Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 26-01-2001

Politiebericht Utrecht: district Heuvelrug, 08.45 uur
Rijden onder invloed

VEENENDAAL Tijdens de surveillance zag de politie een auto slingerend over de Pionier rijden. De agenten vertrouwden het niet en controleerden de bestuurder. De 40-jarige man gaf aan wat gedronken te hebben maar nog goed te kunnen rijden.

Na een eerste blaastest bleek dat de man mee moest naar het bureau. De ademanalyse wees uit dat hij 1,55 promille alcohol in zijn bloed had. Het rijbewijs werd ingevorderd en met een rijontzegging van zeven uur kon de man naar huis. Binnenkort zal hij zich voor de rechter moeten verantwoorden.

Snelheidscontrole

LEERSUM Op de Rijksstraatweg heeft de politie donderdagmorgen een snelheidscontrole gehouden. Tussen half negen en elf uur werden 1785 voertuigen gecontroleerd. In totaal kregen 85 bestuurders een bekeuring voor het overschrijden van de maximum snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 87 km/u.

Verkeersongeval letsel

MAARN Donderdagmiddag reed een 41-jarige taxichauffeur uit Leusden met zijn auto vanuit de richting N227. In de bocht ter hoogte van Het Steenbeek reed de man met zijn rechtervoorwiel in het gras waardoor de auto begon te slippen.

De 41-jarige bestuurder probeerde de auto nog te corrigeren maar dit lukte niet meer. De auto kwam met de rechter voorzijde tegen een boom waardoor hij 180 graden draaide en met de rechter zijkant een bestelauto van een 32-jarige man uit Den Dolder raakte. Uiteindelijk kwam de auto op het Poortse Bos tot stilstand.

De bestuurder werd met licht letsel overgebracht naar het Lichtenberg Ziekenhuis in Amersfoort. De bestuurder van het busje bleef ongedeerd.

Snelheidscontrole

DOORN Op de Dorpsstraat werd donderdagmiddag tussen half twee en tien voor drie gecontroleerd op snelheid. In totaal passeerden 531 voertuigen de controlepost. Voor 18 bestuurders werd een bekeuring uitgeschreven voor te hard rijden. Op de Dorpsstraat geldt een maximum snelheid van 50 km/u. Een bestuurder reed met 65 km/u langs de controle.