Air France kiest BroadVision e-businessoplossingen voor haar volgende generatie websites

Huizen, 7 februari 2001 - Groupe Air France heeft een reeks van BroadVision e-businessoplossingen geselecteerd voor haar volgende generatie websites. Op dit moment beschikt Air France over 40 afzonderlijke websites. De BroadVision software zal Air France in staat stellen deze afzonderlijke sites onder één noemer te brengen en personalisatie te gebruiken om de relaties met klanten te verbeteren en nieuwe diensten te kunnen aanbieden.

Er is een multidisciplinair implementatieteam samengesteld die de eerste op BroadVision gebaseerde site in de eerste helft van 2001 zal opleveren. In de volgende fase is een complete revisie van het systeem gepland, met als doel het maximaliseren van de tevredenheid van bezoekers en klanten door gebruik te maken van de personalisatiemogelijkheden van BroadVision. Teneinde het 'winkelen met één muisklik' mogelijk te maken zal BroadVision worden geïntegreerd met het Amadeus-boekingsysteem en met het Fréquence Plus loyaltysysteem van Air France.

BroadVisions technologie werd door Air France gekozen om snel Internet sites te kunnen opzetten die betrouwbare, in hoge mate interactieve en gepersonaliseerde diensten bieden, terwijl deze sites voldoende schaalbaar zijn en mogelijkheden hebben om omvangrijke transactievolumes te ondersteunen.

Air France ontwikkelt haar Internet-strategie op basis van sterke partnerships, zoals de combinatie van BroadVisions expertise op het gebied van personalisatie en website-ontwikkeling met de Amadeus boekings-engine, aldus Air France. De drie bedrijven werken nauw samen om nieuwe Internet tools te ontwikkelen voor de reiziger van morgen.

"Air France heeft een wereldwijde reputatie in de luchtvaart en de reiswereld,"zegt dr. Pehong Chen, president en CEO van BroadVision. "We zijn er trots op dat we door Air France zijn geselecteerd als de standaardtechnologie voor het ondersteunen van hun Internet-strategie."

Over Air France
Air France is een van de grootste luchtvaartmaatschappijen ter wereld met een service naar 198 bestemmingen in 83 landen. De luchtvaartmaatschappij beschikt over 224 vliegtuigen die dagelijks voor meer dan 1250 vluchten worden ingezet. Jaarlijks worden 39,8 miljoen passagiers vervoerd op vluchten die door Air France worden verzorgd. Air France heeft in boekjaar 1999-2000 een jaaromzet behaald van 10,3 miljard euro.

Over BroadVision
BroadVision (Nasdaq: BVSN, Neuer Market: BDN) biedt een geïntegreerde suite van gebundelde applicaties voor het ondersteunen van e-commerce transacties en interactie. Grote ondernemingen en overheidsinstanties gebruiken deze applicaties voor inkoop, verkoop en informatie-uitwisseling via draadloze en vaste Internet-verbindingen. De BroadVision e-commerce applicatiesuite kan de concurrentiepositie en de winstgevendheid van een organisatie verbeteren doordat het deze organisatie in staat stelt om vruchtbare relaties te leggen en te onderhouden met klanten, leveranciers en personeel. De service professionals van BroadVision, die zich gesteund weten door 100 partnerorganisaties wereldwijd, garanderen dat de implementatie van de applicaties zich vertaalt in waarde voor de klant. BroadVision ondersteunt meer dan 1.000 klanten wereldwijd vanuit kantoren in 34 landen met consultancy, training en ICT-support. BroadVision is opgericht in 1993 en ging in 1996 naar de beurs (Nasdaq). Het hoofdkantoor van BroadVision is gevestigd in Redwood City, Californië. Voor meer informatie zie: www.broadvision.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
BroadVision, contactpersoon: Hilleen Peters, tel. 035 - 524 90 10, e-mail: Hilleen.Peters@BroadVision.com, of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, contactpersoon: Marieke Leenhouts, tel. 023 - 562 82 08, e-mail: mariekel@monogram.nl