PERSBERICHT

Amsterdam, 19 februari 2001

Record aantal pageviews op website
Cartoon Network

5 miljoen pageviews per maand!

Sinds de Nederlandse website van Cartoon Network op 1 februari 2000 van start is gegaan is het aantal pageviews spectaculair gestegen. Een jaar na dato wordt het recordaantal van
5 miljoen pageviews per maand gemeten. Hiermee is CartoonNetwork.nl de best bezochte jeugdsite van Nederland.

www.CartoonNetwork.nl is de Nederlandse versie van de meermalen bekroonde Engelse website CartoonNetwork.co.uk. De website staat boordevol informatie over de cartoons, de cartoonsterren en de tv-programma's. Verder zijn er tal van foto's, geluidsfragmenten en films te zien van bijna alle cartoonhelden. Populair zijn met name de games maar ook de desktop-icoontjes van snelkoppelingen naar computerprogramma's en de achtergronden voor computerschermen. De website van het cartoonstation onderscheidt zich daarnaast door het grote aanbod van (interactieve) spelletjes. Wekelijks zorgt Cartoon Network voor nieuwe en nog leukere spelletjes om aan de grote behoefte en vraag te kunnen voldoen.

De spectaculair gestegen bezoekersaantallen zijn mede te danken aan de marketing van de website en de crosspromotion via verschillende platforms. Op de site worden bezoekers over de programmering op Cartoon Network op de hoogte gebracht en krijgen zij informatie over de series. Via de zender worden de kijkers geattendeerd op de website maar ook via allerlei andere visuele uitingen zoals reclamecampagnes en het eigen Cartoon Network Magazine maakt Cartoon Network het internetadres bekend.

"Dat zoveel mensen de website bezoeken is vooral te danken aan de intensieve marketing van de site, maar ook aan de kennis en ervaring die wij hebben opgebouwd binnen andere zusterorganisaties van Turner Broadcasting, zoals CNN.com en CNN Interactive", aldus Mathieu Nagelkerke, Algemeen Directeur van Cartoon Network in Nederland. "Wij hebben vanuit onze Nederlandse organisatie de juiste vertaalslag gemaakt naar de consument en ingespeeld op de wensen" .
"We zijn nu de meest besurfde jeugdsite van Nederland en daar zijn we zeer trots op" aldus Bas van Putte, Senior Marketing manager van Cartoon Network. "Zeker wanneer je in ogenschouw neemt dat de doelgroep vooral bestaat uit Cartoonliefhebbers. De grote groei van unieke bezoekers toont aan dat het gebodene meer dan voldoet aan de verwachtingen", volgens Van Putte. "We werken dagelijks aan vernieuwing want Content is King en Cartoon is Cool".




Noot voor de redactie (