Lotus Discovery Server biedt vernieuwende kennismanagement-oplossingen

Brede ondersteuning voor Lotus kennismanagementtechnologie

Orlando, 17 januari 2001 - Lotus Development Corporation brengt de Lotus Discovery Server op de markt. Dit is een geavanceerde zoek- en expertisebeheeroplossing waarmee gebruikers de kennis binnen hun bedrijf kunnen beheren en vergroten. In combinatie met de portalmogelijkheden van de nieuwe Lotus K-station-kennisportal vormt de Discovery Server het Lotus Knowledge Discovery System (voorheen bekend onder codenaam Raven). Business Partners en ondernemingen als Philips International, Shearman & Sterling en Cap Gemini Ernst & Young Consulting hebben al ervaring opgedaan met het nieuwste kennismanagementplatform.

"Lotus opereert al jaren aan de top van de softwaremarkt", zegt Scott Cooper, Vice-President Knowledge Management van Lotus. "We ontwikkelen vernieuwende, robuuste oplossingen die voldoen aan de wensen en eisen van gebruikers in dit concurrerende kennistijdperk. Door de combinatie van het zoeken van data en een automatische toewijzing onderscheidt Lotus zich van haar concurrenten. We bieden vernieuwende tools en oplossingen waarmee bedrijven hun kennis effectief kunnen beheren."

Tijdens de bèta-uitrol van de Lotus Discovery Server en andere belangrijke onderdelen van het Knowledge Discovery System ontving Lotus positieve feedback van honderden klanten en Business Partners. Philips International, Shearman & Sterling en Cap Gemini Ernst & Young Consulting zijn enkele van deze klanten.

De Lotus Discovery Server, een belangrijk onderdeel van het Knowledge Discovery System, is de meest uitgebreide kennisserver. Door geavanceerde Metrics Analysis-technologie onthult en ontplooit de server de koppeling tussen personen, inhoud en onderwerpen. De server zorgt ervoor dat alle relevante kennis en ervaringen van een bedrijf gebruikt kunnen worden voor de uitvoering van gerelateerde taken en projecten.

De mogelijkheden van de expertise locator van de Discovery Server zijn een waardevol strategisch middel voor bedrijven om de inzet van middelen, het kenniskapitaal en de marktexpertise te maximaliseren en de concurrentie een stap vóór te blijven. De Lotus Discovery Server is gebaseerd op industriestandaarden, zodat gebruikers voordeel hebben van hun bestaande investeringen, terwijl ze kunnen profiteren van hoogstaande kennismanagementoplossingen.

Lotus K-station, het tweede belangrijke onderdeel van het Knowledge Discovery System, is een geavanceerde portal voor de e-business-gebruiker. Het is ontwikkeld om gebruikers eenvoudige toegang te bieden om belangrijke informatie terug te vinden en samen te werken met anderen, binnen en buiten de organisatie. Beide producten zijn volledig geïntegreerd en kunnen samen of als afzonderlijke oplossingen worden gebruikt.

Lotus kondigt ook enkele belangrijke nieuwe samenwerkingsverbanden aan met belangrijke content providers als Hoover's, Inc., iSyndicate, ScreamingMedia en Factiva. De producten van deze bedrijven zullen de gebruikservaring versterken door de integratie van content en branchenieuws in de zoekmogelijkheden van het Knowledge Discovery System.

Beschikbaarheid en systeemvereisten
Lotus K-station is nu wereldwijd beschikbaar. De Lotus Discovery Server wordt in het eerste kwartaal van 2001 verwacht. De Lotus Discovery Server werkt onder Microsoft Windows NT (SP6a) of Microsoft Windows 2000. Andere platforms die zullen worden ondersteund volgen. De systeemvereisten van Lotus K-station zijn: Microsoft Internet Explorer 5.01 of hoger of een Lotus Notes R5 client, een server met een 10 GB HD, 384 MB of RAM, en een Pentium II 500 MHz processor of hoger. De Lotus Discovery Server komt beschikbaar in het Nederlands, Engels, Frans, Duits, Italiaans, Spaans, Braziliaans, Portugees, Deens, Noors, Fins, Zweeds, vereenvoudigd Chinees, Taiwanees Chinees en Japans.

Over Lotus
Lotus Development Corporation is wereldwijd marktleider in softwareoplossingen voor messaging, collaboration en knowlegde management. Lotus richt zich met haar oplossingen op de kleine tot multinationale ondernemingen. Centraal in de oplossingen van Lotus staat het uitgangspunt dat Internettechnologie mensen op een wereldwijde schaal laat samenwerken. Lotus levert zowel de client- en server-, als de platformproducten voor (real-time) samenwerking, berichtenverkeer en applicatieontwikkeling. Daarnaast biedt Lotus een uitgebreid pakket van kantoor- en productivity-applicaties, compleet met Internetfunctionaliteit. Ondernemingen die kiezen voor Lotus-oplossingen, kunnen rekenen op professionele consultancy en dienstverlening van de Lotus Professional Services-organisatie en van de Lotus Business Partners.

Lotus is opgericht in 1982 en is sinds 1995 onderdeel van IBM. Het bedrijf heeft circa 8.500 medewerkers en brengt zijn producten wereldwijd via de meer dan 20.000 Business Partners in meer dan 80 landen op de markt.

Algemeen telefoonnummer Lotus: 020 - 31 41 123.
Noot voor de redactie,