8-1-2001
Onderzoek onder bezoekers Maassluise vergaderingen
Op woensdag 17 januari 2001 bijt de raadscommissie voor ruimtelijke
ordening en stadsontwikkeling het spits af met de eerste openbare
commissievergadering van dit jaar. Daarmee wordt dit ook de eerste
vergadering waar bezoekers gevraagd zullen worden een vragenlijst in
te vullen. Enige tijd geleden is namelijk besloten om tijdens de
eerste drie vergaderronden van dit jaar onderzoek te doen naar de
ervaringen die bezoekers van openbare raads- en commissievergaderingen
in Maassluis hebben. Wat vinden de bezoekers er nu van, waarom wonen
ze die vergadering bij, hoe komen ze aan hun informatie, wat vinden ze
van de discussie en wat kan er beter. Om aan deze informatie te komen
zal aan alle bezoekers van vergaderingen van de gemeenteraad, raads-
en burgercommissies en het cliëntenplatform van de afdeling sociale
zaken en werkgelegenheid een vragenlijst worden aangeboden met het
verzoek deze in te vullen.
Overigens kunnen ook belangstellenden die net in deze periode geen
vergadering bezoeken, maar in het recente verleden wel een vergadering
hebben bezocht en daarover graag hun mening kwijt willen natuurlijk
mee doen aan het onderzoek. De vragenlijst kan dan worden afgehaald in
het informatiecentrum in de hal van het stadhuis. De vragenlijst is
bovendien vanaf volgende week ook via Internet beschikbaar.
De ingevulde vragenlijsten kunnen worden ingeleverd bij de secretaris
van de vergadering die wordt bijgewoond, of bij het informatiecentrum
in de hal van het stadhuis. Ook kan de vragenlijst worden opgestuurd
naar de gemeente Maassluis t.a.v. de afdeling communicatie, Postbus
55, 3140 AB Maassluis.