericht oplossingen aan te bieden die zijn toegesneden op de specifieke behoeften van service providers en telecommunicatiebedrijven. Door haar toonaangevende positie op het gebied van Internet-infrastructuur en bij servicebedrijven te benutten, zal Concord haar op eHealth-producten gebaseerde oplossingen kunnen bieden voor zwel haar enterprise-klanten als de service providers.

"We kennen de service provider- en telco-markt beter dan onze concurrenten," zegt Jack Blaeser, CEO van Concord. "De twintig grootste telco's - volgens de criteria van Fortune Magazine - zijn allemaal klant van Concord. Zij zijn bij ons gekomen omdat we oplossingen kunnen leveren waarme zij potentiële problemen kunnen aanpakken, nieuwe diensten kunnen introduceren, hun omzet verhogen en hun klanten tevreden kunnen houden. Onze nieuwe strategie is gebaseerd op de expertise die we op dit gebied hebben opgebouwd."

De helft van de klanten van Concord bestaat uit grote ondernemingen, terwijl de andere helft bestaat uit service providers, Concord bevindt zich daardoor in een goede positie om de behoeften van deze beide markten te begrijpen. De nieuwe strategie bouwt voort op de huidige eHealth-productreeks om specifieke oplossingen te bieden die zijn toegesneden op de behoeften van service providers. Deze nieuwe oplossingen zijn gericht op cruciale gebieden, zoals schaalbaarheid, integratie met Operations Support Systems (OSS), maatwerk, end-to-end servicemanagement en ondersteuning van technologieën die cruciaal zijn voor service providers.

"De klanten van Concord - de service providers en de telco's - zullen sterk kunnen profiteren van deze nieuwe benadering," vervolgt Blaeser. "Onze nieuwe oplossingen zullen beschikken over een gedistribueerde architectuur, gedistribueerde rapportering, standaard een vergaande OSS-integratie, alsmede andere, specifiek op service providers gerichte mogelijkheden. De oplossingen van Concord stellen service providers in staat om hun Internet-infrastructuur beter te beheren, sneller nieuwe en betere diensten aan te bieden en planningen maken voor toekomstige groei - niet alleen in omvang, maar ook in diensten waar hun eindgebruikers van kunnen profiteren."

"Volgens onze berekeningen zullen service providers in 2002 meer dan $3,4 miljard uitgeven aan servicemanagement," aldus Blaeser. "Concord bevindt zich in een perfecte positie om op deze groei in te spelen. Door onze acquisities in het afgelopen jaar hebben we een totaaloplossing kunnen ontwikkelen voor het beheer van de gehele Internet-infrastructuur die omzet genereert, van ATM en frame relay en nieuwe netwerktechnologieën tot 'hosted' content en applicaties. End-to-end service management; proactieve servicewaarborg; de mogelijkheid diensten met toegevoegde waarde aan te bieden als nieuwe bron van inkomsten en tools van één leverancier voor zowel netwerken, systemen en applicaties vormen een krachtige oplossing voor nieuwe en bestaande service providers."

Concord
Concord Communications is een vooraanstaand leverancier van de volgende generatie oplossingen voor het beheren van systeemprestaties en systeembeschikbaarheid. Met haar eHealth-reeks van oplossingen biedt Concord de enige volledig geïntegreerde management-oplossing voor systemen, applicaties, services en netwerken. Alleen door de prestaties en de beschikbaarheid op al deze gebieden adequaat te beheren, kunnen organisaties op effectieve wijze e-business drijven. Dit end-to-end overzicht van de prestaties biedt het essentiële inzicht dat nodig is om de zakelijke en e-business-activiteiten van enkele van de grootste ondernemingen en service providers ter wereld optimaal te laten functioneren. Het hoofdkantoor van Concord is gevestigd in Marlboro, Massachussettes en blijft op grote schaal investeren in de Europese markt. Het Europese hoofdkantoor staat in Delft. Daarnaast heeft het bedrijf vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland, en een sterke vertegenwoordiging in Spanje, Italië, Ierland, Oostenrijk, Scandinavië, België en Luxemburg.

Meer informatie over Concord is te vinden op www.concord.com.

Persinformatie:
Robert de Moll, Monogram Communication Strategies (MCS), tel. +31 (0)23 - 562 82 08, robertdm@monogram.nl.