Netonomy helpt Mobistar een nieuwe klantenserviceportaal te lanceren Abonnees kunnen hiermee rechtstreeks hun eigen contract beheren via het web

Brussel/ Rotterdam, 01/18/2001
Netonomy, marktleider op het gebied van zelfbedieningsapplicaties voor de draadloze communicatie-industrie, ondersteunt Mobistar, de Belgische telecomaanbieder, met het geheel vernieuwen van haar klantenservice door middel van MyNetonomy, Netonomy's e-Care en e-Commerce applicaties.

Mobistar biedt nu een nieuwe klantenservice interface, ondersteund door de MyNetonomy applicatie, die de abonnees in staat stelt hun eigen contract en serviceniveau te bepalen via het web. Klanten van Mobistar kunnen hiermee een reeks van toepassingen gebruiken, zoals de keuze van het activeren van hun nummer bij aankoop in de winkel of op een later tijdstip, nieuwe services toevoegen, hun tariefplan veranderen, telefoonrekeningen inzien en betalen en storingen rechtstreeks melden.

Mobistar, een dochter van France Telecom, heeft MyNetonomy geïmplementeerd als het strategische dienstverleningsplatform voor haar klanten. Mobistar beschouwt MyNetonomy als een innovatieve manier om omzet te verhogen, kosten te verlagen en service te verbeteren. Mobistar stelt als doel haar abonnees van een direct 24-uurs, zeven dagen per week beschikbaar elektronisch kanaal te voorzien waarmee zij zelf in staat zijn veranderingen aan te brengen in hun abonnement, zonder contact op te moeten nemen met een call center. In de toekomst zullen abonnees ook in staat zijn hun abonnement te beheren door middel van persoonlijke digitale assistenten (PDA's), WAP-telefoons en interactieve televisie.

"Zelfservice contract beheer verandert de manier waarop onze klanten van onze diensten gebruik maken. Netonomy begrijpt de manier waarop telecom operators werken, de basisfunctionaliteit van MyNetonomy bood ons een significant 'time-to-market' voordeel bij de introductie. Mobistar is de eerste operator in België die een dergelijke innovatieve service aan haar klanten biedt. We zijn van plan onze leidende positie te behouden door aanbod van toepassingen gebaseerd op het Netonomy platform voor e-Care uit te breiden", aldus Jacques Robert, CIO van Mobistar.

De integratie met Mobistar's bestaande back-end toepassingen zoals facturering, CRM, planning en andere operationele ondersteunende systemen, wordt verzorgd door Cap Gemini Ernst & Young.

Het gebruik van MyNetonomy is vooral handig voor klanten van Mobistar's WAP services, omdat het ze in staat stelt aanpassingen in hun account door te voeren via hun mobiele telefoon, in plaats van een call center te moeten bellen.

"De telecommunicatiemarkt is een grote vechtmarkt; aanbieders moeten hun manier van zakendoen veranderen om te overleven. De werkelijke innovatieve telecommunicatieaanbieders zoals Mobistar, gebruiken nieuwe en betere wegen om hun klantenservice te verbeteren en concurrentievoordeel te behalen als stimulans voor hun onderneming. Het gebruik van MyNetonomy stelt hen in staat klanttevredenheid te vergroten en tegelijkertijd meer abonnees te werven en diensten te verkopen. Dit verhoogt de omzet", zegt John Ball, CEO van Netonomy.

Over Netonomy
Netonomy is een toonaangevende leverancier van zelfbedieningsapplicaties als e-Care en e-Commerce aan draadloze communicatieservice-providers. MyNetonomy werd speciaal ontwikkeld voor de wereldwijde communicatiemarkt om klanttevredenheid te verhogen en de resultaten te verbeteren, door het verlagen van transactiekosten en het bieden van laagdrempelige toegang. Bij de ontwikkeling van Netonomy-applicaties is rekening gehouden met belangrijke Internet-onderwerpen als beveiliging, privacy, personificatie, schaalbaarheid en een real-time responsniveau. De organisatie werkt dan ook nauw samen met belangrijke system integrators en andere, specifiek op de telecommunicatie gerichte ondernemingen.
Netonomy werd in 1999 opgericht en heeft hoofdvestigingen in Boston en Parijs.
Over Mobistar
Mobistar is één van de hoofdrolspelers in de Belgische telecommunicatiemarkt, zowel op gebied van mobiele verbindingen als vaste lijnen. Het gaat daarbij steeds om markten met een grote groeipotentie.
In 1999 had de operator een omzet van meer dan 15 miljard Belgische frank. Met 1.450.000 klanten, eind september 2000, is Mobistar één van de snelst groeiende operators in Europa.
Mobistar is een dochter van France Telecom en heeft een notering aan de beurs van Brussel.
Voor informatie:
Netonomy
Henk Adriaans, tel. +31 10 204 59 09, fax +31 10 204 55 55, email: hadriaans@netonomy.com
www.netonomy.com
NewsEngine PR
Co Gersen, tel. +31 20 567 2170, fax+31 20 567 2177, email: co.gersen@newsenginepr.com
Bart Inslegers, tel. +32 32 37 2324, fax+32 32 37 23 25, email: bart.inslegers@newsenginepr.com
Ref.:NETO0001-CDB4E