PROCTER AND GAMBLE
Procter & Gamble en Magnifi Partner worden dienstverleners
Procter & Gamble en Magnifi Partner worden dienstverleners van
commercieel marketingmanagement
LOS GATOS, Calif., 23 jan. /PRNewswire/ -- Procter & Gamble (NYSE:
PG), één van de grootste marktdeskundigen ter wereld, en Worldwide
Magnifi, een wereldleverancier van marketinginfrastructuur en
-toepassingen via het web, kondigden vandaag aan dat ze een contract
hebben afgesloten. Via de overeenkomst wordt een nieuw bedrijf
opgericht om andere bedrijven marketingknowhow over beste praktijken
en praktische marketingtoepassingen en -middelen aan te bieden via een
internationale technologie-infrastructuur. Het bedrijf zal zijn
middelen voor marketingmanagement gebruiken en zijn personeel inzetten
bij de ontwikkeling van de bedrijfsnaam. Tot dan wordt het bedrijf
'Project EMM' voor commercieel marketingmanagement genoemd.
Het nieuwe bedrijf zal marketingexpertise opbouwen, de samenwerking verbeteren en de snelheid tussen bedrijven, hun filialen en partners verhogen. Hierdoor kunnen ze sneller, efficiënter en doeltreffender merknamen opbouwen. Het 'Project EMM' zal zijn service aanvankelijk richten op de top 2.000 van wereldmarketeers en zal daarna uitbreiden tot de kleine en middelgrote bedrijven.
'Drie belangrijke tendensen zijn aan het convergeren en zullen de
manier om aan marketing te doen, wijzigen: merken en bedrijven zijn
meer op de hele wereld gericht; marketingteams, en ook filialen,
partners en leveranciers, zijn meer geografisch verspreid en snelheid
wordt meer en meer een beslissende factor om een bedrijf in een
winnende positie te plaatsen. Toch is één zaak niet veranderd: de
consument eist van zijn merken consistente ervaring van hoge
kwaliteit,' aldus Hunter Hastings, directeur van het nieuwe
bedrijf. 'Daarom hebben marketeers nood aan een echt bedrijfssysteem
voor marketingmanagement dat snelheid brengt in marketing, dat
samenwerking, coördinatie en controle op wereldvlak toelaat en de
marketingexpertise op permanente wijze verbetert bij het bedrijf en
zijn partners'.
Door de fusie worden de 150 jaar bewezen expertise op het vlak van
marketingknowhow en -middelen van Procter & Gamble en de
internationale marketingstructuur van Magnifi samengebracht om de
commerciële mogelijkheden voor marketingmanagement op te zetten die de
klanten wensen.
'Wij transformeren marketingknowhow in marketingkunde,' zei Dan
Maurer, president van het nieuwe bedrijf. 'Dit doen we door bewezen
beste praktijken op marketinggebied bij de praktische middelen te
voegen en deze aan alle desktops van het hele bedrijf te leveren'. De
service Enterprise Marketing Management van het bedrijf bevat
marketingknowhow, -middelen en -infrastructuur:
+ Marketingknowhow, waaronder alle aspecten van marketing met modules voor strategische marketingontwikkeling en -ontplooiing, conceptontwikkeling en -testen, prijszettingstrategie, verpakkingsdesign, publiciteitsontwikkeling, mediaplanning, directe marketing, interactieve marketing en gesofisticeerde nieuwe knowhow en middelen voor productontwikkeling en -testen via het Internet.
+ Marketingmiddelen, waaronder toepassing voor consumentenresearch,
prognoses, opstellen van de doelstellingen, testen, mediaplanning en
aankoop en marktsimulatietechnieken, die vanaf de desktop worden
gelanceerd.
+ Licentiesoftware & infrastructuur op wereldbasis -- hostcenters voor
de hele wereld in diverse werelddelen, licentiesoftware voor
eenvoudige toegang, waar en wanneer ook, tot een digitaal opgeslagen
bedrijfsgeheugen voor alle marketingactiva (publiciteit, artwork,
strategische documenten, historische gegevens, etc.), databases voor
opzoekingen en samenwerkingsmiddelen.
De inbreng van Procter & Gamble in het bedrijf is ruim 160 jaar
marketingervaring en -expertise. Procter & Gamble is dan ook een
belangrijke aandeelhouder van het bedrijf. Twee directeuren van P&G
verlaten P&G voor functies in het topmanagement van het
bedrijf. Bovendien heeft P&G de bedoeling om het systeem over de
commerciële activiteiten in de hele wereld te ontplooien.
