PERSBERICHT

Hilversum, 17 januari 2001

Highway award voor Bright Alley
Bedrijf geeft de multimediasector richting

Tijdens het zesde Telecongres dat op 16 januari in het Kurhaus te Scheveningen door Telecombrief werd georganiseerd, heeft Bright Alley de Highway Award gewonnen. Het bedrijf was samen met OPTA en Monsterboard voor deze prijs genomineerd. De Highway Award is een onderscheiding voor een persoon die of een bedrijf dat zich nadrukkelijk heeft gemanifesteerd op het gebied van telecom, media en internet.

De jury heeft in haar afwegingen voor Bright Alley gekozen omdat dit nieuwe mediabedrijf de sector richting geeft, onder meer op het gebied van breedband internet. Het bedrijf was op dat vlak al in een vroeg stadium actief, onder andere met de technische proef Snelnet, waarbij de ervaring uit dit experiment nu ten gelde wordt gemaakt. Een ander belangrijk argument voor de jury was de strategische alliantie die met Ericsson is aangegaan; daarmee geeft Bright Alley aan dat het klaar is voor mobiele toepassingen zoals GPRS en UMTS. Tot slot stelde de jury dat de introductie van de nieuwe merknaam Bright Alley geen doorslaggevend argument is geweest maar wel leidt tot noblesse oblige: er wordt komend jaar veel van Bright Alley verwacht.

Over Bright Alley (www.brightalley.com)
De nieuwe media activiteiten van het Nederlands Omroepproduktie Bedrijf (NOB) werden recent geĂŻntroduceerd onder een nieuwe merknaam: Bright Alley. Bright Alley loopt voorop als het gaat om nieuwe ontwikkelingen op communicatie- en mediagebied. Als baanbrekend onderdeel van NOB combineert het bedrijf jarenlange ervaring in (audiovisuele) content met knowhow van nieuwe media en multichanneling. Bright Alley beweegt zich op het gebied van nieuwe media waar internet, mobile, tv en radio steeds meer samenkomen. Het bedrijf is specialist op het gebied van webcasting, interactieve TV, smal- en breedbandig internet, e-mail marketing en is met de business unit Mobile actief op het vlak van mobiele toepassingen zoals SMS, WAP, GPRS en UMTS.