VNU N.V.

Haarlem, 17 januari 2001

VNU NEEMT GRUPPO PUBBLICITÀ ITALIA OVER

VNU heeft via haar divisie VNU Business Publishing Europe de uitgeefactiviteiten van Gruppo Pubblicità Italia overgenomen. Dit bedrijf is in Italië marktleider met uitgaven voor de reclame-, marketing- en mediabranche en organiseert bekende evenementen op dezelfde vakgebieden.

De acquisitie betreft onder andere het marktleidende weekblad Pubblicità Italia, het maandblad Pubblicità Italia Net, de dagelijkse nieuwsbrief Today Pubblicità Italia en jaar- en adresboeken als Guida Agenzie, Guida Marketing, Media Book Italia en Chi è delle Pubblicità ('Wie is wie' in de Italiaanse communicatiebranche). De Grand Prix Pubblicità Italia is een van de grote evenementen die Gruppo Pubblicità Italia organiseert. De activiteiten zullen onderdeel worden van VNU Business Publications Italia in Milaan.
Bij Gruppo Pubblicità Italia werken ongeveer 35 mensen en werd in 2000 een omzet van ongeveer EUR 3,2 miljoen gerealiseerd.

De overname sluit aan bij de strategie van VNU om in bepaalde segmenten van de zakelijke uitgeefmarkt een leidende positie te verwerven en versterkt de aanwezigheid met business-to-business uitgaven en informatie op de Italiaanse markt. VNU heeft in de Verenigde Staten een vooraanstaande positie in de reclame- en mediabranche met uitgaven als Adweek, Brandweek en Mediaweek.

VNU Business Publications Italia maakt deel uit van de divisie VNU Business Publishing Europe. Deze divisie is met haar activiteiten in Groot-Brittannië, Nederland, België, Frankrijk, Italië, Spanje en Duitsland één van de leidende IT-uitgevers in Europa.
VNU Business Publications Italia is op de Italiaanse markt een belangrijke uitgever in de IT-sector met titels als Computer Idea, Network News, CRN en PC Magazine en marktleider in de sector Techniek-uitgaven met tijdschriften als Automazione Oggi, Elettronica Oggi en Rivista di Meccanica Oggi en met de beurzen BIAS en Fluidtrans Compomac.

websites: news.vnu.nl en www.pubblicitaitalia.it