Gemeente Den Helder

BURGERZAKEN TWEE DAGEN BEPERKT GEOPEND

betreft: week: week 4

De afdeling Burgerzaken is op woensdag 31 januari en donderdag 1 februari gesloten. Alleen voor het doen van aangifte van geboorten en overlijden kunt u bij de afdeling terecht. Hebt u rond deze data een rijbewijs of reisdocument nodig, dan moet u deze vóór 30 januari aanvragen.

Reden van de beperkte openstelling is het feit dat de computers met het zogenaamde GBA-systeem die dagen niet gebruikt kunnen worden vanwege automatiseringswerkzaamheden. Die zijn noodzakelijk als gevolg van ingrijpende wetswijzigingen die op het gebied van de burgerlijke stand binnenkort in werking zullen treden, zoals de invoering van het homo-huwelijk en de homoadoptie.

De werkzaamheden nemen naar verwachting twee dagen in beslag omdat de wijzigingen niet alleen betrekking hebben op het bevolkingssysteem (GBA), maar ook op aanverwante systemen zoals de leerplichtadministratie en het systeem dat de afdeling Financiën gebruikt voor het heffen en innen van gemeentelijke belastingen. Gedurende die tijd kunnen de betreffende medewerkers de systemen alleen raadplegen, niet wijzigen en geen informatie invoeren.

laaste verandering: januari 25, 2001