Van Hulzen pr adviseurs


Air Miles spaarders massaal naar internetsite

Hoofddorp, 8 februari 2001 - Steeds meer Air Miles spaarders bezoeken de in oktober 2000 vernieuwde internetsite van het populaire spaarprogramma. Reeds in de maand november stond de site www.airmiles.nl al met een zevende plaats in de top tien van de meest geraadpleegde sites van Nederland*. Gemiddeld bezoeken per dag meer dan 40.000 spaarders de site, veelal om hun persoonlijke Air Miles pagina te raadplegen.
Inmiddels hebben al 300.000 spaarders kenbaar gemaakt voortaan de Air Miles aanbiedingen en informatie per e-mail te willen ontvangen.

In het zevende jaar van het Air Miles spaarprogramma constateert de Air Miles organisatie dat er een evenwichtige balans is bereikt tussen sparen en inwisselen. Momenteel nemen 3 miljoen Nederlanders deel aan het spaarprogramma. Zij hebben in 2000 gezamenlijk 522 miljoen Air Miles gespaard en 485 miljoen Air Miles ingewisseld. De meeste Air Miles werden ingewisseld voor geschenken, op de voet gevolgd door uitstapjes naar de Efteling en vluchten van KLM en partners.

Ondertussen blijft het spaarprogramma volop in beweging. De komst van Eneco Energie is nu reeds een succes. Op een mailing aan 1 miljoen huishoudelijke klanten werd massaal gereageerd. Inmiddels hebben al 270.000 klanten van het bedrijf laten weten dat zij voortaan Air Miles willen sparen via hun gas- en lichtrekening.

Naast Eneco nemen aan het Air Miles spaarprogramma vele andere bedrijven deel waaronder ABN AMRO, Albert Heijn, Shell, Vroom & Dreesmann, Etos en Praxis. Kien en Dutchtone besloten te stoppen met hun deelname aan het spaarprogramma. De deelname van Kien is eind vorig jaar beëindigd, doordat het bedrijf werd overgenomen door Charles Vögele Holding AG. De nieuwe eigenaar bouwt alle vestigingen om tot het Duitse Vögele concept. Na twee jaar intensieve samenwerking met Air Miles stopt het telecombedrijf Dutchtone per 1 maart 2001. Dutchtone heeft haar doelstellingen met Air Miles bereikt en wil zich in de toekomst meer richten op eigen acties en promoties.


*Zoals blijkt uit onderzoek van Multiscope.

---

---