Provincie West-Vlaanderen

Persberichten

Ticketingsysteem in het kader Brugge 2002 Brugge, 16/2/2001
Een speerpunt in het cultuurbeleid van de Provincie West-Vlaanderen wordt de oprichting en uitbouw van een CultuurCommunicatieCentrum. Als coördinerende instantie wil dit centrum tegemoet komen aan de behoeften die momenteel leven bij de West-Vlaamse cultuurleveranciers en -consumenten: krachtige informatiekanalen, doeltreffende promotie, professionele begeleiding en open overleg. De cultuurconsument zal gemakkelijker de weg vinden naar het aanbod aan de hand van innoverende communicatiekanalen en krachtige promotiecampagnes. De provincie West-Vlaanderen zette reeds de eerste stappen gezet in de ontwikkeling van een centrale databank van culturele activiteiten in West-Vlaanderen, die via internet door het grote publiek zal te raadplegen zijn.

De cultuurconsument zal via de nieuwste technologieën, zowel telefonisch (via callcenter), via internet als aan de balie vlot geïnformeerd kunnen worden over het culturele aanbod in West-Vlaanderen en in vele gevallen ook meteen een ticket kunnen reserveren voor de gewenste activiteit.Het is dan ook de bedoeling dat op termijn zoveel mogelijk culturele instellingen uit de provincie aansluiten op het netwerk om de service aan de klant te optimaliseren. Het spreekt voor zich dat de onafhankelijkheid van de verschillende partners gevrijwaard zal blijven.