ROYAL WATERLILY

Royal Waterlily notering Nasdaq

PERSBERICHT
Winterswijk, 19 januari 2001

We did it!
Royal Waterlily opent in 2001 op $ 1,01

Royal Waterlily Inc. (tickersymbol: RYLW) heeft het zichzelf als heilige missie gesteld om Worldwide Waterbedleader te worden in de naar schatting 1,5 miljard dollar grote wereldwijde waterbeddenmarkt. Om dit te bereiken heeft het bedrijf een duidelijke strategie die rust op 2 pijlers:

1. A-commerce, overnames en deelnemingen in een sterk versnipperde markt;

2. E-commerce, ontwikkeling van de markt op eigen kracht met een uniek internet concept.

Notering verkregen aan de Nasdaq o.t.c. Bulletin Board Nadat oprichter en CEO Raymond Bongers (28) in Augustus .99 een .slapend. beursfonds, genoteerd aan de Amerikaanse pinksheets beurs, heeft overgenomen is het hem en zijn bedrijf nu gelukt om officieel genoteerd te staan aan de Nasdaq o.t.c. Bulletin Board. .Op 16 Augustus j.l. hadden we natuurlijk al bekendgemaakt om binnen een periode van 90 tot 120 dagen genoteerd te staan., aldus Raymond Bongers .maar al met al is het toch behoorlijk spannend of dat allemaal ook lukt. Per slot van rekening is het niet gelukt om in 2000 genoteerd te zijn. Tussen 16 en 31 december had ik hem dan ook aardig zitten, maar in 2001 op $ 1,01 te beginnen is natuurlijk wel helemaal te gek..

Transparantie van een publieke onderneming
Royal Waterlily voldoet met haar Nasdaq o.t.c. Bulletin Board notering nu aan de strenge SEC regelgeving en publiceert elk kwartaal haar cijfers. Dit is voor een ieder op een trans-parante wijze te volgen. Op vele financiële websites, zoals bijvoorbeeld op www.bridge.com, kan men bijvoorbeeld niet alleen de actuele en historische koers van het aandeel volgen maar ook alle SEC filings lezen.

De huidige notering aan de Nasdaq o.t.c. Bulletin Board betekent voor het bedrijf dat zij zich nu volop kan gaan bezig houden met waar het om gaat, het verwezenlijken van de missie om Worldwide Waterbedleader te worden. .We hebben nu de transparantie van een publieke onderneming en willen een professionele gesprekspartner zijn in de markt m.b.t. overnames. Daarnaast biedt het publieke aandeel ons de mogelijkheid om onze expansie op velerlei wijze te financieren..

5.000 hotel-proefslaap-locaties wereldwijd
Met haar notering maakt Royal Waterlily ook haar e-commerce concept bekend. Dit zal de onderneming omstreeks April 2001 onder de merknaam RoyalWaterlily.com lanceren. RoyalWaterlily.com wil een netwerk van circa 100 hotel-proefslaap-locaties in Nederland waar kamers zijn ingericht met haar waterbedden. Daarmee stelt de onderneming de consument in de gelegenheid om, net zoals je bij de aanschaf van een auto een proefritje maakt, te gaan proefslapen op een waterbed. Promotie, advies en verkoop zullen uitsluitend geschieden middels internet.

Indien de doelstellingen in Nederland worden gerealiseerd zal met de opgedane ervaringen Europa moeten worden veroverd. Uiteindelijk streeft RoyalWaterlily.com naar circa 5.000 hotel-proefslaap-locaties wereldwijd.

Meer over RoyalWaterlily.com leest u in de bijlage en u kunt a.s. zondag om 11.00 uur kijken naar het programma Business Class op RTL5.

Winterswijk, 19 januari 2001

Voor nadere informatie:

Royal Waterlily Inc.
Driemarkweg 1a
7101 EM Winterswijk . Nederland

Tel. +31 (0)543 . 534 311

Info@royalwaterlily.com
www.royalwaterlily.com

Added information:
Information provided herein by the Company may contain .forward-looking. information, as that term is defined by the Private Securities Litigation Act of 1995 (the .PSLRA.). The cautionary statements are being made, pursuant to the provisions of the PSLRA, and the intention of obtaining the benefits of the .safe harbor. provisions of the PSLRA.

