CLIENTLOGIC
BT Syncordia Solutions en ClientLogic bundelen krachten
British Telecom Syncordia Solutions en ClientLogic bundelen krachten om koers te bepalen in e-CRM services in Europa
:: alliantie speelt in op vraag van USD 20 miljard naar CRM
services(1)
Den Haag: BT Syncordia Solutions en ClientLogic Corp hebben vandaag
hun strategisch samenwerkingsverband bekend gemaakt om e-CRM (Customer
Relationship Management) oplossingen te leveren aan bedrijven in
geheel Europa.
Volgens de voorwaarden van de overeenkomst zullen BT Syncordia
Solutions - de e-business en communicatie unit van British Telecom
Ignite - en ClientLogic - een toonaangevende wereldwijde leverancier
van oplossingen voor infrastructuur en customer management -
specifieke onderdelen van CRM-activiteiten aan elkaar gaan leveren.
ClientLogic zal de outsourcing contact centers van Syncordia Solutions gaan beheren. Syncordia Solutions, één van de grootste leveranciers van managed en outsourced netwerk en IT-oplossingen in Groot-Brittannië, gaat de technologie- en netwerkinfrastructuur plaatsen en beheren in alle Europese locaties van ClientLogic.
Daarnaast neemt Syncordia Solutions het customer contact management,
database marketing en fulfillment services pakket van ClientLogic op
in zijn eigen serviceaanbod. Dit omvat tevens een geïntegreerde
desktop toepassing voor customer care agents.
Door deze samenwerking wordt de mogelijkheid van Syncordia Solutions
om in Europa contact center oplossingen en andere CRM-diensten te
leveren, uitgebreid naar acht landen, waaronder Duitsland, Frankrijk,
Ierland en Zuid-Europa. Door de transactie worden vier centra in
Groot-Brittannië (Bristol, Derby, Dundee en Newcastle) aan de
portefeuille van ClientLogic toegevoegd. De agent capaciteit van
ClientLogic neemt toe met 1700 seats, het totaal aantal locaties
stijgt door deze samenwerking wereldwijd naar 53.
Neil Rogers, algemeen directeur van Syncordia Solutions: 'Door de
samenwerking tussen Syncordia Solutions en ClientLogic kunnen we onze
positie in Groot-Brittannië versterken en kunnen we in 2004 één van de
belangrijkste spelers in Europa zijn. De samenwerking combineert de
sterke punten van de e-CRM technologie en customer service om zo de
meest veelomvattende oplossingen te creëren voor contact centers,
fulfillment en marketing services in Europa.'
Jules Kortenhorst, C.E.O. van ClientLogic Europa: 'De hoogwaardige
expertise van Syncordia Solutions op het gebied van e-CRM technologie,
gecombineerd met de operationele vaardigheid en aanwezigheid van
ClientLogic in Europa, zal garant staan voor de beste oplossingen voor
klanten van British Telecom op het gebied van customer management. We
zijn ervan overtuigd dat de samenwerking met British Telecom de groei
van onze activiteiten in Europa alleen maar zal versnellen.'
::Syncordia Solutions
Syncordia Solutions is de e-business en communicatie unit van British
Telecom Ignite. Syncordia biedt klanten oplossingen aan voor het
optimaliseren van hun klantenservice in een IP omgeving. Syncordia
Solution levert en beheert via consultancy, e-business, e-CRM en
netwerk centrische toepassingen, oplossingen namens vele grote en
respectabele organisaties ter wereld. Met een winst van meer dan 1
miljard pond, is Syncordia Solutions de grootste aanbieder van beheerd
en uitbesteed netwerk en IT oplossingen in Groot-Brittannië. Het
bedrijf heeft wereldwijd meer dan 27.000 klanten, variërend van
middelgrote bedrijven tot multinationals in 92 landen. Bezoek voor
meer informatie: http://www.syncordiasolutions.com
:: ClientLogic
ClientLogic is wereldwijd leverancier op het gebied van geïntegreerde
customer management oplossingen, waaronder marketing, customer contact
en fulfilment services. ClientLogic is een dochteronderneming van het
Canadese Onex. ClientLogic heeft zijn hoofdkantoor in Nashville,
Tennessee en is actief via 53 locaties in 11 landen in Noord-Amerika,
Europa en Australië. ClientLogic biedt zijn meer dan 250 klanten een
internationaal georiënteerde suite van services, waaronder
geïntegreerde klantenwerving, list management, databaseontwerp en
-ontwikkeling, customer service en technical support (via telefoon,
fax, e-mail, chat, helpdesk, etc.), e-commerce services en
warehousing/fulfillment. Bezoek