Universiteit van Amsterdam



Storing UvA-Inbel



16 januari 2001


Vanaf woensdag 10 januari is het voor studenten en medewerkers vrijwel niet meer mogelijk om op UvA-Net te kunnen inbellen. Voor de naar schatting achtduizend gebruikers van UvA-Inbel vooroorzaakt dit grote ongemakken. De oorzaak van het probleem ligt niet bij UvA-Net zelf, maar in de technische infrastructuur die een beller met UvA-Net verbindt. Het Informatiseringscentrum (IC) heeft de technische dienstverlening uitbesteed aan SurfNet bv en KPN. De telefoontjes van de inbellers bereiken UvA-Net niet en blijven hangen in de netwerken van KPN of SurfNet. Het IC betreurt de ongemakken ten zeerste en doet haar uiterste best om de problemen op te lossen, maar is hierbij afhankelijk van de providers. Wanneer het probleem opgelost zal zijn, is nog niet duidelijk. Medewerkers en studenten kunnen overigens binnen de UvA zelf gewoon inloggen. Studenten worden er op attent gemaakt dat ze ook in het weekend gebruik kunnen maken van de studiecentra (openingstijden studiecentrum Binnengasthuisterrein/IC zaterdag en zondag van 10 tot 18 uur).