The Company cautions investors that any forward looking statements made by the Company are not guarantees of future performance and that actual results may differ materially form those in the forward-looking statements as a result of various factors. The Company undertakes no obligation to publicly update or revise any forward-looking statement. This press release provides general information and may not be construed as an offer to sell securities

Bijlage

Inleiding
Royal Waterlily houdt zich bezig met de ontwikkeling, productie en verkoop van waterbedden. Het bedrijf staat onder leiding van oprichter en
groot aandeelhouder Raymond Bongers, die reeds 10 jaar actief is in deze branche. Het bedrijf, waar zo.n 150 mensen werkzaam zijn, heeft grote ambities voor de toekomst, n.l.: World Wide Waterbed Leader worden.
Om dit te bereiken houdt het bedrijf zich volop bezig met overnames en deel-nemingen in branchegenoten en ontwikkelt de markt op eigen kracht met een uniek e-commerce concept. Onder de merknaam RoyalWaterlily.com start het bedrijf de verkoop van waterbedden omstreeks April 2001 in Nederland middels het distributiekanaal internet.

Het product
Goed slapen en vooral fit opstaan staat volop in de belangstelling. De consument besteedt steeds maar aandacht aan zijn persoonlijk welzijn. Dat is ook niet verwonderlijk in de huidige economie waar arbeidsdruk en stress een gemeengoed zijn geworden. Daarnaast lijdt circa 1/3 deel van de bevolking reeds aan een vorm van rugklachten en ontstaat het besef van gezond slapen als noodzaak.

Het natuurlijke waterbed leent zich hiervoor uitstekend door haar volledige aanpassingsvermogen. Hierdoor wordt het lichaam volledig ondersteund waardoor alle spieren zich ontspannen i.p.v. inspannen. Kortom: opstaan met een gevoel dat je normaalgesproken alleen hebt na een weldadige massage.

In Nederland worden jaarlijks circa 1 miljoen bedden verkocht waarvan circa honderdduizend waterbedden. Daarnaast slaapt reeds 10% van de Neder-landers op een waterbed en overweegt 30% de aanschaf. Uit onderzoek van de consumentenbond blijkt de tevredenheid van gebruikers zeer groot te zijn. 98% geeft de beoordeling zeer goed en 93% meldt dat rugklachten gedeeltelijk of geheel zijn verdwenen. Daarnaast ontving men vele enthousiaste meldingen als: .Onbegrijpelijk dat er nog gewone matrassen worden verkocht. en .Vrijen krijgt een nieuwe dimensie op een waterbed.....

Het concept
De aankoop van een goed bed valt duidelijk niet onder de categorie funshop-pen. Hoewel men gemiddeld 3 à 4 winkels bezoekt voor men daadwerkelijk iets aanschaft, doet men dit meer om informatie in te winnen en prijzen te verge-lijken. Daarnaast geeft 5 minuten proefliggen in een showroom geen zekerheid omtrent hoe men hier 8 uur op slaapt. RoyalWaterlily.com speelt hier op twee manieren op in:


1. Internet leent zich bij uitstek voor het inwinnen van informatie en het vergelijken van prijzen

2. Door samenwerking met 100 hotels kan men overal in Nederland eerst proefslapen

Middels de website zal de informatie, promotie en verkoop van het waterbed op een attractieve manier plaatsvinden. Zo zal men on-line hulp en advies krijgen over het te kiezen waterbed en de verschillende modellen naar eigen smaak kunnen samenstellen. Belangrijk bij het proefslapen in een hotel is de mogelijkheid om het waterbed uit te proberen, te zien en te voelen. Consumenten die zijn gaan proefslapen zullen een on-weerstaanbare aanbieding krijgen om direct tot aanschaf over te gaan. Waarbij tevens de door hen betaal-de kosten aan het hotel van de aankoopprijs in mindering worden gebracht.

De promotie
Voor het verkrijgen van zoveel mogelijk bezoekers (hits) en de opbouw van naamsbekendheid en omzet zullen diverse acties worden ontwikkeld.

* Ontwikkeling mediaplan voor TV, radio, print en op internet zelf

* Joint Promotions (hotels, sponsering, e.d.)
PR en Free-Publicity

* Bekende Nederlanders worden ingehuurd om op een RoyalWaterlily.com te slapen in hun eigen slaapkamer, waarvan de beelden middels een webcam .live. op de website worden uitgezonden
* Activiteiten zoals radio- en T.V. optredens, interviews met kranten- en tijdschriften, persberichten en on-line persbijeenkomsten.

De voltooiing
Indien de doelstellingen in Nederland worden gerealiseerd zal met de opgedane ervaringen Europa moeten worden veroverd. Uiteindelijk streeft Royal Waterlily naar circa 5.000 hotel locaties wereldwijd.

