Viewlocity's integratie-oplossingen door Smartparcel gekozen voor overbrugging van e-fulfillment kloof


-----

Smartparcel geeft koper heft in handen met integratie broker van Viewlocity

Amsterdam, 22 januari 2001 -- Viewlocity, een wereldwijde aanbieder van software en services waarmee bedrijven zakelijke transacties met handelspartners via het Internet beter kunnen managen, heeft vandaag bekend gemaakt dat het een internationale licentie en service overeenkomst heeft gesloten met Smartparcel - de doordachte e-commerce home delivery oplossing zal leiden tot een vergroting van het aantal klanten en een verlaging van de kosten van customer service voor de aanbieders van producten en diensten middels e-commerce. Het vlaggeschip van Viewlocity, de integratie broker AMTrix®, biedt schaalbare integratie-oplossingen voor Smartparcel en maakt een verbeterde message handling mogelijk tussen de e-commerce handelspartners in Smartparcel's supply web.

Smartparcel wil de integratie broker van Viewlocity gebruiken voor het implementeren van een integrale message-handling oplossing voor haar geplande pan-Europese netwerk.
Smartparcel is van plan de eerste e-commerce delivery service met één controlepunt voor consumenten in heel Europa aan te bieden. Door de toepassing van Viewlocity's integratie broker zal Smartparcel met het aanbieden van gepersonaliseerde thuislevering en pakkettracering haar klanten in staat stellen de totale leveringscyclus op de voet te volgen, van de druk op de koopknop tot de uiteindelijke aflevering op de plaats van bestemming. Viewlocity zal Smartparcel optimale ondersteuning bieden als het gaat om het monitoren en traceren van de levering in alle stadia door de klant te voorzien van een voortdurende stroom kritische informatie met betrekking tot de status van bestellingen en de levering.

"Een superieure fysieke levering is een van de belangrijkste strategische voordelen die een Internet bedrijf kan bieden - de integratie-oplossing van Viewlocity stelt Smartparcel in staat haar klanten een handige en eenvoudige online shopping ervaring aan te bieden, doordat ze gebruik kunnen maken van een op maat gemaakte logistieke oplossing." aldus Enrico Stoop, Smartparcel's ICT Project manager voor Nederland.

Verder zegt hij, "We hebben voor de oplossing van Viewlocity gekozen omdat deze ons de flexibiliteit biedt die we nodig hebben om snel alle componenten van ons systeem te kunnen integreren. Een zeer belangrijke vereiste voor de uitbreiding van ons Europese netwerk was schaalbaarheid - de oplossing moet met ons klantenbestand kunnen meegroeien - en AMTrix voldoet volledig aan die eis."

"We zijn zeer verheugd dat we samen met Smartparcel haar partners kunnen helpen bij het genereren van meer business tegen lagere customer service kosten. Met AMTrix zal Smartparcel gedurende het totale proces - van bestelling tot aflevering - sneller en efficiënter kunnen inspelen op de behoeften van haar online klanten, waardoor de e-fulfillment kloof wordt overbrugd," zegt Greg Cronin, CEO van Viewlocity. "Een van de grootste problemen waarmee de B2C e-commerce sector zich geconfronteerd ziet, is het vinden van een manier om de goederen snel en eenvoudig bij de klant af te kunnen leveren via een efficiënte bezorgdienst. De integratie broker van Viewlocity biedt Smartparcel inzicht in haar supply web, geeft de klant het heft in handen en zorgt voor een oplossing van de onvolkomenheden van e-fulfillment."

# # #

Over Smartparcel
Smartparcel is een product van TNT, een van de twee toonaangevende merken van TPG. TPG is via haar bedrijven TNT en Royal PTT Post een wereldwijde aanbieder van services op het gebied van post, express en logistiek. De organisatie heeft in 64 landen meer dan 116.000 werknemers in dienst en levert in meer dan 200 landen. Het bedrijf rapporteerde over 1999 een omzet van EUR 8,5 miljard (US $8 miljard), terwijl in de eerste helft van 2000 een groei van 19,5% werd gerealiseerd. TPG is genoteerd aan de beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt.

Over Viewlocity
Viewlocity is een wereldwijde leverancier van software en services voor de ondersteuning van bedrijven bij het managen van hun zakelijke activiteiten met hun handelspartners via het Internet. Met meer dan 3.200 installaties zorgen we voor een grote toegevoegde waarde voor iedere organisatie door een naadloze integratie met haar supply web partners, inclusief klanten, toeleveranciers, logistieke service providers en handelsgemeenschappen. De supply web solutions van Viewlocity zijn gebaseerd op XML en andere open standaards en stellen klanten in staat hun bestaande technologieën op een hoger plan te brengen en tegelijkertijd synchronisatie van de informatie en een goed inzich in alle handelsinteracties te realiseren. Door een voortdurende monitoring van het supply web bieden de producten van Viewlocity dynamische waarschuwingsmogelijkheden bij allerhande kwesties die zich voordoen en kunnen correctieve acties worden ondernomen op basis van zakelijke regels. Daarnaast is intelligente beslissingsondersteuning mogelijk voor het actief managen van de relaties met de handelspartners. Door het optimaliseren van de relatie met hun handelspartners kunnen bedrijven hun verkoopproces verbeteren en hun kosten terugdringen door het beperken van doorlooptijden en voorraadniveaus.

Viewlocity heeft 14 vestigingen verspreid over de hele wered. Het wereldwijde hoofdkantoor bevindt zich in Atlanta, Georgia, het Europese hoofdkantoor in Londen en het hoofdkantoor voor Azië-Pacific in Singapore. Het bedrijf biedt haar diensten aan aan bedrijven van wereldklasse, waaronder American Standard, Carrefour, DHL Worldwide Express, Ericsson, Ryder System en Volvo. Voor meer informatie kunt u bellen met 877.512.8900 of een bezoek brengen aan www.viewlocity.com .

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Text 100 BV
Gemma Robertson
Tel.: + 31 20 5304348
Fax: + 31 20 5304331
E-mail: gemmar@text100.nl

Viewlocity
Hans van de Kamp
Tel.: + 31 418 576 090
Fax: + 31 418 576 099

E-mail: HvdKamp@viewlocity.com