PERSBERICHT, 19 januari 2001
Voor onmiddellijke publicatie

"Pro Active International voert de eerste Chinese Internet Monitor aller tijden uit, waaruit blijkt dat China de snelst groeiende Internet markt is in de wereld! Pro Active International gaat strategische alliantie aan met partner in China"

Amsterdam, 19 Januari, 2001: Pro Active International is een strategische alliantie aangegaan met Ediaocha, de Customer Knowledge afdeling van de Isence Groep, een van de meest vooraanstaande onderzoeksbureaus in China. Deze partnership maakt het mogelijk het bereik van de Internet Monitor uit te breiden in Azië, zodat er daadwerkelijk een wereldwijde standaard ontstaat in onderzoek naar Internet gebruik. De Internet Monitor is al het grootste onderzoek ter wereld naar Internetgebruik en wordt 2 keer per jaar uitgevoerd in 25 landen. De eerste versie van de Chinese Internet Monitor is recentelijk uitgevoerd onder 60.000 Chinese Internetgebruikers, in opdracht van meer dan 30 van de best bezochte websites in China, waaronder de aan de NASDAQ genoteerde bedrijven Sohu, Sina en Chinadotcom. Zij beschouwen de Internet Monitor als een belangrijk middel meer trend informatie te krijgen over de specifieke bezoekers, die zij kunnen vergelijken met de resultaten uit andere werelddelen. Het is opvallend hoeveel mensen in China al online aankopen doet, zeker gezien het feit dat het gaat om mensen die zeer recentelijk online zijn gegaan. De meeste Internetgebruikers in China zijn in de jaren 1999 en 2000 online gegaan. 18% van de Chinese Internet gebruiker heeft al eens gekocht via Internet, dat al 8% hoger is dan het aantal Europeanen dat al eens online gekocht heeft (10%). (Bron: Internet Monitor, October 2000) Opvallend is ook de houding van de Chinese Internetgebruiker ten opzichte van online reclame. Het percentage Internetgebruikers dat regelmatig doorklikt op een Internet advertentie ligt enorm hoog. 46% van de Chinese Internetgebruiker klikt regelmatig door naar een website, terwijl dat percentage voor Europa slechts 29% is en voor Noord Amerika slechts 28%. Bovendien is het interessant te zien dat de Chinese Internetgebruiker aangeeft dat de frequentie waarmee zij op banners klikken nog steeds aan het toenemen is. 35% zegt dat de frequentie waarmee zij op advertenties klikken zal toenemen in de komende 6 maanden.

Liesbeth Hop, directeur Pro Active International: "Wij zijn heel blij met de alliantie met Ediaocha, waardoor we in staat zijn onze aanwezigheid op de Aziatische markt veel sneller tot stand te brengen. Het is natuurlijk heel bijzonder dat een Nederlands bedrijf als eerste een grootschalig online onderzoek uitvoert onder 60.000 Chinese Internetgebruikers, waaruit blijkt dat China de snelst groeiende Internet markt is ter wereld, met een jonge generatie aan Internetgebruikers, waardoor er veel kansen liggen voor aanbieders van Internet diensten in welke vorm dan ook!." Yuan Li Chen, Marketing Director Isence Groep (Ediaocha): " Wij zijn erg enthousiast over onze samenwerking met Pro Active International. De Internet Monitor helpt ons een database op te bouwen van gedetailleerde profielen van Internetgebruikers uit heel China, die 10 keer groter is dan de huidige panels, die door andere onderzoeksbureaus worden gebruikt. Daarnaast biedt de Internet Monitor, als wereldwijde standaard in onderzoek naar Internetgebruik, ons de mogelijkheid de Chinese zakenwereld te voorzien van de meest betrouwbare trend informatie. Voor onze klanten is het mogelijk deze data te vergelijken met de resultaten van andere werelddelen."

Additionele informatie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Liesbeth Hop, CEO, Pro Active International
Tel.: 020 5040300
Email: l.hop@proactiveinternational.com

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Nicola van Loon, International Marketing Executive, Pro Active International Tel.: 020 5040300
Email: n.vanloon@proactiveinternational.com

www.proactiveinternational.com

Pro Active International is de Europese marktleider op het gebied van trendanalyse en onderzoek via het Internet. Zij biedt haar klanten wereldwijd onderzoek, analyse en adviesdiensten aan, gericht op het verbeteren van (online) communicatie- en merkstrategieën. Als Customer Knowledge Company voert zij onderzoek en analyses uit naar profielen, gedrag en verwachtingen van specifieke doelgroepen. De door Pro Active International in eigen huis ontwikkelde onderzoekstechnologie staat bekend als zeer geavanceerd en wordt ingezet door diverse toonaangevende Internet-bedrijven. Deze technologie wordt ook toegepast voor The Internet Monitor". Pro Active International heeft kantoren in Amsterdam, Londen, Parijs, Madrid, Milaan, Zurich, Frankfurt, Stockholm, Warschau, Hong Kong en New York en levert haar diensten aan een selectie van meer dan 1.000 vooraanstaande klanten.