Amsterdam Airport Schiphol

Persberichten

Schiphol Group sponsort "digitale trapvelden" met ruim 1 miljoen gulden

Schiphol Group sponsort het project 'Digitaal Trapveld' in de omgeving van Schiphol voor een periode van drie jaar met een bedrag van ruim 1 miljoen gulden.
De drie stadsdelen die hieraan meedoen zijn Slotervaart/Overtoomse Veld en Zeeburg uit de gemeente Amsterdam en het stadsdeel Zaandam-Zuid uit de gemeente Zaanstad.

In april 2000 heeft minister Rogier van Boxtel voor Grote Stedenbeleid en Integratiebeleid het project 'Bijdrageregeling Digitale Trapveld' ingevoerd. Een 'Digitaal Trapveld' is een locatie in een zogenaamde aandachtswijk in grote steden waar verschillende bevolkingsgroepen kennis kunnen maken met Informatie- en Communicatietechnologie (ICT). Men kan daar onder meer leren om te gaan met computers en kennis maken met internet. Schiphol Group onderschrijft het belang dat met name jongeren - maar ook volwassenen - in aandachtswijken zich algemene en specifieke ICT-vaardigheden eigen maken om zo hun kansen op een baan of verbetering in werkomgeving te vergroten. Bovendien zijn mensen met ICT ervaring in de toekomst hard nodig voor bedrijven op Schiphol en voor bedrijven die zich vanwege Schiphol in de regio hebben gevestigd.

Het Computer Clubhuis in Slotervaart/Overtoomse Veld was het eerste 'trapveld' dat afgelopen zaterdag 20 januari aan de beurt was om een sponsorbedrag van 3,5 ton te ontvangen.
De komende maanden zullen ook de 'trapvelden' in Zeeburg en in Zaandam-Zuid eenzelfde bedrag van Schiphol Group overhandigd krijgen.