Vendex KBB NV

P E R S B E R I C H T

Maatwerk op internet voor vijftigduizend vaste klanten

Vroom & Dreesmann samen met Ilse Media Groep in nieuwe klantensite

Amsterdam, 23 januari 2001

Vroom & Dreesmann Warenhuizen gaat een website openen voor een geselecteerde groep vaste klanten. Daartoe is een samenwerkingsovereenkomst gesloten met Ilse Media Groep, een onderdeel van VNU Tijdschriften (onder meer uitgeefster van de vrouwenbladen Libelle, Margriet en Viva).

De V&D-site zal worden gekoppeld aan de eigen website en aan VrouwOnline.nl, het populaire internetportal dat door VNU Tijdschriften is opgezet voor vrouwen die op zoek zijn naar informatie, entertainment, services, nieuws en onderling contact. VrouwOnline trekt inmiddels ongeveer 800.000 bezoekers per maand.

De samenwerking zal resulteren in twee websites over het thema vrije tijd. Binnen VrouwOnline zal een publiek toegankelijk channel onder de naam 'TijdvoorJezelf' worden opgezet. Daarnaast wordt een website met een besloten karakter geopend onder de naam 'GenietvanjeTijd'.

Voor het besloten deel zal Vroom & Dreesmann circa vijftigduizend consumenten werven uit het eigen bestand van vaste klanten en Air Miles-spaarders. Vroom & Dreesmann verwacht op deze wijze een goede afspiegeling te krijgen van de klanten die het warenhuizen regelmatig bezoeken. Ilse Media Groep zal als leidende internetonderneming in Nederland zorgdragen voor onder meer de content op zowel de besloten als de VrouwOnline site.

Vroom & Dreesmann gaat via "GenietvanjeTijd" met de geselecteerde groep klanten intensief een-op-een communiceren. Klanten kunnen deze site op maat laten inrichten door aan te geven wat de persoonlijke wensen en voorkeuren zijn. Op basis van dit klantenprofiel wordt het mogelijk om de klant specifieke informatie te verstrekken en aanbiedingen te doen voor onder meer een weekendtrip, de persoonlijke verzorging of een aanvulling van de garderobe.

Iedere deelnemer krijgt bovendien de beschikking over een persoonlijke digitale planner, een slimme hulp voor het indelen van vrije tijd. De planner onthoudt niet alleen verjaardagen, maar helpt tijdig een felicitatie per e-card te versturen en geeft suggesties voor cadeaus.

Vroom & Dreesmann en Ilse Media Groep willen met het gezamenlijke initiatief ervaring opdoen met een-op-een-marketing. De verwachting is dat op basis van persoonlijke voorkeuren gerichter met klanten kan worden gecommuniceerd over producten en (internet)diensten die voor hen interessant zijn. Vroom & Dreesmann beoogt hiermee de bezoekfrequentie te verhogen en de binding met de klant te versterken.

Vroom & Dreesmann is reeds met een eigen site actief op het internet: www.vroomendreesmann.nl. Klanten kunnen zich op deze site aanmelden voor deelname aan het nieuwe, voor Nederland unieke initiatief.

Perscontacten Vroom & Dreesmann, Peter van Bakkum, Tel, 020 - 5490 432