Royal Philips Electronics implementeert samenwerkings- en kennismanagement-oplossingen van Lotus

Philips kiest Lotus Knowledge Discovery System als backbone voor nieuwe kennismanagement-infrastructuur

Orlando, 18 januari 2001- Lotus Development Corporation heeft bekendgemaakt dat elektronicaproducent Royal Philips Electronics een reeks van bestaande en recent aangekondigde samenwerking- en kennismanagementoplossingen van Lotus in gebruik neemt. Philips heeft haar messaging- en collaboration-infrastructuur geherstructureerd en gestandaardiseerd op basis van Lotus Notes en Domino. Verder gaat Philips andere Lotus-samenwerkingstechnologieën gebruiken, waaronder Sametime en QuickPlace. Om de efficiency en productiviteit op een hoger niveau te brengen, gaat Philips haar medewerkers opleiden met behulp van Lotus LearningSpace. Bovendien heeft Philips grote interesse voor de uitgebreide mogelijkheden van Lotus K-station en de Lotus Discovery Server, die samen het Lotus Knowledge Discovery System vormen, als de backbone voor haar nieuwste generatie kennismanagementinfrastructuur.

"We wilden een betrouwbare en geïntegreerde infrastructuur waarmee de mensen op onze meer dan 600 locaties effectiever kunnen samenwerken", aldus Frank Butstraen, Vice-President Corporate IT van Royal Philips Electronics. "Op basis van de 'best-of-breed' technologieën van Lotus kunnen we veelvoorkomende zakelijke problemen efficiënter en economisch verantwoord oplossen."

Scott Cooper, Vice-President Knowledge Management Products bij Lotus: "De belangstelling van Philips voor onze kennismanagement-oplossingen onderstreept het belang dat klanten hechten aan samenwerkings- en kennismanagement-oplossingen. Efficiënt beheer van kennis stelt individuen en afdelingen in staat gezamenlijk de bedrijfsdoelstellingen te realiseren."

Philips herstructureerde haar volledige messaging- en collaboration-infrastructuur op basis van Lotus Notes- en Domino-, QuickPlace- en Sametime-technologieën. Momenteel heeft Philips al meer dan 100 virtuele team rooms in gebruik, waar medewerkers buiten de grenzen van het intranet kunnen samenwerken. Na de hervorming van de messaging-infrastructuur en uitbreiding van de samenwerkings-mogelijkheden, was de volgende stap om medewerkers snel en eenvoudig toegang tot informatie te bieden én de middelen om actie te ondernemen. Verder implementeerde Philips recentelijk Domino.Doc als kennis-repository en Workflow voor de organisatie en integratie van informatie in de dagelijkse activiteiten. Philips wilde ook haar bestaande opleidingsmethode vervangen door Lotus LearningSpace. De opleidingen van medewerkers worden nu wereldwijd on line aangeboden, waardoor de efficiency en productiviteit toenemen. Met de nieuwe infrastructuur is Philips optimaal uitgerust om haar intellectuele kapitaal te beheren en waardevolle informatie te hergebruiken. Daarmee kan sneller op klanten worden gereageerd, de innovativiteit toenemen en de concurrentiepositie verbeteren.

Over Lotus
Lotus Development Corporation is wereldwijd marktleider in softwareoplossingen voor messaging, collaboration en knowlegde management. Lotus richt zich met haar oplossingen op de kleine tot multinationale ondernemingen. Centraal in de oplossingen van Lotus staat het uitgangspunt dat Internettechnologie mensen op een wereldwijde schaal laat samenwerken. Lotus levert zowel de client- en server-, als de platformproducten voor (real-time) samenwerking, berichtenverkeer en applicatieontwikkeling. Daarnaast biedt Lotus een uitgebreid pakket van kantoor- en productivity-applicaties, compleet met Internetfunctionaliteit. Ondernemingen die kiezen voor Lotus-oplossingen, kunnen rekenen op professionele consultancy en dienstverlening van de Lotus Professional Services-organisatie en van de Lotus Business Partners.

Lotus is opgericht in 1982 en is sinds 1995 onderdeel van IBM. Het bedrijf heeft circa 8.500 medewerkers en brengt zijn producten wereldwijd via de meer dan 20.000 Business Partners in meer dan 80 landen op de markt.

Algemeen telefoonnummer Lotus: 020 - 31 41 123.
Noot voor de redactie,