PERSBERICHT

B2C in sportbranche: FuturumShop.com groeit met dubbele cijfers!

Apeldoorn - 15 januari 2001. FuturumShop (http://www.futurumshop.nl) groeit de laatste maanden hard en heeft 2000 met zwarte cijfers afgesloten. FuturumShop profiteert van de afvloeiing van minder succesvolle projecten in de sportbranche en verwacht in 2001 een omzetstijging van 150%, waarbij de winst door wegvallen van hoge kosten tijdens de opstartfase explosief zal stijgen.

Emerce, maandag 15 januari 2001: "De Nederlandse tak van de Zweedse online sportwinkel Sportus houdt ermee op. Dat heeft het bedrijf dit weekend per mail aan haar klanten laten weten."
Eerder dit jaar heeft SportShop (http://www.sportshop.nl) zijn activiteiten gestaakt.

Het aantal serieuze spelers daalt hard, wat gerechtvaardigd is: "De grootte van de markt geeft ruimte voor 2 tot 4 grote, gespecialiseerde spelers," aldus Managing Director Marc Jaarsma. FuturumShop groeit mede dankzij de levering van sportartikelen aan andere internetwinkels. Daarnaast komt FuturumShop dit jaar met een aantal eigen merken, welke door de schaalbaarheid geschikt zijn voor internationalisering.

Over FuturumShop.com
FuturumShop is een op de Europese markt gericht initiatief - waarbij gestreefd wordt fietsen, accessoires en sportartikelen tegen aanzienlijk lagere prijzen aan te bieden dan gangbaar. Het initiatief - waarvan Take it Now BV een van de investeerders is - is van idee- tot introductiefase in één webjaar (3 maanden!) gerealiseerd. FuturumShop levert een breed assortiment: van hartslagmeters tot racefietsen en van kleding tot gereedschap. De merken die FuturumShop voert zijn o.a. Adidas, Polar, Topeak, Campagnolo, Ritchey en Grisley. Het assortiment wordt in de loop van het jaar fors uitgebreid door toevoeging van nog meer vooraanstaande merken.

Voor nadere inlichtingen kunt u contact opnemen met:
- Futurumshop.com, info@futurumshop.com , +31 (0)6-23 93 1107