P E R S B E R I C H T
Maatwerk op internet voor vijftigduizend vaste klanten
Vroom & Dreesmann samen met Ilse Media Groep in nieuwe klantensite
Amsterdam, 23 januari 2001
Vroom & Dreesmann Warenhuizen gaat een website openen voor een geselecteerde
groep vaste klanten. Daartoe is een samenwerkingsovereenkomst gesloten met
Ilse Media Groep, een onderdeel van VNU Tijdschriften (onder meer
uitgeefster van de vrouwenbladen Libelle, Margriet en Viva).
De V&D-site zal worden gekoppeld aan de eigen website en aan VrouwOnline.nl,
het populaire internetportal dat door VNU Tijdschriften is opgezet voor
vrouwen die op zoek zijn naar informatie, entertainment, services, nieuws en
onderling contact. VrouwOnline trekt inmiddels ongeveer 800.000 bezoekers
per maand.
De samenwerking zal resulteren in twee websites over het thema vrije tijd.
Binnen VrouwOnline zal een publiek toegankelijk channel onder de naam
'TijdvoorJezelf' worden opgezet. Daarnaast wordt een website met een
besloten karakter geopend onder de naam 'GenietvanjeTijd'.
Voor het besloten deel zal Vroom & Dreesmann circa vijftigduizend
consumenten werven uit het eigen bestand van vaste klanten en Air
Miles-spaarders. Vroom & Dreesmann verwacht op deze wijze een goede
afspiegeling te krijgen van de klanten die het warenhuizen regelmatig
bezoeken. Ilse Media Groep zal als leidende internetonderneming in Nederland
zorgdragen voor onder meer de content op zowel de besloten als de
VrouwOnline site.
Vroom & Dreesmann gaat via "GenietvanjeTijd" met de geselecteerde groep
klanten intensief een-op-een communiceren. Klanten kunnen deze site op maat
laten inrichten door aan te geven wat de persoonlijke wensen en voorkeuren
zijn. Op basis van dit klantenprofiel wordt het mogelijk om de klant
specifieke informatie te verstrekken en aanbiedingen te doen voor onder meer
een weekendtrip, de persoonlijke verzorging of een aanvulling van de
garderobe.
Iedere deelnemer krijgt bovendien de beschikking over een persoonlijke
digitale planner, een slimme hulp voor het indelen van vrije tijd. De
planner onthoudt niet alleen verjaardagen, maar helpt tijdig een felicitatie
per e-card te versturen en geeft suggesties voor cadeaus.
Vroom & Dreesmann en Ilse Media Groep willen met het gezamenlijke initiatief
ervaring opdoen met een-op-een-marketing. De verwachting is dat op basis van
persoonlijke voorkeuren gerichter met klanten kan worden gecommuniceerd over
producten en (internet)diensten die voor hen interessant zijn. Vroom &
Dreesmann beoogt hiermee de bezoekfrequentie te verhogen en de binding met
de klant te versterken.
Vroom & Dreesmann is reeds met een eigen site actief op het internet:
www.vroomendreesmann.nl. Klanten kunnen zich op deze site aanmelden voor
deelname aan het nieuwe, voor Nederland unieke initiatief.
Perscontacten Vroom & Dreesmann, Peter van Bakkum, Tel, 020 - 5490 432