NEWTEL ESSENCE MET SABIO IN STRATEGISCHE SAMENWERKING

Vianen, Londen, 16 januari 2001 - Newtel Essence is een strategische samenwerking aangegaan met het Engelse Sabio. Beide bedrijven die zich richten op het bieden van geavanceerde oplossingen voor Klant Contact Management, gaan oplossingen, mensen (150) en middelen delen om gezamenlijk, binnen en buiten de eigen regio's, grote internationale projecten uit te voeren en gezamenlijk partnerships te ontwikkelen met technologieleveranciers en andere bedrijven.

Volgens Serge Poppes, oprichter en algemeen directeur van Newtel Essence, is door de samenwerking met Sabio optimale synergie mogelijk. "Zowel Newtel Essence als Sabio richten zich als leverancier van complete klantcontactmanagementoplossingen volledig op de essentie van klantrelatiebeheer: het klantcontact. Verder hebben de beide bedrijven veel gemeen op het gebied van kennis, ervaring, doelstellingen en klantenkring. De strategische samenwerking zal ons met name in staat stellen nieuwe, internationale activiteiten te ontwikkelen en uit te bouwen. Sabio heeft in het Verenigd Koninkrijk een sterke positie opgebouwd, met in haar klantenkring verschillende multinationals. Sabio is ook actief in Dublin, waar tal van bedrijven hun call centers hebben gevestigd. Verder delen we beide de ambitie om snel te groeien in de verschillende Europese landen. Door onze krachten te bundelen, krijgt dat proces een flinke impuls."

Newtel Essence is het afgelopen jaar sterk gegroeid. In 2000 opende het bedrijf vestigingen in Boedapest (Hongarije) en Warschau (Polen), en startte zij activiteiten in Tsjechië en Spanje. In 2001 zal onder meer België volgen.
Sabio breidde sterk uit in het Verenigd Koninkrijk met nieuwe vestigingen in Glasgow, Dublin en Sheffield.

Dan O'Neil, commercieel directeur bij Sabio, ziet in Newtel Essence een sterke partner voor expansie. "Newtel Essence heeft inmiddels implementaties afgerond bij gerenommeerde, grote bedrijven. Met deze strategische samenwerking kunnen we gezamenlijk voldoen aan de toenemende vraag naar effectieve en efficiënte oplossingen voor Klant Contact Management bij grote Europese bedrijven. Zowel Newtel Essence als Sabio hebben de ambitie, de mogelijkheden en de middelen om binnen die markt een toonaangevende rol te vervullen."

Sabio
Sabio is opgericht in 1998 in het Verenigd Koninkrijk en heeft vestigingen in Londen, Glasgow, Dublin en Sheffield. Het bedrijf levert technologische diensten aan verschillende multinationals en is gespecialiseerd in bedrijfscommunicatie. Sabio beheert de specialistische technologie van onder andere Cisco, Lucent en Oracle waarvoor haar klanten de expertise niet in huis hebben. Het bedrijf levert zowel consultancy, als praktische en gemakkelijk te implementeren oplossingen.

Sabio levert een drietal diensten op communicatiegebied. De consultancy-service biedt objectief en gericht advies om de communicatiestrategie binnen een bedrijf te verbeteren, bijvoorbeeld via voice- en datatechnologieën en e-commerce. Daarnaast levert het bedrijf diensten om op maat gemaakte systemen te integreren en te implementeren binnen een bedrijf. Deze dienst varieert van de ontwikkeling van een systeem tot projectmanagement en trainingen. De door Sabio ontwikkelde DynamicTM levert een tool waarmee de investeringen in communicatiemiddelen efficiënt kunnen worden ingezet.