Persberichten
Schiphol Group sponsort "digitale trapvelden" met ruim 1 miljoen
gulden
Schiphol Group sponsort het project 'Digitaal Trapveld' in de omgeving
van Schiphol voor een periode van drie jaar met een bedrag van ruim 1
miljoen gulden.
De drie stadsdelen die hieraan meedoen zijn Slotervaart/Overtoomse
Veld en Zeeburg uit de gemeente Amsterdam en het stadsdeel
Zaandam-Zuid uit de gemeente Zaanstad.
In april 2000 heeft minister Rogier van Boxtel voor Grote Stedenbeleid
en Integratiebeleid het project 'Bijdrageregeling Digitale Trapveld'
ingevoerd. Een 'Digitaal Trapveld' is een locatie in een zogenaamde
aandachtswijk in grote steden waar verschillende bevolkingsgroepen
kennis kunnen maken met Informatie- en Communicatietechnologie (ICT).
Men kan daar onder meer leren om te gaan met computers en kennis maken
met internet. Schiphol Group onderschrijft het belang dat met name
jongeren - maar ook volwassenen - in aandachtswijken zich algemene en
specifieke ICT-vaardigheden eigen maken om zo hun kansen op een baan
of verbetering in werkomgeving te vergroten. Bovendien zijn mensen met
ICT ervaring in de toekomst hard nodig voor bedrijven op Schiphol en
voor bedrijven die zich vanwege Schiphol in de regio hebben gevestigd.
Het Computer Clubhuis in Slotervaart/Overtoomse Veld was het eerste
'trapveld' dat afgelopen zaterdag 20 januari aan de beurt was om een
sponsorbedrag van 3,5 ton te ontvangen.
De komende maanden zullen ook de 'trapvelden' in Zeeburg en in
Zaandam-Zuid eenzelfde bedrag van Schiphol Group overhandigd krijgen.