Inleiding
Royal Waterlily houdt zich bezig met de ontwikkeling, productie en verkoop van waterbedden. Het bedrijf staat onder leiding van oprichter en
groot aandeelhouder Raymond Bongers, die reeds 10 jaar actief is in deze branche. Het bedrijf, waar zo.n 150 mensen werkzaam zijn, heeft grote ambities voor de toekomst, n.l.: World Wide Waterbed Leader worden.
Om dit te bereiken houdt het bedrijf zich volop bezig met overnames en deel-nemingen in branchegenoten en ontwikkelt de markt op eigen kracht met een uniek e-commerce concept. Onder de merknaam RoyalWaterlily.com start het bedrijf de verkoop van waterbedden omstreeks April 2001 in Nederland middels het distributiekanaal internet.

Het product
Goed slapen en vooral fit opstaan staat volop in de belangstelling. De consument besteedt steeds maar aandacht aan zijn persoonlijk welzijn. Dat is ook niet verwonderlijk in de huidige economie waar arbeidsdruk en stress een gemeengoed zijn geworden. Daarnaast lijdt circa 1/3 deel van de bevolking reeds aan een vorm van rugklachten en ontstaat het besef van gezond slapen als noodzaak.

Het natuurlijke waterbed leent zich hiervoor uitstekend door haar volledige aanpassingsvermogen. Hierdoor wordt het lichaam volledig ondersteund waardoor alle spieren zich ontspannen i.p.v. inspannen. Kortom: opstaan met een gevoel dat je normaalgesproken alleen hebt na een weldadige massage.

In Nederland worden jaarlijks circa 1 miljoen bedden verkocht waarvan circa honderdduizend waterbedden. Daarnaast slaapt reeds 10% van de Neder-landers op een waterbed en overweegt 30% de aanschaf. Uit onderzoek van de consumentenbond blijkt de tevredenheid van gebruikers zeer groot te zijn. 98% geeft de beoordeling zeer goed en 93% meldt dat rugklachten gedeeltelijk of geheel zijn verdwenen. Daarnaast ontving men vele enthousiaste meldingen als: .Onbegrijpelijk dat er nog gewone matrassen worden verkocht. en .Vrijen krijgt een nieuwe dimensie op een waterbed.....

Het concept
De aankoop van een goed bed valt duidelijk niet onder de categorie funshop-pen. Hoewel men gemiddeld 3 à 4 winkels bezoekt voor men daadwerkelijk iets aanschaft, doet men dit meer om informatie in te winnen en prijzen te verge-lijken. Daarnaast geeft 5 minuten proefliggen in een showroom geen zekerheid omtrent hoe men hier 8 uur op slaapt. RoyalWaterlily.com speelt hier op twee manieren op in:


1. Internet leent zich bij uitstek voor het inwinnen van informatie en het vergelijken van prijzen

2. Door samenwerking met 100 hotels kan men overal in Nederland eerst proefslapen

Middels de website zal de informatie, promotie en verkoop van het waterbed op een attractieve manier plaatsvinden. Zo zal men on-line hulp en advies krijgen over het te kiezen waterbed en de verschillende modellen naar eigen smaak kunnen samenstellen. Belangrijk bij het proefslapen in een hotel is de mogelijkheid om het waterbed uit te proberen, te zien en te voelen. Consumenten die zijn gaan proefslapen zullen een on-weerstaanbare aanbieding krijgen om direct tot aanschaf over te gaan. Waarbij tevens de door hen betaal-de kosten aan het hotel van de aankoopprijs in mindering worden gebracht.

De promotie
Voor het verkrijgen van zoveel mogelijk bezoekers (hits) en de opbouw van naamsbekendheid en omzet zullen diverse acties worden ontwikkeld.

* Ontwikkeling mediaplan voor TV, radio, print en op internet zelf

* Joint Promotions (hotels, sponsering, e.d.)
PR en Free-Publicity

* Bekende Nederlanders worden ingehuurd om op een RoyalWaterlily.com te slapen in hun eigen slaapkamer, waarvan de beelden middels een webcam .live. op de website worden uitgezonden
* Activiteiten zoals radio- en T.V. optredens, interviews met kranten- en tijdschriften, persberichten en on-line persbijeenkomsten.

De voltooiing
Indien de doelstellingen in Nederland worden gerealiseerd zal met de opgedane ervaringen Europa moeten worden veroverd. Uiteindelijk streeft Royal Waterlily naar circa 5.000 hotel locaties wereldwijd.

19 jan 01 18:47