Monitoren van Service Level sterk uitgebreid:
Gensys Monitor nu met WEBView, PDAView en WAPView
Reeuwijk, 19 januari 2001 - - SPS Gensys heeft de meldingen- en rapportagemogelijkheden van Gensys Monitor sterk uitgebreid. Naast de standaardmeldingen en -rapportage vanuit Gensys View zijn er nu een aantal nieuwe varianten. Daardoor is het mogelijk om meldingen op iedere willekeurige locatie te ontvangen en direct te reageren. Dankzij de uitbreiding met WEBView, PDAView en WAPView kunnen meldingen overal worden ontvangen, waardoor escalatieprocedures nog specifieker kunnen worden opgezet.
Remote beheer is van steeds groter belang binnen beheeromgevingen. Een
toenemend aantal partijen, dat met elkaar samenwerkt om klanten te
ondersteunen, maakt van die beheeromgevingen gebruik. Afhankelijkheid van
elkaar wordt steeds groter. Software- en hardwareleveranciers, Application
Service Providers (ASPs), Hosting Service Providers (HSPs), Telco's enzovoort
voorzien via (remote) beheercentra hun klanten van de juiste diensten en
oplossingen. Het vaststellen van de beschikbaarheid van systemen, netwerken
en dergelijke gebeurt door het monitoren van Service Level Agreements
(SLA's). Snelle actie of reactie is dan van groot belang om het gegarandeerde
serviceniveau te halen.
In SLA's zijn afspraken tussen leveranciers en klanten of tussen leveranciers
onderling vastgelegd. Van belang is dat (status)meldingen en mogelijke
afwijkingen snel en doeltreffend kunnen worden gesignaleerd, vastgelegd en
opgevolgd. Daardoor is men in staat de kwaliteit van de dienstverlening te
meten, te beïnvloeden en te rapporteren.
De SLA-afspraken, zoals deze met de klant zijn gemaakt, worden door Gensys
Monitor bewaakt en geregistreerd. Dit maakt uitgebreide rapportage over de
geleverde service en reactietijden mogelijk. Daarbij is het van belang dat
mogelijke verstoringen ook snel worden gesignaleerd en gemeld waardoor
pro-actief beheer mogelijk is.
Snelheid reactiemogelijkheid voor
SLA-monitoring sterk verhoogd
Met de uitbreiding van Gensys Monitor kunnen meldingen nu via verschillende
communicatiekanalen worden ontvangen en opgevolgd. Daarbij worden de
reactietijden vastgelegd. De soorten meldingen worden specifiek afgestemd op
de gebruikersinterface van de soort (mobiele) apparatuur: Desktopcomputer,
Laptopcomputer, PDA of WAP-telefoon. Door deze uitbreiding is het mogelijk om
- vooral buiten de reguliere werktijden - het vastgelegde serviceniveau nog
beter te garanderen door middel van snelle reactie. Meldingen en reacties
zijn nu echt onafhankelijk van plaats en tijd; als het moet vanaf de camping.
Nieuw binnen de Gensys SLA-Suite zijn:
· Gensys WEBView: de WEB-variant van Gensys View. Via een WEB-browser worden
de status en de meldingen van de omgeving die wordt ge-monitored doorgegeven;
· Gensys PDAView: een specifiek aan de eisen van PDA's (Personal Digital
Assistants) aangepaste WEBView-versie. Ook via PDAView kunnen de status en de
meldingen van de omgeving die wordt ge-monitored worden bekeken;
· Gensys WAPView: een versie van WEBView specifiek afgestemd op het
schermformaat van WAP-telefoons.
Het productengamma van Gensys omvat de totale beheeromgeving. Gensys Monitor
controleert en bewaakt - geheel systeemonafhankelijk - de status van
netwerken, systemen, databases, applicaties en processen. Door de
objectgeoriënteerde structuur is Gensys eenvoudig uit te breiden met eigen
objecten. Een monitoromgeving wordt dan volledig op iedere situatie afgestemd.
Gensys is een modulair product. Gensys Guard zorgt voor de algehele bewaking
van objecten. Ook verschillende providers kunnen op diverse niveaus worden
geïnformeerd. HSP's of ASP's krijgen bijvoorbeeld andere meldingen dan
Telco's. De meldingen hebben betrekking op de vastgelegde service levels. De
meldingen uit Gensys Guard worden verdeeld naar de juiste View-omgeving.
Gensys View is de grafische interface voor de presentatie van de te bewaken
omgeving. Gensys View is nu uitgebreid met WEBView, PDAView en WAPView. Met
Gensys Server worden meerdere Gensys Guard servers gekoppeld voor centrale
monitoring van meerdere lokale en remote sites.
'Dankzij de verschillende gebruikersinterfaces biedt Gensys nu de meest
uitgebreide mogelijkheden voor het realiseren van het serviceniveau in een
remote beheeromgeving', aldus Anita Bosman, Marketing Manager van SPS Gensys.
'De uitbreiding van de viewmogelijkheden en de meer uitgebreide rapportage
vergroot het inzicht in de dienstverlening op basis van een SLA.
Beschikbaarheid van diensten of systemen en gemaakte afspraken zijn optimaal
te rapporteren. Groot voordeel blijft dat Gensys snel is te implementeren.'
SPS B.V., Buitenomweg 17, Postbus 92, 2810 AB REEUWIJK.
Tel.: 0182 - 30 22 22, Fax: 0182 - 30 23 23, http://www.sps.nl en
www.gensys.nl.
Over SPS
SPS is leverancier van remote beheerdiensten en fabrikant van geavanceerde
computerbeheerproducten die onder de naam Gensys op de markt worden gebracht.
Gensys producten worden ingezet in het eigen remote beheercentrum en
nationaal en internationaal geleverd aan grote ondernemingen. Daarnaast
levert SPS advies, technische ondersteuning en implementatiediensten op het
gebied van Unix, Windows NT/2000, Oracle en Progress. Dit alles vanuit het
hightech kantoor en Remote Beheer Centrum in Reeuwijk.
Info: www.sps.nl en www.gensys.nl.
Voor redactionele informatie: Ref.: PB01/01
Influx PR, Jakob Brons, tel.: 055 - 3663034, fax: 055 - 3602661, e-mail:
PRInflux@cs.com, of SPS B.V., Anita Bosman, tel.: 0182 - 30 2222, fax: 0182
- 30 2323.