Gemeente Maassluis

8-1-2001

Onderzoek onder bezoekers Maassluise vergaderingen

Op woensdag 17 januari 2001 bijt de raadscommissie voor ruimtelijke ordening en stadsontwikkeling het spits af met de eerste openbare commissievergadering van dit jaar. Daarmee wordt dit ook de eerste vergadering waar bezoekers gevraagd zullen worden een vragenlijst in te vullen. Enige tijd geleden is namelijk besloten om tijdens de eerste drie vergaderronden van dit jaar onderzoek te doen naar de ervaringen die bezoekers van openbare raads- en commissievergaderingen in Maassluis hebben. Wat vinden de bezoekers er nu van, waarom wonen ze die vergadering bij, hoe komen ze aan hun informatie, wat vinden ze van de discussie en wat kan er beter. Om aan deze informatie te komen zal aan alle bezoekers van vergaderingen van de gemeenteraad, raads- en burgercommissies en het cliëntenplatform van de afdeling sociale zaken en werkgelegenheid een vragenlijst worden aangeboden met het verzoek deze in te vullen.

Overigens kunnen ook belangstellenden die net in deze periode geen vergadering bezoeken, maar in het recente verleden wel een vergadering hebben bezocht en daarover graag hun mening kwijt willen natuurlijk mee doen aan het onderzoek. De vragenlijst kan dan worden afgehaald in het informatiecentrum in de hal van het stadhuis. De vragenlijst is bovendien vanaf volgende week ook via Internet beschikbaar.

De ingevulde vragenlijsten kunnen worden ingeleverd bij de secretaris van de vergadering die wordt bijgewoond, of bij het informatiecentrum in de hal van het stadhuis. Ook kan de vragenlijst worden opgestuurd naar de gemeente Maassluis t.a.v. de afdeling communicatie, Postbus 55, 3140 AB Maassluis.