CLIENTLOGIC

BT Syncordia Solutions en ClientLogic bundelen krachten

British Telecom Syncordia Solutions en ClientLogic bundelen krachten om koers te bepalen in e-CRM services in Europa

:: alliantie speelt in op vraag van USD 20 miljard naar CRM services(1)

Den Haag: BT Syncordia Solutions en ClientLogic Corp hebben vandaag hun strategisch samenwerkingsverband bekend gemaakt om e-CRM (Customer Relationship Management) oplossingen te leveren aan bedrijven in geheel Europa.

Volgens de voorwaarden van de overeenkomst zullen BT Syncordia Solutions - de e-business en communicatie unit van British Telecom Ignite - en ClientLogic - een toonaangevende wereldwijde leverancier van oplossingen voor infrastructuur en customer management - specifieke onderdelen van CRM-activiteiten aan elkaar gaan leveren.

ClientLogic zal de outsourcing contact centers van Syncordia Solutions gaan beheren. Syncordia Solutions, één van de grootste leveranciers van managed en outsourced netwerk en IT-oplossingen in Groot-Brittannië, gaat de technologie- en netwerkinfrastructuur plaatsen en beheren in alle Europese locaties van ClientLogic.

Daarnaast neemt Syncordia Solutions het customer contact management, database marketing en fulfillment services pakket van ClientLogic op in zijn eigen serviceaanbod. Dit omvat tevens een geïntegreerde desktop toepassing voor customer care agents.

Door deze samenwerking wordt de mogelijkheid van Syncordia Solutions om in Europa contact center oplossingen en andere CRM-diensten te leveren, uitgebreid naar acht landen, waaronder Duitsland, Frankrijk, Ierland en Zuid-Europa. Door de transactie worden vier centra in Groot-Brittannië (Bristol, Derby, Dundee en Newcastle) aan de portefeuille van ClientLogic toegevoegd. De agent capaciteit van ClientLogic neemt toe met 1700 seats, het totaal aantal locaties stijgt door deze samenwerking wereldwijd naar 53.

Neil Rogers, algemeen directeur van Syncordia Solutions: 'Door de samenwerking tussen Syncordia Solutions en ClientLogic kunnen we onze positie in Groot-Brittannië versterken en kunnen we in 2004 één van de belangrijkste spelers in Europa zijn. De samenwerking combineert de sterke punten van de e-CRM technologie en customer service om zo de meest veelomvattende oplossingen te creëren voor contact centers, fulfillment en marketing services in Europa.'

Jules Kortenhorst, C.E.O. van ClientLogic Europa: 'De hoogwaardige expertise van Syncordia Solutions op het gebied van e-CRM technologie, gecombineerd met de operationele vaardigheid en aanwezigheid van ClientLogic in Europa, zal garant staan voor de beste oplossingen voor klanten van British Telecom op het gebied van customer management. We zijn ervan overtuigd dat de samenwerking met British Telecom de groei van onze activiteiten in Europa alleen maar zal versnellen.'

::Syncordia Solutions

Syncordia Solutions is de e-business en communicatie unit van British Telecom Ignite. Syncordia biedt klanten oplossingen aan voor het optimaliseren van hun klantenservice in een IP omgeving. Syncordia Solution levert en beheert via consultancy, e-business, e-CRM en netwerk centrische toepassingen, oplossingen namens vele grote en respectabele organisaties ter wereld. Met een winst van meer dan 1 miljard pond, is Syncordia Solutions de grootste aanbieder van beheerd en uitbesteed netwerk en IT oplossingen in Groot-Brittannië. Het bedrijf heeft wereldwijd meer dan 27.000 klanten, variërend van middelgrote bedrijven tot multinationals in 92 landen. Bezoek voor meer informatie: http://www.syncordiasolutions.com

:: ClientLogic

ClientLogic is wereldwijd leverancier op het gebied van geïntegreerde customer management oplossingen, waaronder marketing, customer contact en fulfilment services. ClientLogic is een dochteronderneming van het Canadese Onex. ClientLogic heeft zijn hoofdkantoor in Nashville, Tennessee en is actief via 53 locaties in 11 landen in Noord-Amerika, Europa en Australië. ClientLogic biedt zijn meer dan 250 klanten een internationaal georiënteerde suite van services, waaronder geïntegreerde klantenwerving, list management, databaseontwerp en
-ontwikkeling, customer service en technical support (via telefoon, fax, e-mail, chat, helpdesk, etc.), e-commerce services en warehousing/fulfillment. Bezoek