Gemeente Den Helder

BURGERZAKEN DEN HELDER BEPERKT GEOPEND

datum: 17 januari 2001

De afdeling Burgerzaken van de gemeente Den Helder is op woensdag 31 januari en donderdag 1 februari gesloten. Alleen voor het doen van aangifte van geboorten en overlijden kan men bij de afdeling terecht. Mensen die een rij- of reisdocument nodig hebben worden verzocht deze aan te vragen vóór 30 januari. Reden van de beperkte openstelling is het feit dat de computers met het zogenaamde GBA-systeem die dagen niet gebruikt kunnen worden vanwege automatiseringswerkzaamheden. Die zijn noodzakelijk als gevolg van ingrijpende wetswijzigingen die op het gebied van de burgerlijke stand binnenkort in werking zullen treden, zoals de invoering van het homohuwelijk en de homoadoptie. De werkzaamheden nemen naar verwachting twee dagen in beslag; de wijzigingen hebben namelijk niet alleen betrekking op het bevolkingssysteem (GBA), maar ook op aanverwante systemen zoals de leerplichtadministratie en het systeem dat de afdeling Financiën gebruikt voor het heffen en innen van gemeentelijke belastingen. Gedurende die tijd kunnen de betreffende medewerkers de systemen alleen raadplegen, niet wijzigen en geen informatie invoeren.

Laatst bijgewerkt: 18 januari 2001