Persbericht

8 februari 2001

SUPPORT.COM BIEDT ISP's OPLOSSING OM DE EXPLOSIEVE ABONNEMENTENGROEI IN GOEDE BANEN TE LEIDEN

~ SmartQualify en SmartVerify automatiseren en personaliseren de klantinstallatie en de ondersteuningsprocessen ~

ISP's kunnen de 'roll-out' van breedband versnellen en hun service en ondersteuningsaanbod uitbreiden met de introductie van twee gespecialiseerde Support.com producten.

Support.com breidt haar eSupport oplossing uit met SmartQualify en SmartVerify. Deze beide producten maken het ISP's mogelijk om de installatie en de ondersteuningsprocessen te automatiseren zodat ze tegemoet kunnen komen aan de continue service en ondersteuningsverzoeken van de abonnees. Dit kan leiden tot een aanhoudende lange-termijn groei, een verhoogde klanttevredenheid en klantentrouw. SmartQualify is een online product dat ISP's in staat stelt om automatisch te controleren of het systeem van een abonnee voldoet aan de minimale eisen voor een optimale breedband service. Nauwkeurig wordt waardevolle informatie over het systeem van de abonnee verzameld en automatisch geïntegreerd in het gehele ondersteuningsproces. Door het kwalificatieproces te automatiseren kunnen IPS's de installatiesnelheid verbeteren, hetgeen in een sterk competitieve markt een groot concurrentievoordeel biedt.

SmartVerify automatiseert het diagnostisch testen van de belangrijkste componenten die voor netwerkverbinding zorgen. Hierdoor kan een ISP nagaan of een installatie succesvol is uitgevoerd. Met behulp van SmartVerify kan een abonnee of een technicus snel en gemakkelijk verbindingsproblemen bij belangrijke diensten, zoals e-mail, opsporen. Met gestroomlijnde eSupport processen van Support.com kunnen ISP's hun customer service maximaliseren en ruimschoots voldoen aan de eisen van een als maar groeiend klantenbestand. "De uitdagingen voor ISP's zijn het bijbenen van het groeiende aantal abonnees, het onder controle houden van de ondersteuningskosten en het overtreffen van de customer service verwachtingen," zei Terry Lawlor, marketingdirecteur EMEA, bij Support.com. "Met de jaarlijkse groei van het aantal mensen dat online is en het groeiende gebruik van breedband diensten, hebben ISP's behoefte aan rendabele eSupport oplossingen om tegemoet te kunnen komen aan de service- en ondersteuningseisen van klanten."

De met SmartQualify en SmartVerify uitgebreide ondersteuningssoftware van Support.com, zal aan het eind van het eerste kwartaal van 2001 beschikbaar zijn. Voor meer informatie over Support.com, kunt u een bezoek brengen aan LEWIS' Virtual Press Room op http://www.lewisvpr.com/Clients/Support.html.

(346 woorden)

VOOR DE REDACTIE

Over Support.com
Support.com (Nasdaq: SPRT) is één van de grootste aanbieders van ondersteuningsinfrastructuur software voor digitale bedrijven. Corporate ondernemingen en service providers kiezen voor Support.com omdat haar unieke software platform bedrijven in staat stelt om de ondersteuning, die zij hun klanten, partners en medewerkers bieden, te automatiseren en te personaliseren. Gezien de toegenomen afhankelijkheid van digitale processen om de bedrijfsgroei versnellen, zien bedrijven zich voor de grote uitdaging geplaatst om hun klanten, systemen en processen beter te ondersteunen. Klanten hebben Support.com's infrastructuur reeds succesvol geïmplementeerd binnen een range van intranet- en extranet gebaseerde omgevingen. Tot de Fortune 1000 bedrijven die de software van Support.com reeds gebruiken behoren corporate ondernemingen zoals GE, Cisco, Delta en Fidelity, en verder service providers en OEM's zoals IBM, Sony en Excite@Home. Als gerenommeerd technologie leider heeft Support.com reeds drie patenten op haar naam staan voor haar DNA Probe® en SmarIssue technologie®. Bovendien zijn nog zes patenten in behandeling. Het hoofdkantoor van Support.com bevindt zich in Redwood City, Californië met verder wereldwijd kantoren.

Voor meer informatie kunt u een bezoekje brengen aan de website van Support.com: http://www.support.com

Of contact opnemen met Yvonne van Bokhoven of Jane Timmermans bij LEWIS, het IT PR bureau. Tel: +31 (0) 43 3566956 Fax: +31 (0) 43 3566955 Yvonnev/janet@lewispr.com Web site: www.lewispr.comNOTES This press release contains forward-looking statements within the meaning of Section 27A of the Securities Act of 1933, as amended, and Section 21E of the Securities Exchange Act of 1934, as amended. These forward-looking statements are subject to significant risks and uncertainties. In particular, the statements relating to the Company's extension of the current solutions and the benefits expected from such extension, and the plan to become the dominant support infrastructure supplier, are subject to a number of risks and uncertainties including technical challenges customers may face in implementing the solution, which could limit the expected benefits; development, marketing, and sales challenges, which could limit the ability of Support.com to successfully market the solution; and the rapid pace of technological change and competitive developments in the eSupport market which could limit Support.com's ability to become the dominant supplier. A discussion of the risks and uncertainties that could affect Support.com are more fully set forth in the Risk Factors section of Support.com's Registration Statement on Form S-1 and the Quarterly Report on Form 10-Q on file with the Securities and Exchange Commission. All forward-looking statements included in this release are based upon information known to Support.com as of the date of this release, and Support.com assumes no obligation to update forward-looking information contained in this press release.

Support.com, SmartQualify, SmartVerify and their related logs are trademarks of Support.com, Inc. in the U.S. and other countries. All other trademarks belong to their respective owners.