Headhunt campagne Clockwork overtreft verwachting
Viral marketing als recruitment instrument leidt tot snelle resultaten
Amsterdam, 19 februari 2001 - De innovatieve viral recruitment campagne van
Clockwork overtreft alle verwachtingen. In de eerste vier dagen van de
campagne was het aantal pageviews van de headhunt website in zijn totaliteit
bijna 10.000. In de maand daaropvolgend was dat bijna 40.000. Dit
resulteerde in 227 ontvangen gekwalificeerde CV's. Binnen één maand trad de
eerste nieuwe medewerker in dienst. In totaal zijn er nu vijf nieuwe
consultants aangenomen.
Vooral de werking van het virale deel van de campagne - het tippen van
headhunters - werkt uitzonderlijk goed. Tot nu toe tipten 280 mensen een
headhunter. Op deze manier breidt het aantal mensen dat gaat nadenken over
het tippen van potentiële medewerkers en headhunters zich gestaag uit. Om
een indicatie te geven, het aantal pageviews is nog steeds stijgende, in de
eerste twee weken van januari stond de teller al op zo'n 40.000.
"Dat we met het concept van online viral recruitment een sterk instrument
hadden ontwikkeld dat ons kon helpen in de personeelsbehoefte te voorzien,
daar waren we wel van overtuigd. Maar dat het zo snel zijn vruchten zou
afwerpen verbaast zelfs ons", aldus Jean Paul Drabbe, Commercieel Directeur
bij Clockwork. "Gezien het feit dat wij bij 'normale' recruitment campagnes
rekening moeten houden met een kostenpost van zo'n 30.000 gulden per
aangenomen medewerker, levert de campagne ons een goede return on investment
op".
Over de headhunt campagne
De innovatieve viral recruitment campagne wordt gepromoot via Internet en
diverse andere media. In de campagne wordt iedereen wordt opgeroepen in
actie te komen en iemand voor een baan te tippen bij Clockwork. Ook is het
mogelijk om jezelf te tippen. Na drie maanden in dienst te zijn geweest
ontvangt de tipgever een bedrag van FL5000,-. Ook is het mogelijk een
headhunter te tippen. Is die headhunter succesvol, dan ontvangt degene die
de headhunter tipte FL2000,- en de headhunter zelf FL5000,-. Voor alle drie
mogelijkheden geldt dat degene die als eerste de tip gaf uiteindelijk de
beloning ontvangt.
Over Clockwork
Clockwork is een toonaangevende en snelgroeiende onderneming gespecialiseerd
in het aanbieden van advies op het gebied van (mobiele) e-business
activiteiten, alsmede de daadwerkelijke realisatie en exploitatie van die
activiteiten. Clockwork werd in 1996 opgericht en heeft inmiddels 86
medewerkers in dienst die een groot aantal klanten in verschillende sectoren
bedienen. Hierbij ligt de nadruk op retail, travel, automotive, financiële
dienstverlening en de verzekeringsbranche. Onder de klanten bevinden zich
onder andere Mr.Finch.nl, Shop.nl, KLM, AJAX, Zilveren Kruis en Porsche.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 BV
Dennis Doodeman
Tel: 020 530 43 45
E-mail: dennisd@text100.nl
Of u kunt de website van Clockwork bezoeken: www.clockwork.nl.