Brussel/ Rotterdam, 01/18/2001
Netonomy, marktleider op het gebied van zelfbedieningsapplicaties voor
de draadloze communicatie-industrie, ondersteunt Mobistar, de Belgische
telecomaanbieder, met het geheel vernieuwen van haar klantenservice
door middel van MyNetonomy, Netonomy's e-Care en e-Commerce
applicaties.
Mobistar biedt nu een nieuwe klantenservice interface, ondersteund door de
MyNetonomy applicatie, die de abonnees in staat stelt hun eigen contract en
serviceniveau te bepalen via het web. Klanten van Mobistar kunnen hiermee
een reeks van toepassingen gebruiken, zoals de keuze van het activeren van
hun nummer bij aankoop in de winkel of op een later tijdstip, nieuwe
services toevoegen, hun tariefplan veranderen, telefoonrekeningen inzien en
betalen en storingen rechtstreeks melden.
Mobistar, een dochter van France Telecom, heeft MyNetonomy geïmplementeerd
als het strategische dienstverleningsplatform voor haar klanten. Mobistar
beschouwt MyNetonomy als een innovatieve manier om omzet te verhogen,
kosten te verlagen en service te verbeteren. Mobistar stelt als doel haar
abonnees van een direct 24-uurs, zeven dagen per week beschikbaar
elektronisch kanaal te voorzien waarmee zij zelf in staat zijn
veranderingen aan te brengen in hun abonnement, zonder contact op te moeten
nemen met een call center. In de toekomst zullen abonnees ook in staat zijn
hun abonnement te beheren door middel van persoonlijke digitale assistenten
(PDA's), WAP-telefoons en interactieve televisie.
"Zelfservice contract beheer verandert de manier waarop onze klanten van
onze diensten gebruik maken. Netonomy begrijpt de manier waarop telecom
operators werken, de basisfunctionaliteit van MyNetonomy bood ons een
significant 'time-to-market' voordeel bij de introductie. Mobistar is de
eerste operator in België die een dergelijke innovatieve service aan haar
klanten biedt. We zijn van plan onze leidende positie te behouden door
aanbod van toepassingen gebaseerd op het Netonomy platform voor e-Care uit
te breiden", aldus Jacques Robert, CIO van Mobistar.
De integratie met Mobistar's bestaande back-end toepassingen zoals
facturering, CRM, planning en andere operationele ondersteunende systemen,
wordt verzorgd door Cap Gemini Ernst & Young.
Het gebruik van MyNetonomy is vooral handig voor klanten van Mobistar's WAP
services, omdat het ze in staat stelt aanpassingen in hun account door te
voeren via hun mobiele telefoon, in plaats van een call center te moeten
bellen.
"De telecommunicatiemarkt is een grote vechtmarkt; aanbieders moeten hun
manier van zakendoen veranderen om te overleven. De werkelijke innovatieve
telecommunicatieaanbieders zoals Mobistar, gebruiken nieuwe en betere wegen
om hun klantenservice te verbeteren en concurrentievoordeel te behalen als
stimulans voor hun onderneming. Het gebruik van MyNetonomy stelt hen in
staat klanttevredenheid te vergroten en tegelijkertijd meer abonnees te
werven en diensten te verkopen. Dit verhoogt de omzet", zegt John Ball, CEO
van Netonomy.
Over Netonomy
Netonomy is een toonaangevende leverancier van
zelfbedieningsapplicaties als e-Care en e-Commerce aan
draadloze communicatieservice-providers. MyNetonomy werd
speciaal ontwikkeld voor de wereldwijde communicatiemarkt
om klanttevredenheid te verhogen en de resultaten te
verbeteren, door het verlagen van transactiekosten en het
bieden van laagdrempelige toegang. Bij de ontwikkeling van
Netonomy-applicaties is rekening gehouden met belangrijke
Internet-onderwerpen als beveiliging, privacy,
personificatie, schaalbaarheid en een real-time
responsniveau. De organisatie werkt dan ook nauw samen met
belangrijke system integrators en andere, specifiek op de
telecommunicatie gerichte ondernemingen.
Netonomy werd in 1999 opgericht en heeft hoofdvestigingen
in Boston en Parijs.
Over Mobistar
Mobistar is één van de hoofdrolspelers in de Belgische
telecommunicatiemarkt, zowel op gebied van mobiele
verbindingen als vaste lijnen. Het gaat daarbij steeds om
markten met een grote groeipotentie.
In 1999 had de operator een omzet van meer dan 15 miljard
Belgische frank. Met 1.450.000 klanten, eind september
2000, is Mobistar één van de snelst groeiende operators in
Europa.
Mobistar is een dochter van France Telecom en heeft een
notering aan de beurs van Brussel.
Voor informatie:
Netonomy
Henk Adriaans, tel. +31 10 204 59 09, fax +31 10 204 55
55, email: hadriaans@netonomy.com
www.netonomy.com
NewsEngine PR
Co Gersen, tel. +31 20 567 2170, fax+31 20 567 2177,
email: co.gersen@newsenginepr.com
Bart Inslegers, tel. +32 32 37 2324, fax+32 32 37 23 25,
email: bart.inslegers@newsenginepr.com
Ref.:NETO0001-CDB4E