Newconomy

Sapenda Publishing start TV Menu.nl en Biosmail.nl (30-01-2001)

Amsterdam, 30 januari 2001 - Sapenda Publishing, digitale uitgeverij van e-mail newsletters en e-zines, lanceert TV Menu.nl en Biosmail.nl. Deze gratis digitale nieuwsbrieven zijn een aanvulling op het uitgebreide titelaanbod van Sapenda. TV Menu.nl biedt dagelijks een selectie van het beste TV programma-aanbod in Nederland. Biosmail is een wekelijkse nieuwsbrief die een overzicht geeft van recent uitgebrachte films in de Nederlandse bioscopen, voorzien van een recensie. Beide newsletters zijn succesvol. TV Menu heeft al 20.000 abonnee's, terwijl 22.000 personen Biosmail ontvangen. Geïnteresseerden kunnen zich gratis inschrijven voor de service via www.tvmenu.nl en www.biosmail.nl

Jan Willem des Tombe van Sapenda Publishing: "De digitale newsletters van Sapenda zijn een volledig nieuwe en baanbrekende manier waarop wordt omgegaan met uitgeven via e-mail. Ze kenmerken zich door een hoog interactiviteitsgehalte. Via een aantal navigatiemogelijkheden kan de lezer als het ware door de mails heen `zappen'. Hierdoor wordt de informatie op een prettige en eenvoudige manier leesbaar. Het uitgeven van
TV Menu.nl en Biosmail.nl past in de strategie van Sapenda om de lezer te voorzien van informatie van een hoge kwaliteit. De service is een toevoeging op het al bestaande informatieaanbod en bewijst dat e-mail magazines en newsletters grote aantallen abonnee's kunnen genereren."

De informatie voor de newsletter TV Menu.nl wordt verzameld door de redactie van Sapenda. Het programma-aanbod wordt gerubriceerd, waarna de programma's met de beste recencies worden opgenomen. De nieuwsbrief bestaat uit een groot aantal rubrieken, waaronder de Tip van de dag, sport, actualiteiten, series & soaps en films. Biosmail wordt geschreven onder redactie van journalist en recensent André Nientied, bekend van onder andere NU.nl en de Nieuwe Revu. Hij geeft een korte, kritische recensie van uitgekomen bioscoopfilms en een waardering uiteenlopend van `waardeloos' tot `mag je niet missen'.

Sapenda Publishing
Sapenda Publishing is begonnen als uitgever van Sapenda.com, de krant per e-mail. Het bedrijf heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een volwassen digitale uitgeverij met een breed aanbod van titels. Het bedrijf haalt inkomsten uit affiliate deals, sponsoring, advertising en content syndicationSapenda Publishing is een initiatief van Kees Zegers, ir. Sacha Prins en Jan Willem des Tombe. Eerder stonden Zegers en Prins aan de wieg van succesvolle Internet- ondernemingen als NU.nl, Businessnet.nl, Internet Pers Bureau (IPB) en Netdirect. Des Tombe was voorheen werkzaam als International Marketing Director van Benckiser, een beursgenoteerde onderneming in fast moving consumer goods.