BLUM EN PARTNERS

Uitnodiging

SIRE richt nieuwe campagne op dyslexie

Amsterdam, 12 januari 2001 - Dyslexie is een groot maatschappelijk probleem. Naar schatting een op de tien Nederlanders lijdt aan deze leerstoornis, die zich vooral uit bij lezen en spellen. Dyslectische kinderen hebben hierdoor op school ook vaak moeite met andere vakken. Behandeling is echter mogelijk, en kan hoge

- maatschappelijke - kosten besparen.
Voor veel volwassenen geldt dat ze met dyslexie zijn opgegroeid zonder dat iemand dat merkte. Ze werden voor lui en dom versleten, terwijl dyslexie niets met intelligentie heeft te maken. Vaak hebben dyslectische volwassenen nog last van emotionele problemen, zoals faalangst en onzekerheid, en proberen ze hun handicap te camoufleren. Op hun werk functioneren ze veelal op een lager niveau dan ze aankunnen.

Hoe vaak het probleem ook voorkomt, het wordt onvoldoende herkend en onderkend. Daarom voert de Stichting Ideële Reclame (SIRE) dit jaar een uitgebreide campagne onder het motto 'Dyslexie vraagt even aandacht'.
Doel ervan is dyslexie bij volwassenen onder de aandacht te brengen van het grote publiek en het thema op de maatschappelijke agenda te plaatsen.

SIRE geeft het startsignaal voor de dyslexiecampagne op:

woensdag 17 januari 2001, 10.30 uur, in de
Koninklijke Bibliotheek, Prins Willem-Alexanderhof 5 te Den Haag

Bij die gelegenheid geeft SIRE een toelichting op de campagne en de uitgangspunten ervan. Uiteraard zijn ook de reclame-uitingen te zien waarmee de stichting dit jaar aandacht voor dyslexie vraagt op haar website en in gedrukte en audiovisuele media.

Presentatrice Astrid Joosten zal het fenomeen dyslexie belichten aan de hand van gesprekken met dyslectici en dyslexiedeskundigen.

Voor nadere informatie:
Blum & Partners Adviesbureau voor Communicatie
Tel: 020 - 676 34 84
Fax: 020 - 679 51 27
E-mail: bureau@blumpr.nl

12 jan 01 18:10