-----
Smartparcel geeft koper heft in handen met integratie broker van Viewlocity
Amsterdam, 22 januari 2001 -- Viewlocity, een wereldwijde aanbieder van
software en services waarmee bedrijven zakelijke transacties met
handelspartners via het Internet beter kunnen managen, heeft vandaag bekend
gemaakt dat het een internationale licentie en service overeenkomst heeft
gesloten met Smartparcel - de doordachte e-commerce home delivery oplossing
zal leiden tot een vergroting van het aantal klanten en een verlaging van
de kosten van customer service voor de aanbieders van producten en diensten
middels e-commerce. Het vlaggeschip van Viewlocity, de integratie broker
AMTrix®, biedt schaalbare integratie-oplossingen voor Smartparcel en maakt
een verbeterde message handling mogelijk tussen de e-commerce
handelspartners in Smartparcel's supply web.
Smartparcel wil de integratie broker van Viewlocity gebruiken voor het
implementeren van een integrale message-handling oplossing voor haar
geplande pan-Europese netwerk.
Smartparcel is van plan de eerste e-commerce delivery service met één
controlepunt voor consumenten in heel Europa aan te bieden. Door de
toepassing van Viewlocity's integratie broker zal Smartparcel met het
aanbieden van gepersonaliseerde thuislevering en pakkettracering haar
klanten in staat stellen de totale leveringscyclus op de voet te volgen, van
de druk op de koopknop tot de uiteindelijke aflevering op de plaats van
bestemming. Viewlocity zal Smartparcel optimale ondersteuning bieden als het
gaat om het monitoren en traceren van de levering in alle stadia door de
klant te voorzien van een voortdurende stroom kritische informatie met
betrekking tot de status van bestellingen en de levering.
"Een superieure fysieke levering is een van de belangrijkste strategische
voordelen die een Internet bedrijf kan bieden - de integratie-oplossing van
Viewlocity stelt Smartparcel in staat haar klanten een handige en eenvoudige
online shopping ervaring aan te bieden, doordat ze gebruik kunnen maken van
een op maat gemaakte logistieke oplossing." aldus Enrico Stoop,
Smartparcel's ICT Project manager voor Nederland.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Verder zegt hij, "We hebben voor de oplossing van Viewlocity gekozen omdat
deze ons de flexibiliteit biedt die we nodig hebben om snel alle componenten
van ons systeem te kunnen integreren. Een zeer belangrijke vereiste voor de
uitbreiding van ons Europese netwerk was schaalbaarheid - de oplossing moet
met ons klantenbestand kunnen meegroeien - en AMTrix voldoet volledig aan
die eis."
"We zijn zeer verheugd dat we samen met Smartparcel haar partners kunnen
helpen bij het genereren van meer business tegen lagere customer service
kosten. Met AMTrix zal Smartparcel gedurende het totale proces - van
bestelling tot aflevering - sneller en efficiënter kunnen inspelen op de
behoeften van haar online klanten, waardoor de e-fulfillment kloof wordt
overbrugd," zegt Greg Cronin, CEO van Viewlocity. "Een van de grootste
problemen waarmee de B2C e-commerce sector zich geconfronteerd ziet, is het
vinden van een manier om de goederen snel en eenvoudig bij de klant af te
kunnen leveren via een efficiënte bezorgdienst. De integratie broker van
Viewlocity biedt Smartparcel inzicht in haar supply web, geeft de klant het
heft in handen en zorgt voor een oplossing van de onvolkomenheden van
e-fulfillment."
# # #
Over Smartparcel
Smartparcel is een product van TNT, een van de twee toonaangevende merken
van TPG. TPG is via haar bedrijven TNT en Royal PTT Post een wereldwijde
aanbieder van services op het gebied van post, express en logistiek. De
organisatie heeft in 64 landen meer dan 116.000 werknemers in dienst en
levert in meer dan 200 landen. Het bedrijf rapporteerde over 1999 een omzet
van EUR 8,5 miljard (US $8 miljard), terwijl in de eerste helft van 2000 een
groei van 19,5% werd gerealiseerd. TPG is genoteerd aan de beurzen van
Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt.
Over Viewlocity
Viewlocity is een wereldwijde leverancier van software en services voor de
ondersteuning van bedrijven bij het managen van hun zakelijke activiteiten
met hun handelspartners via het Internet. Met meer dan 3.200 installaties
zorgen we voor een grote toegevoegde waarde voor iedere organisatie door een
naadloze integratie met haar supply web partners, inclusief klanten,
toeleveranciers, logistieke service providers en handelsgemeenschappen. De
supply web solutions van Viewlocity zijn gebaseerd op XML en andere open
standaards en stellen klanten in staat hun bestaande technologieën op een
hoger plan te brengen en tegelijkertijd synchronisatie van de informatie en
een goed inzich in alle handelsinteracties te realiseren. Door een
voortdurende monitoring van het supply web bieden de producten van
Viewlocity dynamische waarschuwingsmogelijkheden bij allerhande kwesties die
zich voordoen en kunnen correctieve acties worden ondernomen op basis van
zakelijke regels. Daarnaast is intelligente beslissingsondersteuning
mogelijk voor het actief managen van de relaties met de handelspartners.
Door het optimaliseren van de relatie met hun handelspartners kunnen
bedrijven hun verkoopproces verbeteren en hun kosten terugdringen door het
beperken van doorlooptijden en voorraadniveaus.
Viewlocity heeft 14 vestigingen verspreid over de hele wered. Het
wereldwijde hoofdkantoor bevindt zich in Atlanta, Georgia, het Europese
hoofdkantoor in Londen en het hoofdkantoor voor Azië-Pacific in Singapore.
Het bedrijf biedt haar diensten aan aan bedrijven van wereldklasse,
waaronder American Standard, Carrefour, DHL Worldwide Express, Ericsson,
Ryder System en Volvo. Voor meer informatie kunt u bellen met 877.512.8900
of een bezoek brengen aan www.viewlocity.com
Text 100 BV
Gemma Robertson
Tel.: + 31 20 5304348
Fax: + 31 20 5304331
E-mail: gemmar@text100.nl
Viewlocity
Hans van de Kamp
Tel.: + 31 418 576 090
Fax: + 31 418 576 099
E-mail: HvdKamp@viewlocity.com