Ecopas in gebruik (30-1-01)
1 februari 2001.
Zon 10.000 Smallingerlandse huishoudens hebben vanaf deze week de
nieuwe Ecopas in gebruik. Die is nodig als toegangsbewijs voor wie
afval brengt naar het gemeentelijke overslagstation. Dat is nu nog het
oude station aan De Hemmen en vanaf mei het nieuwe ecostation aan De
Boeg.
Naam en adres bekend
De Ecopas bevat een chip met een nummer, dat bij de ingang van het
nieuwe ecostation gelezen wordt door de computer. Bij het nummer horen
een naam en een adres. Gaat iemand binnen de gemeente verhuizen, dan
hoeft in de computer alleen maar het adres gewijzigd te worden; men
kan het kaartje blijven gebruiken.
Bezoekers dienen overigens behalve de Ecopas ook een gewoon
legitimatiebewijs bij zich te hebben.
Nabestellen
Wie zich na 1 februari zonder pas bij het overslagstation aan De
Hemmen meldt, kan ter plaatse een machtiging tekenen (de Ecopas kost f
12,50), en mag voor die ene keer wél zonder pas naar binnen. U kunt
ook telefonisch een pasje bestellen, op telefoonnummer 581700 (Regon
MilieuService). In dat laatste geval krijgt u eerst een machtiging
toegestuurd, die moet u ondertekenen, en daarna worden uw gegevens
gecontroleerd en krijgt u de Ecopas thuis.
Wilt u alle details weten, lees dan hieronder de algemene voorwaarden.
Algemene voorwaarden toegangspas ECO-station gemeente Smallingerland
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op het aanvragen, bezit
en gebruik van de ECO-station Toegangspas. Door de aanvraag verklaart
de houder ervan, verder te noemen Pashouder, kennis te hebben genomen
van deze algemene voorwaarden en akkoord te gaan met de toepassing
ervan.
Mogelijkheden ECO-station Toegangspas
Met de Toegangspas kan de Pashouder en de op hetzelfde adres
ingeschreven personen gebruikmaken van de faciliteiten van het
ECO-station (De Boeg 5 en de Hemmen 99) voor het afgeven van
huishoudelijke afvalstoffen. Zonder geldige toegangspas zijn de
faciliteiten van het ECO-station niet toegankelijk. Steekproefsgewijs
zal gecontroleerd worden of rechtmatig gebruik wordt gemaakt van de
toegangspas. Een legitimatie is verplicht conform artikel 4.2.5.1. APV
Smallingerland.
Het aanvragen van de ECO-station Toegangspas
Men kan in het bezit komen van een ECO-station Toegangspas door een
aanvraagformulier en éénmalige machtiging volledig in te vullen, te
ondertekenen en aan de Gemeente Smallingerland, afdeling Regon
MilieuService, Antwoordnummer 73, 9200 VB Drachten retour te zenden.
Voor het verstrekken van de pas is een waarborgsom verschuldigd van f
12,50. Dit bedrag wordt binnen een maand na het indienen van de
aanvraag van uw rekening afgeschreven. De toegangspas wordt
toegezonden nadat de waarborgsom is ontvangen..
Eigendom
De toegangspas is eigendom van de gemeente Smallingerland. De gemeente
Smallingerland is niet verantwoordelijk voor verlies of diefstal van
de toegangspas.
Verlies of diefstal
Bij verlies of diefstal kunt u voor een bedrag van fl. 25,- in bezit
komen van een vervangende toegangspas. De aanvraag voor een
vervangende toegangspas kunt u indienen bij het correspondentieadres.
Verhuizing binnen de gemeente
Bij verhuizing binnen de gemeente kan gebruik blijven worden gemaakt
van de toegangspas.
Defecte toegangspas
Is uw toegangspas defect dan kunt u tegen inlevering van de pas en
betaling van fl. 12,50 in bezit komen van een vervangende pas. Voor
informatie: 0512 581700.
Gebruik
De toegangspas heeft een uniek nummer dat in relatie staat met naam,
adres, woonplaats. De toegangspas mag enkel en alleen door de bewoners
van het adres waarvoor de pas is afgegeven gebruikt worden. De
Pashouder is verantwoordelijk voor het juiste gebruik van de pas
conform deze voorwaarden. Indien gebruik van de toegangspas wordt
gemaakt door een persoon niet behorend tot het adres waarvoor de pas
is afgegeven wordt de toegangspas ingenomen/geblokkeerd.
De gemeente Smallingerland houdt zich het recht voor de toegangspas te
blokkeren of in te nemen wanneer is vastgesteld dat de pas is gebruikt
in strijd met deze voorwaarden.
Wijzigingen /beëindiging
Indien de kaarthouder verhuist buiten de gemeente dan kan bij
inlevering van de toegangspas het borgbedrag teruggestort worden op
een nader aan te geven bank- of gironummer. De toegangspas kan met het
verzoek voor terugstorten van het borgbedrag ingeleverd worden op het
correspondentieadres.
Correspondentie
Correspondentie met betrekking tot de toegangspas dient gericht te
zijn aan:
Gemeente Smallingerland
Afdeling Regon MilieuService
Tussendiepen 78
9206 AE Drachten
Aansprakelijkheid
De gemeente Smallingerland kan geen enkele aansprakelijkheid erkennen
voor onbevoegd gebruik van en frauduleus handelen met de toegangspas.
Slotbepaling
De gemeente Smallingerland behoudt zich het recht voor om wijzigingen
in deze algemene voorwaarden aan te brengen. Wijzigingen zullen vier
weken voor het ingaan daarvan kenbaar gemaakt worden middels
aankondiging in de gemeentelijke rubriek in een huis-aan-huiskrant.