Vianen, Londen, 16 januari 2001 - Newtel Essence is een strategische
samenwerking aangegaan met het Engelse Sabio. Beide bedrijven die zich
richten op het bieden van geavanceerde oplossingen voor Klant Contact
Management, gaan oplossingen, mensen (150) en middelen delen om
gezamenlijk, binnen en buiten de eigen regio's, grote internationale
projecten uit te voeren en gezamenlijk partnerships te ontwikkelen met
technologieleveranciers en andere bedrijven.
Volgens Serge Poppes, oprichter en algemeen directeur van Newtel Essence, is
door de samenwerking met Sabio optimale synergie mogelijk. "Zowel Newtel
Essence als Sabio richten zich als leverancier van complete
klantcontactmanagementoplossingen volledig op de essentie van
klantrelatiebeheer: het klantcontact. Verder hebben de beide bedrijven veel
gemeen op het gebied van kennis, ervaring, doelstellingen en klantenkring.
De strategische samenwerking zal ons met name in staat stellen nieuwe,
internationale activiteiten te ontwikkelen en uit te bouwen. Sabio heeft in
het Verenigd Koninkrijk een sterke positie opgebouwd, met in haar
klantenkring verschillende multinationals. Sabio is ook actief in Dublin,
waar tal van bedrijven hun call centers hebben gevestigd. Verder delen we
beide de ambitie om snel te groeien in de verschillende Europese landen.
Door onze krachten te bundelen, krijgt dat proces een flinke impuls."
Newtel Essence is het afgelopen jaar sterk gegroeid. In 2000 opende het
bedrijf vestigingen in Boedapest (Hongarije) en Warschau (Polen), en startte
zij activiteiten in Tsjechië en Spanje. In 2001 zal onder meer België
volgen.
Sabio breidde sterk uit in het Verenigd Koninkrijk met nieuwe vestigingen in
Glasgow, Dublin en Sheffield.
Dan O'Neil, commercieel directeur bij Sabio, ziet in Newtel Essence een
sterke partner voor expansie. "Newtel Essence heeft inmiddels implementaties
afgerond bij gerenommeerde, grote bedrijven. Met deze strategische
samenwerking kunnen we gezamenlijk voldoen aan de toenemende vraag naar
effectieve en efficiënte oplossingen voor Klant Contact Management bij grote
Europese bedrijven. Zowel Newtel Essence als Sabio hebben de ambitie, de
mogelijkheden en de middelen om binnen die markt een toonaangevende rol te
vervullen."
Sabio
Sabio is opgericht in 1998 in het Verenigd Koninkrijk en heeft vestigingen
in Londen, Glasgow, Dublin en Sheffield. Het bedrijf levert technologische
diensten aan verschillende multinationals en is gespecialiseerd in
bedrijfscommunicatie. Sabio beheert de specialistische technologie van onder
andere Cisco, Lucent en Oracle waarvoor haar klanten de expertise niet in
huis hebben. Het bedrijf levert zowel consultancy, als praktische en
gemakkelijk te implementeren oplossingen.
Sabio levert een drietal diensten op communicatiegebied. De
consultancy-service biedt objectief en gericht advies om de
communicatiestrategie binnen een bedrijf te verbeteren, bijvoorbeeld via
voice- en datatechnologieën en e-commerce. Daarnaast levert het bedrijf
diensten om op maat gemaakte systemen te integreren en te implementeren
binnen een bedrijf. Deze dienst varieert van de ontwikkeling van een systeem
tot projectmanagement en trainingen. De door Sabio ontwikkelde DynamicTM
levert een tool waarmee de investeringen in communicatiemiddelen efficiënt
kunnen worden ingezet.