B2C in sportbranche: FuturumShop.com groeit met dubbele cijfers!
Apeldoorn - 15 januari 2001. FuturumShop (http://www.futurumshop.nl)
groeit de laatste maanden hard en heeft 2000 met zwarte cijfers
afgesloten. FuturumShop profiteert van de afvloeiing van minder
succesvolle projecten in de sportbranche en verwacht in 2001 een
omzetstijging van 150%, waarbij de winst door wegvallen van hoge kosten
tijdens de opstartfase explosief zal stijgen.
Emerce, maandag 15 januari 2001: "De Nederlandse tak van de Zweedse
online sportwinkel Sportus houdt ermee op. Dat heeft het bedrijf dit
weekend per mail aan haar klanten laten weten."
Eerder dit jaar heeft SportShop (http://www.sportshop.nl) zijn
activiteiten gestaakt.
Het aantal serieuze spelers daalt hard, wat gerechtvaardigd is: "De
grootte van de markt geeft ruimte voor 2 tot 4 grote, gespecialiseerde
spelers," aldus Managing Director Marc Jaarsma. FuturumShop groeit mede
dankzij de levering van sportartikelen aan andere internetwinkels.
Daarnaast komt FuturumShop dit jaar met een aantal eigen merken, welke
door de schaalbaarheid geschikt zijn voor internationalisering.
Over FuturumShop.com
FuturumShop is een op de Europese markt gericht initiatief - waarbij
gestreefd wordt fietsen, accessoires en sportartikelen tegen aanzienlijk
lagere prijzen aan te bieden dan gangbaar. Het initiatief - waarvan Take
it Now BV een van de investeerders is - is van idee- tot introductiefase
in één webjaar (3 maanden!) gerealiseerd. FuturumShop levert een breed
assortiment: van hartslagmeters tot racefietsen en van kleding tot
gereedschap. De merken die FuturumShop voert zijn o.a. Adidas, Polar,
Topeak, Campagnolo, Ritchey en Grisley. Het assortiment wordt in de loop
van het jaar fors uitgebreid door toevoeging van nog meer vooraanstaande
merken.
Voor nadere inlichtingen kunt u contact opnemen met:
- Futurumshop.com, info@futurumshop.com , +31 (0)6-23 93 1107