Netlinq Framfab ontwikkelt www.infantvision.com voor DSM Food Specialties

Netlinq Framfab heeft voor DSM Food Specialties, Nutritional Ingredients een gespecialiseerde website ontwikkeld over AA en DHA: www.infantvision.com. De site informeert zowel de medische sector als consumenten over de meervoudig onverzadigde vetzuren AA (arachidonzuur) en DHA (docosahexaeenzuur). AA en DHA zijn voedingsstoffen die van nature in borstvoeding voorkomen. Beide onverzadigde vetzuren zijn onmisbare bouwstenen voor een goede ontwikkeling van hersenen en gezichtsvermogen van zuigelingen.

Promotiestrategie
De informatieve tweetalige website is een onderdeel van een complete promotiestrategie die Netlinq Framfab samen met DSM Food Specialties heeft ontwikkeld. De strategie is gebaseerd op mood marketing: een samenspel van online en offline communicatie-activiteiten waarbij diverse proposities en media worden ingezet om de uiteindelijke doelstelling te bereiken. Zo zal naast de informatieve site nog een tweetal websites ontwikkeld worden die meer gericht zijn op specifieke doelgroepen: www.HCPinfo.com, gericht op medische professionals en de consumentensite www.babyplayground.com. . Binnen de promotiestrategie vervult www.infantvision.com de rol van online bibliotheek en archief over de vetzuren AA en DHA.

Mood marketing
De strategie die we ontwikkeld hebben, heeft het bereiken van doelgroepen in hun eigen belevingswereld en het integreren van on- en offline activiteiten als uitgangspunten , zegt John Oldenhuizing, consultant bij Netlinq Framfab en mede verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de strategie. In de huidige online wereld is het steeds moeilijker om op te vallen. Er zijn slechts een aantal sites die continue in de belangstelling staan van de internetgebruiker. Deze bookmarks beschouwt de bezoeker vaak als autoriteit.

De traditionele benadering gaat uit van de website als centraal medium. Alle activiteiten buiten de site zijn erop gericht om de doelgroep naar de site te trekken. Een vaak kostbare, tijdrovende en weinig effectieve aangelegenheid. Onze strategie stelt een website niet langer centraal, maar stelt online activiteiten af op de behoefte van de doelgroep en de plaats waar deze zich op internet bevindt. Op deze manier verandert de website van een promotiemiddel in een achterliggend informatieplatform, zoals ook bij www.infantvision.com het geval is. De virtuele wereld is groot, maar de gebruiker creëert er zelf één die vele malen kleiner is. Binnen die wereld liggen dan ook veel communicatiekansen waar nu nog weinig gebruik van wordt gemaakt , aldus Oldenhuizing.

Over Netlinq Framfab
Netlinq Framfab is de grootste internetonderneming van Nederland en is uniek in haar totaalaanpak: het verenigen van strategie, e-business consultancy, concept & format, integrale site-ontwikkeling en systeemintegratie. Netlinq Framfab maakt deel uit van het Zweedse Framfab, het grootste netwerk van voortuitstrevende internetbureaus in Europa, en ontwikkelt innovatieve internetprojecten op internationaal niveau. We hebben inmiddels meer dan 180 internetprofessionals in dienst, die werken voor klanten als ING Bank, Amstel Bier, Lucent Technologies, Volkswagen, Radio 538, Ericsson, Polygram, Luchthaven Schiphol, Worldpress Photo, KPN, Nationale Nederlanden en VSB Fonds.