WRQ viert twintigjarig bestaan

Met nieuwe huisstijl nieuwe versies van producten en een traditioneel commitment aan klanten.

Den Haag, 29 januari 2001 - Twintig jaar geleden was het koppelen van een PC aan een mainframe een gigantisch werk, totdat WRQ een softwareprogramma ontwikkelde waarmee IT-professionals makkelijker toegang kregen tot bedrijfsinformatie. Momenteel, nu WRQ haar twintigjarig bestaan viert, staan organisaties zelfs voor nog grotere uitdagingen nu zij hun bedrijf moeten omvormen om te kunnen concurreren in de nieuwe economie. WRQ blijft op deze nieuwe uitdagingen inspelen en zal dit jaar nieuwe versies van producten en een nieuwe huisstijl introduceren.

"De afgelopen 19 jaar heeft WRQ een ongelofelijke reis gemaakt," zegt Doug Walker, oprichter en chief executive officer van WRQ. "We zijn ons steeds blijven richten op het oplossen van de zwaarste host-access en integratieproblemen, terwijl we de klantenservice en productinnovatie hebben versterkt. We beginnen het twintigste jaar van ons bestaan met een duidelijke focus die wordt weerspiegeld in onze nieuwe huisstijl. Ook zullen wij onze vertrouwde manier van zaken doen handhaven, de bewezen benadering die ons de afgelopen 19 jaar enorm succes heeft opgeleverd."

Klanten hebben bijna twintig jaar lang vertrouwen gesteld in WRQ als leverancier van de Reflection-producten voor host-access. In de loop van 2000 heeft WRQ haar kernactiviteiten uitgebreid met de introductie van de Verastream Suite-producten, die de complexe bedrijfssystemen onderling en met het web verbinden. Negen maanden later heeft WRQ meer dan 80 klanten en meer dan 40 service en solution partners op dit gebied. WRQ stelt zich ten doel haar klanten te helpen met het implementeren van succesvolle e-business strategieën. Hieraan bestaat grote behoefte en dit sluit aan bij de volgende trends:


* Binnen twee jaar zullen organisaties 60 tot 100 procent van hun transacties via het web laten verlopen (AMR Research).
* Tot 2003 zal elke branche de investeringen in technologie-infrastructuur ten minste verdubbelen (ARC Advisory Group).
* Zeventig procent van de bedrijfsinformatie bevindt zich op mainframes (Meta Group). Mainframe-technologie is het grootste obstakel bij het implementeren van geautomatiseerde e-business (onderzoek onder managers van de 2500 grootste bedrijven ter wereld).
* De integratiemarkt heeft momenteel een omvang van $2 miljard en zal naar verwachting met ongeveer 30 procent per jaar groeien. De grootste marktstimulans is e-business (ARC Advisory Group).
In de eerste helft van 2001 zal WRQ nieuwe versies introduceren van haar Verastream Suite van enterprise integration producten. Later in het jaar zal WRQ ook nieuwe versies introduceren van Reflection, Reflection 9.0 en Reflection for the Web 5.0. WRQ heeft onlangs een nieuwe huisstijl geïntroduceerd dat de waarden van het bedrijf overbrengt, met een focus op klantenservice, innovatie van de technologie en de mensen van WRQ.

Over WRQ
WRQ INC. stelt zich ten doel om klanten door innovatieve technologie te helpen met het oplossen van de moeilijkste vraagstukken op het gebied van toegang tot informatie en integratie van ICT-oplossingen. Deze technologie helpt klanten hun bedrijfsvoering af te stemmen op de volgende economie. WRQ heeft wereldwijd acht miljoen gebruikers, meer dan de helft van alle Fortune 500-bedrijven gebruikt oplossingen van WRQ. Het bedrijf bestaat inmiddels twintig jaar. Het hoofdkantoor staat in Seatle, de Verenigde Staten. WRQ heeft vestigingen over de hele wereld en distribueert haar producten in meer dan vijftig landen via een wereldwijd distributienetwerk. Het Europese hoofdkantoor is sinds 1989 gevestigd in Den Haag.

VOOR MEER INFORMATIE
WRQ, Vanessa Bakker, tel. + 31 (0)70 - 375 11 00 of email vanessab@eu.wrq.com of Monogram Communication Strategies (MCS) B.V., Robert de Moll, tel. + 31 (0)23 - 562 82 08 of email robertdm@monogram.nl. WRQ is te bereiken op het Web: http://www.wrq.com

NOOT: WRQ en de producten van WRQ zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van WRQ. Alle andere in dit bericht genoemde handelsmerken, product- en bedrijfsnamen zijn uitsluitend ter identificatie gebruikt en zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve houders.