BuyOnline s Shop-in-Shop-formule succesvol

HP eerste deelnemer nieuwe generatie webshop

Amsterdam, 31 januari 2001 - Het Shop-in-Shop concept van BuyOnline, geïntroduceerd in juni van 2000, blijkt zeer succesvol. Hewlett Packard, één van de eerste leveranciers die via dit concept een deel van de BuyOnline site gebruikt voor de eigen productinformatie, meldt een sterke stijging van het aantal webtransacties sinds juni. De ervaringen van de afgelopen maanden zijn gebruikt om het concept te verbeteren. Vanaf eind januari is de HP Shop-in-Shop volledig vernieuwd. Het is een nieuwe generatie webshop, met features die nog niet eerder gebruikt zijn. Goed voorbeeld daarvan is de supplies configurator , een automatisch overzicht van onderling verwante producten, zoals papier en cartridges gekoppeld aan printers.

Peter Branbergen, e-Channel Program Manager bij HP Nederland: De HP webshop zoals die door BuyOnline is ontwikkeld, is zeer geavanceerd en succesvol. De klantervaring staat centraal. We merken dat door betere en actuelere productinformatie de drempel verlaagd wordt voor de potentiële klant. Voor onze vaste klanten die een groot deel van hun IT-behoeften standaard met HP-oplossingen afdekken, blijkt het een uitkomst om de volledige support en informatie te krijgen van HP en toch gewoon te kunnen blijven profiteren van de beschikbaarheid, leversnelheid, betrouwbaarheid en support van BuyOnline. We hebben dan ook hoge verwachtingen van de nieuwe generatie van onze webshop

We zien dat het Shop-in-Shop concept van BuyOnline nu ook door andere on-line verkopers wordt gekopieerd en geïmplementeerd, maar wij denken daarmee inmiddels een aardige voorsprong te hebben opgebouwd. Dit vertaalt zich in talrijke extra features die bij de concurrentie nog ontbreken, verklaart Robert Poorter, CEO van BuyOnline. We hebben de formule in de praktijk nu zo ver kunnen aanscherpen dat het onze relaties met de leveranciers veel sterker heeft gemaakt, en tevens heeft geleid tot meer tevredenheid bij de klant. De markt blijft echter in beweging. Zo zijn we nu bezig met de ontwikkeling van een real time koppeling van productinformatie tussen HP en BuyOnline.

Het Shop-in-Shop concept van BuyOnline houdt in dat een leverancier zelf de mogelijkheid krijgt en de verantwoordelijkheid draagt voor de inrichting van een eigen deel van de BuyOnline-site. Hierdoor neemt de nauwkeurigheid van de informatie toe, evenals de herkenbaarheid van de betreffende leverancier. Tegelijkertijd resulteert het in een hogere efficiency bij BuyOnline, en daardoor in lagere prijzen voor de afnemers.

WWW.B2B.BUYONLINE.NL/HP

Over BuyOnline
BuyOnline is de grootste onafhankelijke online IT specialist van Nederland. Via een eigen e-commerce oplossing heeft BuyOnline het mogelijk gemaakt om makkelijk en snel hardware, software, networking en supplies online te bestellen. BuyOnline is een efficiënte partner voor de inkoop van veel bedrijven en richt zich tevens op de consument.

Shops4Free, onderdeel van BuyOnline, is een jonge onderneming die zich heeft gespecialiseerd in het bedenken, uitvoeren en implementeren van webbased e-business oplossingen. De oplossingen stellen klanten in staat hun onderneming te laten profiteren van de voordelen van de nieuwe economie, zonder een hoge kostendrempel

Over Hewlett Packard
Ook in Nederland is Hewlett-Packard een van de grootste computerleveranciers. HP levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen verkoopt HP software, printing- en imagingproducten, complete Internet- en intranetoplossingen en communicatieproducten.