Persbericht
1 november 2000
'Voor succes in e-commerce is het niet belangrijk om groot of machtig te zijn. Beter is het om licht, vlug, scherp, zichtbaar en veelzijdig te zijn.'
Professor Marcel Creemers, kerndocent E-Commerce Course
Nieuwe cursus e-commerce
Voor organisaties die e-commerce willen gaan implementeren heeft de Baak,
Management Centrum vno-ncw een E-Commerce Course (www.debaak.nl/ecommerce)
ontwikkeld. De eerste cursus start op 17 januari 2001.
What's new 1: Vertaalslag van theorie naar praktijk
Onder begeleiding en coaching van deskundige docenten uit zowel de
universitaire wereld als het bedrijfsleven, wordt er een vertaalslag gemaakt
naar de eigen praktijk: Wat is er binnen de eigen organisatie mogelijk en
haalbaar.
What's new 2: Virtuele leeromgeving
Gedurende de gehele E-Commerce Course is een virtuele leeromgeving actief.
Naast de vier modulebijeenkomsten is een extranet actief waarin de cursisten
met elkaar en docenten kunnen communiceren en werken aan praktijkopdrachten.
Zestien succesfactoren voor e-commerce
Aan de hand van zestien criteria ontwikkeld door kerndocent professor Marcel
Creemers wordt een indringende en diepgaande analyse tot op detailniveau
gemaakt van de businessmodellen en strategieën van bedrijven als Amazon,
Cisco, en anderen. Deze eigen analyse wordt weer gebruikt als
referentiekader bij de implementatie en integratie van e-commerce voor de
eigen organisatie.
De E-commerce Course is een samenwerking van de Baak (www.debaak.nl),
Universiteit Nyenrode (www.nyenrode.nl) en Vuture.net (www.vuture.net).
Voor meer informatie over de E-Commerce Course bezoekt u www.debaak.nl/ecommerce. Voor verdere vragen over het programma of een interview met kerndocent Marcel Creemers kunt u contact opnemen met Adriaan de Man, De Baak Management Centrum VNO-NCW (06-51356050).