PERSBERICHT

MicroStrategy CRM-applicaties nu verkrijgbaar

Nieuwe CRM-producten bieden organisaties een compleet beeld van hun klanten en maken geïntegreerde oplossing mogelijk voor één-op-één en permission-based marketing

Utrecht, 31 januari 2001 MicroStrategy heeft MicroStrategy CRM Applications op de markt gebracht. Deze suite bestaat uit drie producten voor analytische CRM- en campagnemanagement. Hiermee kunnen organisaties waardevolle relaties met klanten opbouwen, online en offline klantengegevens gebruiken voor geavanceerde klantenanalyse en gepersonaliseerde, event-based en permission-based marketing.

MicroStrategy CRM Applications zijn gebaseerd op het schaalbare, flexibele MicroStrategy 7-platform en bestaan uit de volgende drie producten:
* MicroStrategy Web Business Analyzer, waarmee organisaties website-interacties volledig kunnen doorzien.
* MicroStrategy Customer Analyzer voor klantgerichte analyses die inzicht geven in verkoop-, service- en marketingactiviteiten en de effectiviteit hiervan bepalen. Dit product biedt ook de functionaliteit van MicroStrategy Web Business Analyzer.
* MicroStrategy Marketing Automation, een geïntegreerde oplossing om klanten te kunnen betrekken bij een voortdurende dialoog via verschillende alle communicatiekanalen. MicroStrategy CRM Applications integreren data uit afzonderlijke informatiebronnen, zoals datacenters, ERP-systemen, websites, e-commercesites, transactiesystemen, datawarehouses en externe dataproviders. Met het meegeleverde ETL (Extract, Transform & Load) tools wordt het klantgerichte datawarehouse voortdurend gevuld met klantgegevens uit deze bronnen. MicroStrategy CRM Applications bevatten meer dan 300 vooraf gebouwde rapporten voor verkoop, service en marketing. Deze rapporten zijn gebouwd en verfijnd op basis van meer dan 200 implementaties bij MicroStrategy-klanten de afgelopen tien jaar. Eén interface voor CRM
MicroStrategy CRM Applications brengen geavanceerde analytische mogelijkheden binnen bereik van niet-technische gebruikers. De applicatiesuite combineert analyse en actie in één, door XML aangestuurde, HTML-interface. De interface is gebruikersvriendelijk en vereenvoudigt de navigatie. Gebruikers kunnen klantgroepen segmenteren, campagnes plannen en uitvoeren, resultaten analyseren en ervan leren, zonder tussen verschillende applicaties te switchen.

Met geavanceerde segmentatie kunnen gebruikers klanten groeperen op basis van demografische, geografische, transactionele, psychografische of statistische informatie. Klantengroepen kunnen worden bewaard en direct worden gebruikt in het tool voor campagnebeheer. Hiermee kunnen eenvoudig meerdere campagnes worden beheerd over verschillende kanalen, voor verschillende groepen en in verschillende fases. Wizards wijzen de weg
MicroStrategy CRM Applications beschikt over workflow wizards die complexe reeksen analyses vereenvoudigen. De wizards helpen gebruikers door alle fases van analyse en campagnes. Ze bevatten belangrijke marketingprincipes en kunnen marketingtaken, als cross-selling, up-selling en klantenbehoud, en campagnebeheer stroomlijnen.

Achterliggende kracht
Doordat MicroStrategy CRM Applications zijn gebaseerd op MicroStrategy 7, een platform voor de analyse van multiterabyte datawarehouses, kunnen de producten met een organisatie meegroeien. MicroStrategy CRM Applications combineert alle voordelen van een kant-en-klare applicatie, zoals snelle toepasbaarheid en gebruiksgemak, met de voordelen van een platform, zoals uitbreidbaarheid en schaalbaarheid. MicroStrategy CRM Applications zijn volledig aan te passen en het datamodel kan eenvoudig aan specifieke organisatie-eisen worden aangepast. Via het MicroStrategy 7 plaform kunnen gebruikers via internet, draadloze apparaten of spraakdiensten, worden gewaarschuwd wanneer zich vooraf gedefinieerde voorwaarden voordoen. Zoals bijvoorbeeld het aantal respondenten tijdens een campagne. Met deze informatie kan eventueel de campagne direct worden bijgesteld.

Verticale markten
Om tegemoet te komen aan de specifieke behoeftes van organisaties in verschillende branches, bieden MicroStrategy CRM Applications verticale marktuitbreidingen bovenop het standaard datamodel. De verticale marktuitbreidingen zijn ontwikkeld voor detailhandelaren, financiële dienstverleners, telecombedrijven en e-commerce-ondernemers. Zo biedt de uitbreiding voor financiële dienstverleners een totaal klantbeeld van alle rekeningen en de winstgevendheid en biedt het voor de telecombedrijven inzicht in churn en CDR (Call Detail Record) informatie.

Beschikbaarheid
MicroStrategy CRM Applications worden per stuk verkocht en zijn direct leverbaar. et Het MicroStrategy 7 platform wordt afzonderlijk verkocht.

MicroStrategy
MicroStrategy is een toonaangevende leverancier van oplossingen voor Intelligent E-Business® en bijbehorende consultancy, opleiding en ondersteuning. Een E-Business platform waarmee organisaties bedrijfskritische processen kunnen optimaliseren en inzicht krijgen in de interactie met klanten partners en toeleveranciers. Inzicht dat leidt tot verbetering van bijvoorbeeld klantsegmentatie, marketing effectiviteit en de winstgevendheid per klant. Ook stelt het organisaties in staat doelgerichte 1 op 1 marketing campagnes in te voeren en via gepersonaliseerde informatie, klantloyaliteit te versterken. Dit gebeurt via alle communicatie-kanalen: web, wireless en voice.

Wereldwijd heeft MicroStrategy ruim 2100 medewerkers in 40 kantoren in onder andere de Verenigde Staten, Canada, Europa, Zuid-Amerika en Japan. Het hoofdkantoor is gevestigd in Washington D.C. In de Benelux heeft MicroStrategy een vestiging in Utrecht. MicroStategy is genoteerd aan de NASDAQ: MSTR. Meer informatie over MicroStrategy is te vinden op de website: www.microstrategy.com. Contact voor de redactie:
MicroStrategy
Paul Trouw
Tel. +31 (0)30 - 2408111
GSM 06 51 624921
Email: ptrouw@microstrategy.com

Potters PR
Monique Potters
Tel. +31 (0)345 - 501595
GSM 06 28 88 96 32
Email: monique@potterspr.nl