Netmining eCampaign Manager ingezet door Merant voor e-mailing
Leuven (België), 17/01/2001
Netmining, de Leuvense leverancier van oplossingen voor e-Business
Intelligence, lanceert de eCampaign Manager: een toepassing waarmee
niet-technische marketeers zelf alle stappen van hun on-linecampagne
kunnen beheren. De oplossing wordt enkel verhuurd onder een ASP-model
(Application Service Provider) waarbij Netmining of één van zijn
distributiepartners de complete toepassing implementeert en onderhoudt,
in ruil voor een maandelijkse vergoeding.
De eCampaign Manager van Netmining geeft marketeers de mogelijkheid om aan
'closed-loop marketing' te doen: hetzelfde pakket staat in voor zowel het
conceptualiseren, uitvoeren als analyseren van e-marketingcampagnes. De
software heeft een gebruiksvriendelijke interface waarmee de volledige
inhoud van on line campagnes eenvoudig kan worden veranderd. De oplossing
biedt ook 'real time'-rapportering en analyses van de respons op de
campagne en van de 'click stream' (welke pagina's worden het meeste
opgevraagd, wat is de meest gevraagde taalversie, hoeveel tijd hebben
bezoekers nodig om te antwoorden, etc.).
Het pakket is rijk aan features waarmee alle mogelijke informatie over de
campagne wordt geanalyseerd en gerapporteerd. Zo heeft de eCampaign Manager
een "lead qualification engine", waarmee automatisch een wegingsfactor
wordt gegeven aan de prospecten ("leads") die werden gegenereerd door de
campagne. Via deze weging kan het verkoopsteam voorrang geven aan het
opvolgen van de belangrijkste geïnteresseerden.
Een andere eigenschap van eCampaign Manager is een zoekmotor voor de
"decision making unit". Hiermee kan worden nagegaan welke weg de
elektronische mailing heeft afgelegd (vb.: van de oorspronkelijke
respondent naar zijn overste). Wanneer iemand reageert die niet op de
oorspronkelijke verzendlijst stond, kan met de eCampaign Manager worden
nagetrokken van wie deze persoon de mailing heeft ontvangen. Op die manier
worden relaties tussen bepaalde respondenten -die relevant zijn binnen het
beslissingsproces- in kaart gebracht.
Merant Europe, een toonaangevende leverancier van e-businessoplossingen, is
de eerste onderneming die de eCampaign Manager inschakelde voor haar
internetcampagne. Andere bedrijven waar de toepassing momenteel voor wordt
geïmplementeerd zijn Cisco Systems EMEA en Business Objects Europe.
"Na ons pakket Netmining Reporter is dit de tweede eigen toepassing die we lanceren. De eCampaign Manager is een zogeheten 'point solution', een specifieke toepassing die enerzijds voortspruit uit de kennis die we totnogtoe opbouwden in oplossingen voor Business Intelligence, en anderzijds het antwoord is op de vragen van onze klanten," zegt Maarten Van Laere, de chief executive officer van Netmining. "Alweer ligt de grote kracht van deze nieuwe oplossing bij de gebruiksvriendelijke en verregaande gegevensanalyse die resulteert in bruikbare gegevens."
Prijs en beschikbaarheid
De eCampaign Manager is onmiddellijk in Europa beschikbaar bij Netmining
zelf of via één van haar distributiepartners. De toepassing kost de klant
3300 euro (inclusief de software, noodzakelijke bandbreedte, ondersteuning
en onderhoud), of 1800 euro indien er een jaarcontract wordt afgesloten.
Een multimediademonstratie kan worden bekeken op de website
www.ecampaign-manager.com.
Journalisten: voor meer informatie gelieve contact op te nemen met
Eef De Vos, NewsEnginePR
Tel.: +32 3 260 96 46 / Fax: +32 3 237 23 25 /
eef.devos@newsenginepr.com
Maarten Van Laere, Netmining
Tel.: +32 475 55 86 69 / Fax +32 16 39 48 16 /
pr@netmining.be
Over Netmining
Netmining is gevestigd in Leuven en werd in januari 2000
opgericht door Maarten Van Laere en Filip Lauweres. De
onderneming ontwikkelt en verkoopt oplossingen waarmee
niet-technici ruwe beschikbare data (uit databanken en
over internetgedrag) omzetten naar informatie ze kunnen
gebruiken bij managementbeslissingen. Deze vorm van kennis
is een onderdeel van 'e-Business Intelligence'.
Netmining ging van start als enige 'Certified Consulting
Partner' van Business Objects in de Belux-regio voor
WebIntelligence, en als distributeur van Accrue Software
voor Belux en Frankrijk. Op vraag van verschillende
klanten bouwde Netmining eigen oplossingen rond de
producten van Business Objects en Accrue, die ze daarna
opnam in haar algemeen aanbod. Momenteel biedt het bedrijf
twee eigen producten aan: Netmining Reporter en eCampaign
Manager.
De onderneming bedient klanten uit de IT- en
telecomsector, het bank- en verzekeringswezen, de
productiesector en de overheid. Op de klantenlijst prijken
grote namen als Belgacom, Alcatel, Compaq Europe, Cisco
Systems Europe, Artesia, Europay, Electricité De France,
3M Europe, Merant Europe en Zurich Financial Services
(VS).
Meer informatie kan u vinden op www.netmining
Ref.:NET0001-E0AD6