'De eerste prioriteit van P&G is het opbouwen van onze
wereldmerken. We zullen zelf de service van Enterprise Marketing
Management gebruiken voor efficiëntere samenwerking, om sneller onze
kennis van het ene uiteinde van de organisatie naar het andere
uiteinde over te brengen, en om onze merkmanagers meer tijd te geven
om naar verbruikers te luisteren en winnende merkstrategieën en
marketingrpogramma's op te stellen. Dit zal winst opleveren in de
vorm van sterkere merken. Dit is de belangrijkste reden waarom we bij
het nieuwe bedrijf willen horen,' zei Bob Wehling, hoofd van marketing
voor de wereld bij P&G. De oprichting van het nieuwe bedrijf is ook
consistent met de interesse van P&G om nieuwe bedrijfsmodellen te
ontwikkelen, en met de wens om meer financiële waarde te creëren uit
kernactiva, waaronder uitvindingen van R&D en marketingknowhow,'
voegde hij eraan toe.
Naast P&G, heeft 'Project EMM' als klanten ook The Coca-Cola
Company, BBDO Worldwide en Philips Domestic Appliance en Personal
Care.
Het bedrijf zal worden geleid door een team van vroegere hogere
kaderleden van P&G en Magnifi die een schat aan ervaring in marketing
en technologie zullen inbrengen. Het zijn: Hunter Hastings,
president-directeur (vroegere CEO van Magnifi), die een uitgebreide
achtergrond heeft in merkenmarketing en marketingservice voor
vennootschappen; Dan Maurer, president en COO (vroeger algemeen
manager van P&G's i-Ventures), die een uitgebreide ervaring heeft in
internationale marketing en management voor de Europese en Amerikaanse
activiteiten van P&G; Wade Miquelon, financieel directeur
(vroeger financieel manager voor e-commerce bij P&G, algemeen vennoot
voor het risicokapitaal voor het Internet van P&G en CFO voor de
activiteiten in Thailand), die zijn ervaring inbrengt in M&A,
vennootschapsfinanciën, ontwikkeling van nieuwe bedrijven en
strategische ontwikkeling; Pete Farner, vice-president voor
vennootschapsontwikkeling, (vroeger senior vice-president verkoop en
bedrijfsontwikkeling bij Magnifi) een ervaren en succesrijk kaderlid
die betrokken was bij ontwikkeling van gevestigde en startende
bedrijven; en Eric Hoffert, directeur technologie (oprichter en
vroeger president en CTO bij Magnifi), die 17 jaar ervaring inbrengt
in de ontwikkeling en lancering van digitale media- en
Internetbedrijven, -producten en -services voor de massamarkt,
waaronder de software QuickTime bij Apple, bij AT&T en bij Bell
Labs.
Het bedrijf heeft kantoren in Los Gatos, San Francisco, New York
en Londen, en zal weldra een nieuw kantoor openen in Cincinnati. Het
bedrijf heeft ook datacenters voor de wereld in Los Angeles, Atlanta
en Londen, en een vierde datacenter is gepland voor Azië.
De transactie is onderworpen aan het wettelijk nazicht door Hart Scott Rodino en aan andere standaardvoorwaarden.
Info over Procter & Gamble
Procter&Gamble is met ongeveer 300 merken op de markt aanwezig en
heeft bijna vijf miljard verbruikers in ruim 140 landen. Bij deze
merken horen Tide, Ariel, Crest, Pantene Pro-V, Always, Whisper,
Pringles, Pampers, Olay, Iams en Vicks. P&G is gevestigd in
Cincinnati, Ohio, USA, heeft activiteiten in vestigingen in ruim 70
landen en stelt ruim 110.000 mensen tewerk wereldwijd. Meer
informatie over P&G en haar producten vindt u op het Worldwide Web op
de site http://www.pg.com .
Info over Worldwide Magnifi, Inc.
Magnifi, Inc., biedt marketinginfrastructuur en - service op
wereldvlak voor 500 internationale bedrijven, publiciteitskantoren en
marketingpartners.
Magnifi.net is een marketing-hub on-line die door alle partijen die
merken opbouwen, kan worden gebruikt bij het plannen, creëren,
toewijzen, uitvoeren, opslaan en beheren van, en bij de toegang tot
alle aspecten van vermogensbeheer van wereldmerken.
BRON: Procter & Gamble
OPMERKING VOOR DE REDACTEURS: Informatie via teleconferentie voor de
media -
Hunter Hastings, directeur, en Dan Maurer, president, zullen aan
de media informatie verlenen via een teleconferentie om 10u30 EST. Om
hieraan deel te nemen dienen media in de U.S. te bellen naar
1-800-231-9012, toegangscode 483623.
Media buiten de U.S. kunnen bellen naar 1-719-457-2617, toegangscode
483623.
CONTACTPERSOON: Rosemary Ostmann, rosemary@middleberg.com , of
Anthony Andreano, anthony@middleberg.com , beiden van Middleberg Euro
voor 'Project EMM', 212-888-6610; of Wendy Jacques van Procter &
Gamble, 513-983-3889, of jacques.ww@pg.com /
Website: http://www.pg.com
http://www.magnify.net
http:// www.ProjectEMM.com/
(PG)
23 jan 01 10:39