BIJL PR
MarchFIRST in Amsterdam
management consulting, revolutionair anders
MarchFIRST vestigt zich in Amsterdam
marchFIRST, een internationale marktleider in geïntegreerd strategisch
management consulting, brand building en e-business dienstverlening,
vestigt zich met het aantrekken van een team van top professionals in
Amsterdam. Jean Laurey van Gemini Consulting start per 1 februari als
Managing Director, terwijl Vice Presidents Zion Jongstra en Han
Schellekens afkomstig van Boer en Croon en Nextrategy al sinds eind
vorig jaar bezig zijn met de opbouw van de Amsterdamse vestiging.
marchFIRST ontstond op 1 maart 2000 door de uiteindelijke fusie van
toonaangevende bedrijven op het gebied van strategische management
consulting (Mitchell Madison Group), brand building (USweb/CKS) en
technologie (Whittman-Hart). Het heeft zich in korte tijd gevestigd
als internationaal marktleider in deze sector.
Wereldwijd is marchFIRST met circa 7600 werknemers vertegenwoordigd in
zestien landen verspreid over vijf werelddelen. Met de opening van het
bureau in Amsterdam komt marchFIRST's aanwezigheid in Europa op 23
kantoren in 11 landen.
In Europa heeft marchFIRST onder meer voor Prudential het concept van
de on-line bank Egg.com ontwikkeld, nu marktleider in Engeland. Ook
namen als Shell, Apple, Audi, Toyota, Lufthansa, American Airlines en
eBay komen op de klantenlijst voor.
Jean Laurey: 'Strategie, brand building en technologische
implementatie als geïntegreerde dienstverlening verkort de
Time-to-Market aanzienlijk. Wij integreren deze disciplines en
ontwikkelen een onafhankelijke aanpak. Een reclamebureau zal met
marketingoplossingen komen, een IT bedrijf komt vaak met een ERP
oplossing. Wij hebben geen bijzonder belang in één van de
deelgebieden. Ook daarom zijn grote organisaties geïnteresseerd in
marchFIRST.'
'Nieuwe technologieën zoals internet versnellen processen niet alleen
enorm, het heeft ook het belang van merkenbeleid sterk
vergroot. Vandaag moet elk contact met een klant, een leverancier of
een employee het merk versterken. Daarbij is het dan ook nog de vraag
wat dat merk moet zijn. Het is niet meer genoeg je te beperken tot het
bouwen van technologie of je uit te putten in overbekende onderwerpen
als supply chain management. Klanten willen resultaten, niet alleen
maar ideeën en analyses', aldus Jean Laurey.
Zion Jongstra: 'Het is voor iedereen een verademing strategische
advisering, brand building en technologie onder één dak te hebben.
Langdurige implementatietrajecten bij veranderingsprocessen zijn in de
meeste gevallen niet meer acceptabel, we gebruiken liever het woord
revolutie dan veranderingsproces. Innovatiesnelheid verkort
doorlooptijden. 'marchFIRST the human desire to be first.'
marchFIRST zet hiermee een eerste stap in de door haar geplande
uitbreiding in Nederland. Het bureau denkt het komende jaar te groeien
tot enkele tientallen werknemers.
///
Noot voor de redactie,