Netmining lanceert eCampaign Manager: 'closed loop marketing' via het internet

Netmining eCampaign Manager ingezet door Merant voor e-mailing

Leuven (België), 17/01/2001
Netmining, de Leuvense leverancier van oplossingen voor e-Business Intelligence, lanceert de eCampaign Manager: een toepassing waarmee niet-technische marketeers zelf alle stappen van hun on-linecampagne kunnen beheren. De oplossing wordt enkel verhuurd onder een ASP-model (Application Service Provider) waarbij Netmining of één van zijn distributiepartners de complete toepassing implementeert en onderhoudt, in ruil voor een maandelijkse vergoeding.

De eCampaign Manager van Netmining geeft marketeers de mogelijkheid om aan 'closed-loop marketing' te doen: hetzelfde pakket staat in voor zowel het conceptualiseren, uitvoeren als analyseren van e-marketingcampagnes. De software heeft een gebruiksvriendelijke interface waarmee de volledige inhoud van on line campagnes eenvoudig kan worden veranderd. De oplossing biedt ook 'real time'-rapportering en analyses van de respons op de campagne en van de 'click stream' (welke pagina's worden het meeste opgevraagd, wat is de meest gevraagde taalversie, hoeveel tijd hebben bezoekers nodig om te antwoorden, etc.).

Het pakket is rijk aan features waarmee alle mogelijke informatie over de campagne wordt geanalyseerd en gerapporteerd. Zo heeft de eCampaign Manager een "lead qualification engine", waarmee automatisch een wegingsfactor wordt gegeven aan de prospecten ("leads") die werden gegenereerd door de campagne. Via deze weging kan het verkoopsteam voorrang geven aan het opvolgen van de belangrijkste geïnteresseerden.

Een andere eigenschap van eCampaign Manager is een zoekmotor voor de "decision making unit". Hiermee kan worden nagegaan welke weg de elektronische mailing heeft afgelegd (vb.: van de oorspronkelijke respondent naar zijn overste). Wanneer iemand reageert die niet op de oorspronkelijke verzendlijst stond, kan met de eCampaign Manager worden nagetrokken van wie deze persoon de mailing heeft ontvangen. Op die manier worden relaties tussen bepaalde respondenten -die relevant zijn binnen het beslissingsproces- in kaart gebracht.

Merant Europe, een toonaangevende leverancier van e-businessoplossingen, is de eerste onderneming die de eCampaign Manager inschakelde voor haar internetcampagne. Andere bedrijven waar de toepassing momenteel voor wordt geïmplementeerd zijn Cisco Systems EMEA en Business Objects Europe.

"Na ons pakket Netmining Reporter is dit de tweede eigen toepassing die we lanceren. De eCampaign Manager is een zogeheten 'point solution', een specifieke toepassing die enerzijds voortspruit uit de kennis die we totnogtoe opbouwden in oplossingen voor Business Intelligence, en anderzijds het antwoord is op de vragen van onze klanten," zegt Maarten Van Laere, de chief executive officer van Netmining. "Alweer ligt de grote kracht van deze nieuwe oplossing bij de gebruiksvriendelijke en verregaande gegevensanalyse die resulteert in bruikbare gegevens."

Prijs en beschikbaarheid
De eCampaign Manager is onmiddellijk in Europa beschikbaar bij Netmining zelf of via één van haar distributiepartners. De toepassing kost de klant 3300 euro (inclusief de software, noodzakelijke bandbreedte, ondersteuning en onderhoud), of 1800 euro indien er een jaarcontract wordt afgesloten. Een multimediademonstratie kan worden bekeken op de website www.ecampaign-manager.com.

Journalisten: voor meer informatie gelieve contact op te nemen met
Eef De Vos, NewsEnginePR
Tel.: +32 3 260 96 46 / Fax: +32 3 237 23 25 / eef.devos@newsenginepr.com
Maarten Van Laere, Netmining
Tel.: +32 475 55 86 69 / Fax +32 16 39 48 16 / pr@netmining.be

Over Netmining
Netmining is gevestigd in Leuven en werd in januari 2000 opgericht door Maarten Van Laere en Filip Lauweres. De onderneming ontwikkelt en verkoopt oplossingen waarmee niet-technici ruwe beschikbare data (uit databanken en over internetgedrag) omzetten naar informatie ze kunnen gebruiken bij managementbeslissingen. Deze vorm van kennis is een onderdeel van 'e-Business Intelligence'. Netmining ging van start als enige 'Certified Consulting Partner' van Business Objects in de Belux-regio voor WebIntelligence, en als distributeur van Accrue Software voor Belux en Frankrijk. Op vraag van verschillende klanten bouwde Netmining eigen oplossingen rond de producten van Business Objects en Accrue, die ze daarna opnam in haar algemeen aanbod. Momenteel biedt het bedrijf twee eigen producten aan: Netmining Reporter en eCampaign Manager.
De onderneming bedient klanten uit de IT- en
telecomsector, het bank- en verzekeringswezen, de productiesector en de overheid. Op de klantenlijst prijken grote namen als Belgacom, Alcatel, Compaq Europe, Cisco Systems Europe, Artesia, Europay, Electricité De France, 3M Europe, Merant Europe en Zurich Financial Services (VS).
Meer informatie kan u vinden op www.netmining
Ref.:NET0001-E0AD6