VanHarte
Postbus 448
2700 AK ZOETERMEER
PERSBERICHT

Key Information participeert in VanHarte Uitgeverij Grootste feestsite van Nederland een uniek platform voor permissive marketing

Zoetermeer, 26 januari 2001 - Key Information BV en VanHarte Uitgeverij BV hebben overeenstemming bereikt over de samenwerking tussen beide bedrijven. Key Information neemt een belang van 50% in de uitgeverij. Key Information wordt in de persoon van dhr H. Heijes tevens algemeen directeur van VanHarte Uitgeverij. VanHarte is in 1998 opgericht en is in Nederland de nummer één internetuitgever op feestgebied. De overige directieleden zijn:
* Dhr M. van Baren, directeur Content & Techniek en samen met Mevr. T. W. Kusters oprichter van www.vanharte.nl.

* Dhr P. A. Blokpoel, directeur Commercie, voorheen adjunct directeur bij Baumüller Benelux BV.
Maandelijks worden bij VanHarte meer dan 250.000 pagina's feestinformatie opgevraagd. Het bezoekersaantal neemt iedere maand verder toe. VanHarte kent een groot aantal zeer trouwe bezoekers en bezoeksters (ca 50.000 per maand), die regelmatig terugkeren voor feestnieuwtjes en -tips. Hoewel de site zich momenteel vooral richt op de consument, zal binnenkort ook worden gestart met het bieden van informatie over bedrijfsfeesten.

Partners
In het VanHarte FeestForum kunnen bezoekers hun feestvragen voorleggen aan andere bezoekers. De VanHarte BoekenKast, opgezet in samenwerking met BoekNet, wijst bezoekers de weg in het grote aanbod feestgerelateerde boeken. Niet alleen vinden ze snel het juiste boek, ze kunnen dit ook direct bestellen. Via een samenwerking met een grote internetwinkel, wordt het vanaf februari mogelijk om cadeaulijsten voor verjaardagen en huwelijken bij te houden en online cadeaus te kopen. Ook kunnen originele uitnodigingen - al dan niet via internet - naar genodigden worden verstuurd. Er bestaat een lange lijst concrete ideeën voor de uitbreiding van de website. Onlangs is de eerste stap in deze richting gezet met de opening van het VanHarte FeestRegister. In deze groeiende database presenteren zich organisatiebureaus, artiesten, cateraars en nog veel meer aanbieders van feestgerelateerde producten en diensten. Bezoekers vinden er snel en gemakkelijk de juiste partij voor de organisatie en uitvoering van hun feest.

Permissive marketing
Topbedrijven besteden tientallen miljoenen aan het opbouwen van databases om te bepalen hoe zij op de juiste momenten de juiste aanbiedingen kunnen doen. Vaak vallen deze momenten samen met mijlpalen in een leven: een huwelijk, de geboorte van een kind, het bereiken van de pensioenleeftijd et cetera. Op het moment dat met de analytische methode van databasemarketing duidelijk wordt dat iemand één van deze mijlpalen heeft bereikt, ben je als bedrijf eigenlijk al te laat.
Het unieke aan het VanHarte-concept is dat lezers, zonder hier iets voor te hoeven doen, belangrijke informatie prijsgeven over op handen zijnde veranderingen in hun leven. Het publiek van VanHarte bestaat uit iedereen die (op korte termijn) een feest geeft of bezoekt. Jong en oud, vrouw en man. Met het surfgedrag op de honderden pagina's van VanHarte geeft de consument zich dus anoniem 'bloot'. Wie zoekt naar informatie over het organiseren van een kraamfeest, zal bijna zeker binnenkort een baby krijgen of bezoeken. Wie zoekt naar informatie over het organiseren van een bruiloft, trouwt zeer waarschijnlijk op korte termijn. Dit is niet alleen een interessant gegeven voor bedrijven die zich rechtstreeks met feesten bezighouden, maar ook voor bijvoorbeeld makelaars, verzekeraars en meubelbedrijven.
VanHarte neemt dus niet de consument zelf, maar zijn/haar (surf)gedrag als uitgangspunt. Dit maakt bijvoorbeeld ook lange vragenlijsten overbodig. Daarnaast wordt de consument niet lastig gevallen met niet-passende aanbiedingen en advertenties. De consument bepaalt met zijn/haar surfgedrag zelf welke informatie en aanbiedingen er op zijn/haar beeldscherm verschijnen. De optimale vorm van permissive marketing.

VanHarte Uitgeverij
Kernactiviteit van VanHarte Uitgeverij BV is het uitgeven van feestelijke informatie op internet. De website www.vanharte.nl bestaat sinds september 1998 met als doel het op één plek, overzichtelijk verzamelen van alle mogelijke informatie over het organiseren van feesten. Kleine en grote feesten voor kleine en grote mensen. Van kraamfeest tot bruiloft en van Sinterklaas tot Chanuka. Maandelijks surfen tienduizenden mensen door de ruim 500 pagina's van www.vanharte.nl op zoek naar nieuwe feesttips. VanHarte Uitgeverij is hierdoor uitgegroeid tot de nummer één internetuitgever voor feesten in Nederland.
Naast de domeinnaam www.vanharte.nl heeft VanHarte Uitgeverij ook domeinnamen in zijn bezit als www.feestadvies.nl; www.wereldfeest.nl, www.feestportaal.nl en www.traktaties.nl . Op termijn zullen deze domeinen worden gebruikt voor het verder professionaliseren en specialiseren van de geboden feestinformatie.

Contact voor de redactie:
Harry Heijes
tel. 06-25 00 22 15
e-mail hheijes@vanharte.nl