Persbericht

AMAZON.COM wint Midemnet prijs in Cannes voor
beste online muziekwinkel & distributeur

Breda, 25 januari 2001 Amazon.com, marktleider op het gebied van online retail, http://www.amazon.com heeft de prijs voor "Beste Online Muziekwinkel & Distributeur" gewonnen op het jaarlijkse MidemNet Awards festival. Het MidemNet Awards festival in Cannes werd afgelopen zondag voor de tweede keer georganiseerd. De MidemNet deelnemers hebben 28 websites geselecteerd en hebben vervolgens met 23,400 stemmen voor elke categorie een winnaar gekozen met Amazon.com als winnaar in de categorie 'Muziek op het Internet'.

Een uitspraak op de MidemNet website http://www.midem.com/midemnet-awards.html luidt: "Het wekt geen verbazing dat de moeder van alle winkelsites wederom kandidaat is voor een MidemNet Award. De 20 miljoen mensen in 160 landen die al iets besteld hebben bij de online-winkel Amazon.com kunnen zich niet vergissen." MidemNet schrijft de overwinning toe aan het gemak waarmee muziek, tussen alle andere productcategorieën, op de website van Amazon.com wordt gevonden. Daarnaast leveren het effectieve gebruik van kleur en het bestelgemak een belangrijke bijdrage aan het succes van de website.

Amazon verkoopt een ruime selectie muziek en samples op haar vier websites, te weten Amazon.com, Amazon.co.uk, Amazon.fr en Amazon.de. De Franse site, Amazon.fr, heeft haar muziek-assortiment uitgebreid met meer dan een miljoen muzieksamples van 30-seconden. Hierdoor biedt de site de grootst mogelijke keuze van downloads aan haar klanten.

Meer over Amazon.com

Amazon.com (Amazon.com, Inc. plus dochterondernemingen) is de belangrijkste muziekhandel, DVD- en videohandel en boekhandel op internet. Amazon.com (Nasdaq:AMZN) opende haar virtuele warenhuis op het World Wide Web in juli 1995 en biedt inmiddels, naast online veilingen en gratis elektronische wenskaarten, ´s werelds meest uitgebreide productassortiment aan meer dan 25 miljoen klanten over heel de wereld. Amazon.com wil het meest klantgerichte bedrijf ter wereld zijn en het klanten mogelijk maken alle mogelijke producten online te bestellen of ontdekken. Het assortiment van Amazon.com omvat meer dan 28 miljoen afzonderlijke producten in een scala aan categorieën, waaronder boeken, CD's, speelgoed, elektronica, video's, DVD's, gereedschappen & ijzerwaren, tuin & terras, keukenbenodigdheden, software, videospelletjes en camera's & fotografie. Amazon.com heeft haar activiteiten verder geïnternationaliseerd via www.amazon.fr, www.amazon.co.uk, www.amazon.de en www.amazon.co.jp. Amazon Anywhere is de toonaangevende speler op de markt voor mobiele e-commerce en biedt toegang tot Amazon.com, Amazon.co.uk en Amazon.de via Personal Digital Assistants (PDAs) en zaktelefoons voor communicatie via internet.

EINDE