Sapenda Publishing start TV Menu.nl en Biosmail.nl (30-01-2001)
Amsterdam, 30 januari 2001 - Sapenda Publishing, digitale uitgeverij
van e-mail newsletters en e-zines, lanceert TV Menu.nl en Biosmail.nl.
Deze gratis digitale nieuwsbrieven zijn een aanvulling op het
uitgebreide titelaanbod van Sapenda. TV Menu.nl biedt dagelijks een
selectie van het beste TV programma-aanbod in Nederland. Biosmail is
een wekelijkse nieuwsbrief die een overzicht geeft van recent
uitgebrachte films in de Nederlandse bioscopen, voorzien van een
recensie. Beide newsletters zijn succesvol. TV Menu heeft al 20.000
abonnee's, terwijl 22.000 personen Biosmail ontvangen.
Geïnteresseerden kunnen zich gratis inschrijven voor de service via
www.tvmenu.nl en www.biosmail.nl
Jan Willem des Tombe van Sapenda Publishing: "De digitale newsletters
van Sapenda zijn een volledig nieuwe en baanbrekende manier waarop
wordt omgegaan met uitgeven via e-mail. Ze kenmerken zich door een
hoog interactiviteitsgehalte. Via een aantal navigatiemogelijkheden
kan de lezer als het ware door de mails heen `zappen'. Hierdoor wordt
de informatie op een prettige en eenvoudige manier leesbaar. Het
uitgeven van
TV Menu.nl en Biosmail.nl past in de strategie van Sapenda om de lezer
te voorzien van informatie van een hoge kwaliteit. De service is een
toevoeging op het al bestaande informatieaanbod en bewijst dat e-mail
magazines en newsletters grote aantallen abonnee's kunnen genereren."
De informatie voor de newsletter TV Menu.nl wordt verzameld door de redactie van Sapenda. Het programma-aanbod wordt gerubriceerd, waarna de programma's met de beste recencies worden opgenomen. De nieuwsbrief bestaat uit een groot aantal rubrieken, waaronder de Tip van de dag, sport, actualiteiten, series & soaps en films. Biosmail wordt geschreven onder redactie van journalist en recensent André Nientied, bekend van onder andere NU.nl en de Nieuwe Revu. Hij geeft een korte, kritische recensie van uitgekomen bioscoopfilms en een waardering uiteenlopend van `waardeloos' tot `mag je niet missen'.
Sapenda Publishing
Sapenda Publishing is begonnen als uitgever van Sapenda.com, de krant
per e-mail. Het bedrijf heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een
volwassen digitale uitgeverij met een breed aanbod van titels. Het
bedrijf haalt inkomsten uit affiliate deals, sponsoring, advertising
en content syndicationSapenda Publishing is een initiatief van Kees
Zegers, ir. Sacha Prins en Jan Willem des Tombe. Eerder stonden Zegers
en Prins aan de wieg van succesvolle Internet- ondernemingen als
NU.nl, Businessnet.nl, Internet Pers Bureau (IPB) en Netdirect. Des
Tombe was voorheen werkzaam als International Marketing Director van
Benckiser, een beursgenoteerde onderneming in fast moving consumer
goods.