Amsterdam



Terwijl in de VS de éne na de andere veiling voor advertentieruimte opstaat is er in Amsterdam hard gewerkt aan de introductie van een online advertentiebeurs die nog een stap verder gaat. Op deze beurs, de Ad4Ex, kunnen zowel adverteerders als website eigenaren advertentieruimte respectievelijk inkopen en te koop aanbieden tegen een zelf te bepalen maximum of minimum prijs. Via een nieuw ontwikkeld ad-management systeem worden vervolgens vraag en aanbod tegen de ontstane koers aan elkaar gekoppeld. Al deze transacties worden centraal bijgehouden en afgehandeld door Ad4Ex.

Ad4Ex lost enerzijds het probleem van onverkochte banner-ruimte op en brengt anderzijds de prijs voor online adverteren drastisch omlaag. Dat deze prijs veel lager kan dan nu het geval is blijkt uit het structurele overaanbod van advertentieruimte, samen met de hoge marges die momenteel in rekening gebracht worden door zowel de online advertentienetwerken als de banner uitwisselprogramma s. Ad4Ex is met een marge van 20% transactiekosten significant goedkoper dan de 40% tot 50% die nu vaak geldt.

Na een testperiode van drie maanden is nu de nieuwste versie actief op www.ad4ex.com. Hiermee kunnen aanbieders en adverteerders over de hele wereld elkaar vinden.

Targeting is voor adverteerders mogelijk op verschillende manieren. Onder anderen is gericht te adverteren in de landen Duitsland, het VK, de VS en Nederland. Daarnaast kunnen adverteerders ruimte inkopen op indices van websites met dezelfde doelgroep. Adverteerders kunnen met de eenvoudige Bibit betaalinterface hun advertentiecampagne online betalen.

Eigenaren van websites worden toegelaten zonder eisen aan de minimum grootte- of het volume van de site. Verder wordt ook geen exclusiviteit gevraagd bij het gebruik van Ad4Ex. Met deze lage drempels moet het gebruik van Ad4Ex toegankelijk zijn voor iedereen.

Contact : Ynse de Boer, Friso Janmaat
URL: www.Ad4Ex.com
Telefoonnr.: +31-(0)20-6709746
Mailto: Ynse@Ad4Ex.com, Friso@Ad4Ex.com