Recordcijfers voor Remedy

Snelle uitbouw van verkoopinspanningen in vierde kwartaal

Amersfoort, 26 januari 2001 - Remedy® Corporation (Nasdaq: RMDY), leverancier van oplossingen voor Information Technology Service Management (ITSM) en Customer Relationship Management (CRM), heeft recordresultaten bekend gemaakt voor het vierde kwartaal van 2000. Omzet voor het vierde kwartaal kwam uit op U$ 82,5 miljoen, een stijging met 14% in vergelijking met de U$ 72.6 miljoen van het vierde kwartaal van 1999. De pro forma netto winst en winst per aandeel, exclusief afschrijvingen voor goodwill, kwam uit op respectievelijk U$ 12,1 miljoen en U$ 0,39. Met inbegrip van afschrijving voor goodwill kwam de winst per aandeel uit op U$ 0,33.

Voor het kalenderjaar 2000 stegen de inkomsten met 26% tot U$ 288,5 miljoen een jaar eerder. De pro forma winst voor 2000 nam toe met 28% tot een totaal van U$ 41,2 miljoen, of U$ 1,24 per aandeel.

"Voor het vierde kwartaal zijn we tevreden over onze financiële resultaten maar vooral ook met het bereiken van onze wervingsdoelstellingen op verkoopgebied, aldus Larry Garlick, Chairman en Chief Executive Officer. "Remedy heeft nu de juiste focus, de juiste mensen en de juiste producten om 2001 met vertrouwen tegemoet te zien. We zijn zeer enthousiast over de mogelijkheden die er liggen om onze marktleiderpositie op het gebied van de snel groeiende IT Service Management-markt ook uit te breiden naar de CRM-markt.

Een goede illustratie van de groeiende inspanningen op verkoopgebied is ook de groei van de Nederlandse activiteiten. Vanuit haar kantoor in Amersfoort bedient Remedy inmiddels met een team van 8 mensen de Benelux-markt. Rechtstreeks maar ook met partners als Mansystems, Turnkiek, IT Masters en KPMG Consulting.

Belangrijke gebeurtenissen bij Remedy in het afgelopen jaar:
· De aanname van verkoopmedewerkers versnelde in Q4, en het totaal aantal commerciële medewerkers ligt 30% hoger dan eind september 2000.
· Remedy introduceerde een draadloze oplossing voor directe toegang tot de krachtige AR System® toepassingen via WAP-telefoons.
· Remedy bood meer functionaliteit voor mobile gebruikers via Remedy Link voor Palm OS Handhelds.
· Remedy leverde gelokaliseerde CRM-oplossingen voor Frankrijk en Duitsland en lokale ITSM-versies voor Frankrijk, Duitsland en Italië.
· Remedy nam Deodis over, een Franse consultancy firma, bedoeld om Remedy s positie in de Europese CRM-markt verder te versterken.
· Remedy tekende meer dan 250 nieuwe klanten op in het vierde kwartaal, waarmee het totaal uit kwam op ruim 5.500 wereldwijd.
Over Remedy Corporation
Remedy is een vooraanstaand leverancier van Information Technology Service Management (ITSM), Customer Relationship Management (CRM) and e-Procurement oplossingen. Wereldwijd zijn op meer dan 9850 sites Remedy-oplossingen geïmplementeerd.

Organisaties kunnen versneld e-Business functies invoeren en zich onderscheiden van concurrerende bedrijven door de snelle implementatieprogramma s en de unieke aanpasbaarheid van de Remedy oplossingen. Door de focus op interne en externe service, verbeteren klanten van Remedy zowel de interactie met hun klanten als hun interne processen. Op deze manier stijgt de klanttevredenheid en dalen de kosten. Meer dan 100 klanten maken met tevredenheid gebruik van haar producten in Nederland. Sinds 1995 bedient Remedy klanten in Nederland en heeft in 1999 een eigen vestiging geopend. Meer informatie over Remedy, haar producten en haar service kunt u vinden op de website: www.remedy.com.

Voor meer informatie
Remedy Benelux
Kees Schenk
033-4546640
kschenk@remedy.com

Whizpr
Ward van Beek
0317-410 483
ward@whizpr.nl