PERSBERICHT

Duivendrecht, 26 januari 2001

Vaksite voor de foodbranche: www.culiagenda.nl

Op 23 januari 2001 krijgen alle specialisten in de foodbranche de beschikking over een nieuw informatiemedium. De unieke internetsite CuliAgenda.nl biedt vanaf dat moment onafhankelijke informatie over alles wat met eten en drinken te maken heeft.

CuliAgenda.nl is opgericht vanuit de grote behoefte aan een totaaloverzicht van bijeenkomsten, nieuwe producten en ontwikkelingen in de foodbranche. Professionals missen een volledig beeld van alles wat zich binnen de foodbranche afspeelt. Er is tot nu toe geen verzamelpunt waar zij alle informatie kunnen vergaren die zij nodig hebben. Omgekeerd is het moeilijk specialisten efficiënt te bereiken.

Vandaar dat CuliAgenda.nl zich ten doel stelt in deze behoefte te voorzien door het overdragen van kennis en informatie binnen de foodbranche. Zij richt zich daarbij op onder andere culinair journalisten, fotografen, koks, persbureaus, communicatiebureaus met klanten in de foodbranche, detailhandel (supermarkten), levensmiddelenfabrikanten, voorlichtingsbureaus, ppo's, overheid etc.

CuliAgenda.nl baseert de inhoud van de site op input van de doelgroep zelf. De makers hebben een aantal organisaties bereid gevonden deel te nemen aan een site, tw Communicatiebureau Begeer & Blaak (oa. Johma), Stichting Voedingscentrum Nederland, Alliance Gastronomique Néerlandaise, Mona, Sarastro/PR & Communicatiebureau, styliste Marjo Voors, dieetadviesbureau Pure, culinair fotograaf Otto Polman, PR-bureau Winkelman en van Hessen (oa. IgloMora BV) en fotokok Korrie Brandt. Vanaf 23 januari benadert CuliAgenda.nl met behulp van deze site stapsgewijze de doelgroep voor het leveren van input. Hierdoor is het mogelijk een onafhankelijke, informatieve site neer te zetten: www.culiagenda.nl

De inhoud van de site bestaat uit drie hoofdcategorieën, nl:
· actuele informatie en gebeurtenissen

· informatie over organisaties/professionals

· algemene informatie

De categorie actuele informatie en gebeurtenissen vormt de basis van de site. Hierin is een evenementenkalender opgenomen, waarin per maand activiteiten, bijeenkomsten en productintroducties zijn gerangschikt. Ook krijgt de bezoeker uitgebreid inzicht in actueel nieuws, persberichten, campagnes, activiteiten, productintroducties, nieuwsfeiten en onderzoeksgegevens. De tweede categorie, bevat algemene informatie over organisaties en professionals in de foodbranche. Deze categorie is opgedeeld in verschillende doelgroepen. Per groep worden organisaties en professionals opgesomd, met daarbij de algemene bedrijfs- of persoonsgegevens. De derde categorie tenslotte bevat algemene informatie zoals informatiebronnen, links, vakliteratuur en een dossier.

CuliAgenda.nl is een initiatief van Kookpunt (www.kook-punt.nl) en Marijke's Media Keuken (www.mmk.nl).

Noot voor de redactie/