BIJL PR

MarchFIRST in Amsterdam

management consulting, revolutionair anders
MarchFIRST vestigt zich in Amsterdam

marchFIRST, een internationale marktleider in geïntegreerd strategisch management consulting, brand building en e-business dienstverlening, vestigt zich met het aantrekken van een team van top professionals in Amsterdam. Jean Laurey van Gemini Consulting start per 1 februari als Managing Director, terwijl Vice Presidents Zion Jongstra en Han Schellekens afkomstig van Boer en Croon en Nextrategy al sinds eind vorig jaar bezig zijn met de opbouw van de Amsterdamse vestiging.

marchFIRST ontstond op 1 maart 2000 door de uiteindelijke fusie van toonaangevende bedrijven op het gebied van strategische management consulting (Mitchell Madison Group), brand building (USweb/CKS) en technologie (Whittman-Hart). Het heeft zich in korte tijd gevestigd als internationaal marktleider in deze sector.

Wereldwijd is marchFIRST met circa 7600 werknemers vertegenwoordigd in zestien landen verspreid over vijf werelddelen. Met de opening van het bureau in Amsterdam komt marchFIRST's aanwezigheid in Europa op 23 kantoren in 11 landen.

In Europa heeft marchFIRST onder meer voor Prudential het concept van de on-line bank Egg.com ontwikkeld, nu marktleider in Engeland. Ook namen als Shell, Apple, Audi, Toyota, Lufthansa, American Airlines en eBay komen op de klantenlijst voor.

Jean Laurey: 'Strategie, brand building en technologische implementatie als geïntegreerde dienstverlening verkort de Time-to-Market aanzienlijk. Wij integreren deze disciplines en ontwikkelen een onafhankelijke aanpak. Een reclamebureau zal met marketingoplossingen komen, een IT bedrijf komt vaak met een ERP oplossing. Wij hebben geen bijzonder belang in één van de deelgebieden. Ook daarom zijn grote organisaties geïnteresseerd in marchFIRST.'

'Nieuwe technologieën zoals internet versnellen processen niet alleen enorm, het heeft ook het belang van merkenbeleid sterk vergroot. Vandaag moet elk contact met een klant, een leverancier of een employee het merk versterken. Daarbij is het dan ook nog de vraag wat dat merk moet zijn. Het is niet meer genoeg je te beperken tot het bouwen van technologie of je uit te putten in overbekende onderwerpen als supply chain management. Klanten willen resultaten, niet alleen maar ideeën en analyses', aldus Jean Laurey.

Zion Jongstra: 'Het is voor iedereen een verademing strategische advisering, brand building en technologie onder één dak te hebben. Langdurige implementatietrajecten bij veranderingsprocessen zijn in de meeste gevallen niet meer acceptabel, we gebruiken liever het woord revolutie dan veranderingsproces. Innovatiesnelheid verkort doorlooptijden. 'marchFIRST the human desire to be first.'

marchFIRST zet hiermee een eerste stap in de door haar geplande uitbreiding in Nederland. Het bureau denkt het komende jaar te groeien tot enkele tientallen werknemers.

///

Noot voor de redactie,